• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • knyttis
    PD77 skrev 2008-05-03 06:25:43 följande:
    Knyttis: Blev så nyfiekn på matsalsbordet ni beställt så jag var in i Lasseslitens blogg och kikade. Verkligen snygg grupp. Jag älskar de stolarna. Kanonfint! Jag antar att du kommer att gå och vänta och vänta på att det levereras. Så ni har köpt hus? Gu, va härligt! När flyttar ni in? Ursäkta att jag inte har superkoll, är så många här inne.
    Vi får nycklarna den andra juni så de snart! Min inredningshjärna går på övervarv hela tiden känns det som. Äntligen har vi hittat vårt hus, nu kan man sakta men säkert börja förverkliga alla drömmar som man gått och funderat på i åratal. När har du BF? Hur mår du?
  • knyttis

Godmorgon!

Dagens program: Morgonmys med William, sedan ut och rensa lite i trädgården. GrillaT till lunch. Amerikansk fotbollsmatch på em. En sväng via affärerna för att fylla på i kylskåpet och handla lite vårsommarkläder till sonen.

Vad ska ni andra göra?

Har annars ett nytt inlägg i Bloggen,
    inget om inredning dock.

• PD77

Knyttis: Så ni ska också ha bebeis!!!! Åh, va härligt! Vilken fin klänning du har på bilden. Din blogg är underbart fin, jag ska genast lägga den i mina favoritlänkar. Så ni får nycklarna 2:a Juni, men det är ju jättesnart, gu va spännande. Ska bli kul att följa bloggen när ni börjar inreda.
    Jag mår toppen (ta i trä) , men börjar känna mig lite tyngre nu, är i vecka 26 och har BF 10 Augusti, men har ganska stor mage redan. Men visst är de härligt att bära runt på sin lill*. Man undrar ju liksom vem det är därinne? En helt ny liten person.

• knyttis
    PD77 skrev 2008-05-03 07:58:03 följande:
    Knyttis: Så ni ska också ha bebeis!!!! Åh, va härligt! Vilken fin klänning du har på bilden. Din blogg är underbart fin, jag ska genast lägga den i mina favoritlänkar. Så ni får nycklarna 2:a Juni, men det är ju jättesnart, gu va spännande. Ska bli kul att följa bloggen när ni börjar inreda. Jag mår toppen (ta i trä) , men börjar känna mig lite tyngre nu, är i vecka 26 och har BF 10 Augusti, men har ganska stor mage redan. Men visst är de härligt att bära runt på sin lill*. Man undrar ju liksom vem det är därinne? En helt ny liten person.
    Å vad roligt då kan vi följas åt, har BF 5 sept! De börjar kännas snart men ändo inte. Hela sommaren emellan. Vad skönt att du mår bra, då blir upplevelsen helt annorlunda. Jag tycker de supermysigt att vänta barn, längtar så att få en lekkompis till sonen och en liten till att ösa kärlek över. William är två år nu och klappar mig på magen och säger bebi Söt! På mig syns det, men inte så mkt. Är rätt lång så de finns rum för den.
  • PD77
    knyttis skrev 2008-05-03 08:24:47 följande:
    Å vad roligt då kan vi följas åt, har BF 5 sept! De börjar kännas snart men ändo inte. Hela sommaren emellan. Vad skönt att du mår bra, då blir upplevelsen helt annorlunda. Jag tycker de supermysigt att vänta barn, längtar så att få en lekkompis till sonen och en liten till att ösa kärlek över. William är två år nu och klappar mig på magen och säger bebi Söt! På mig syns det, men inte så mkt. Är rätt lång så de finns rum för den.
    Aha, jag är kort, så min får lite mer "compact living". Åh, heter din son William, det vill jag att vår pojke (97 % säkert att det är pojke sa BM) ska heta. Men det vill inte mannen... än. Haha! Jag ska försöka övertala in i det sista.

Ha en trevlig morgon, nu ska jag ut och sola.
  • Kaktus76
    knyttis skrev 2008-05-02 22:35:14 följande:
    Tack alla som kommenterat, vad roligt att ni gläds med mig!livet från ljusa sidan - Elecrolux har väl en vit som både är bra och snygg. Vi har förlagan till den Ultra Silance men i blått och den fungerar riktigt bra hos oss. Sean vet jag inte om det varit prat om andra. Förstår din frustration, de måste ju kännas rent då man jobbat runt och städat... Tjock kulan - Ha en trevlig dag imorn, hoppas du gör lite fynd också! Kaktus - Förstår ej riktigt hur du menade, menar du att du endast ser via dem som lämnat kommentarer eller?
    Jag menade att man får ju ett mail från sunset där det står vilka som varit in och kollat i bloggen.Men det är ju bara adresser,kan jag på något vis kolla vilka som varit in? Eller måste jag lägga till något för att kunna se det?
  • Ankmor
    Tårtsmulan Har du tittat på tradera och blocket?
    Jag letade runt lite och hittade bland annat denna;
    Vet inte om det är fattigmanssilver direkt, men fin är den

http://www.tradera.com/Serverings_Bricka_i_Nysilver-auktion-63397185

Denna kan du ju måla vit;
    http://www.tradera.com/Bricka_med_handtag_30x23cm_Teak-auktion-63906582

Här kan du välja och vraka
    http://www.tradera.com/Brickor_i_olika_storlekar_11st-auktion-63774311

Jag letade på *bricka, *brickor och fattigmans*
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • MildaMaränger

Hej hopp!

vilken shoppingtur! Tack Jea och syltan för att ni styrt upp resan så bra.. det känns som att jag har festat i flera dygn haha. Det blev en heeeeeeeeeel del shoppat. Det kommer väl att dyka upp en massa snyggt i bloggarna....

Idag ska jag njuta lite i trädgården och baaaaaaaaaara slappa!! Räcka ut tungan

Av denna resan har jag lärt mig att

Jea är galen
    Syltan har den snyggaste hemmet jag varit i
    Mimmi är Green gate fast i människoform
    Julia lika som jag ( tänker massor innan shopping men ändå med ångest)
    och att himmelbit är den största shopaholicsen av oss alla

OCH

att danskarna är dumma i huvudet haha... iaf när det gäller pizza

Svar på tråden Vita tråden del 8