Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita tråden del 8

malins79 skrev 2008-06-19 08:44:28 följande:
    Näe, det var från Ellos, fick dem igår. Ser fina ut men de behöver läggas upp lite så jag har ingen bild på dem.Jag hade 60% rabatt så de kostade 321 med frakt, annars 699. Sen har jag tillgodo på 299kr så de kommer kosta 22kr :-dCamillaR har dem också, hon kanske ha nån bild?
    Ja, jag har också de gardinerna, har dock ingen bild i galleriet. Får kolla när jag kommer hem om jag har någon, eller om jag kanske kan ta en.
  • Camilla R
    juliah skrev 2008-06-19 08:45:26 följande:
    Camilla, tack snälla för receptet! Står mellan den och pavlovan...Frupuffen, underbart förkläde! Jag är med!Nu är min "vitahemsshoppingkassa" kirrad (kör med riktig stockholmska idag), trodde att jag skulle få sukta efter alla era fina shoppingfynd i och med att jag shoppat upp alla mina pengar, men nu fick jag ett litet oväntat tillskott av snälla maken som vunnit på poker!
    Åh, vad kul med extra pengar, grattis till pokervinsten!
  • Camilla R
    Peak skrev 2008-06-19 09:00:38 följande:
    här är väl rätt gäng när man ska be om recept Lowe fyller 2 på söndag och jag ska baka tårta. Vill ju ha en jordgubbstårta, men ska man baka "den gamla vanliga" med vaniljkräm och sockerkaksbotten?Vill nog ha jobdgubbar iaf eftersom jag själv fyller på hösten har jag alltid saknat jordgubbstårtor på kalas!Gillar ju marängtårta också men det blir kanske "lite"?Tips?
    Kör på en av mina favorittårtor som jag tipsade Juliah om. Kärt barn har många namn.. Glömmingtårta, pinocchiotårta, margarethatårta osv..
    Det är en sockerkaksbotten, med marängtäcke och emellan har man förslagsvis grädde och bär -gärna jordgubbar *mums*
    www.arla.se/Default.aspx&RecipeID=19469
    kryddburken.wordpress.com/2007/05/01/pinocciotarta-brittatarta-glommingetarta-margaretatarta-herrgardstarta-mm-mm/
  • Camilla R

Vi måste byta plats på brödförvaringen därhemma, och behöver därför ett brödskrin som kan stå på bänken.

Har kikat på det från Brukadesign i vit emalj, såg även idag en från Housedoctor www.housedoctor.dk/asp/opslag_brugskunst.asp&katalogID=12

vilken är finast, vilken skall jag ta, eller finns det någon annan bra/fin förvaring?

• Camilla R

Kajsa 77 skrev 2008-06-19 16:43:33 följande:

Så här roligt har jag nu:Nu kräks jag snart på att måla! Dessa är bara halvfärdiga än...Men visst kommer de bli fina när de är klara?!
    Jag tycker du ser ut att ha superkul... Välkommen hem till mig i sommar och måla om min (vår) trapp. Tror jag kommer bli ensam om det jobbet här hemma
  • Camilla R

Kajsa 77 skrev 2008-06-19 18:24:47 följande:

Behöver alla hejarop jag kan få! för nu är det tröttsamt med målande. Åkte ner till en butik och köpte Bruka-tyg som jag tänkte klä om sitsarna med. Sen ska jag ju ha volangdynor över, men när de är i tvätten är det ju bra om det är snyggt under också. Köpte det vit/ljusgrå randiga.
    HÄr kommer massor med hejarop och när du är färdig i Jönköping så är du välkommen till Saltsjö Boo, jag behövr någon som sporrar och startar mig
  • Camilla R

Kajsa 77 skrev 2008-06-19 19:24:13 följande:

Fortfarande inte färdigmålade men, en snabbkik på nyklädd dyna....
    Wow, jag är så imponerad av din beslutsamhet och hastighet, ge mig bara hälften så skulle mitt hem snart vara i OK-form...
  • Camilla R

Funkar Housedoctors brödskrin även hos oss som inte har ett lantligt kök, eller ser det liksom dumt ut tro??
    Är så velig emellanåt och vet varken ut eller in.
    Giller ju egentligen Brukas modell (eftesom den är enkel) men ja, får beslutsånget sådär lite till mans....

Svar på tråden Vita tråden del 8