• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Malwa

Oj vad jag blev förundrad härom dagen när ingen skrivit i tråden!
    Sen såg jag att ni redan gjort en ny och skrivit 23 sidor, det går undan!
    Jaja nu när jag äntligen har hittat er kanske ngn kan tipsa om en fin säng till lill tjejen, får gärna vara en växasäng men det är inget måste! tycker ingen av ikeas är spec fin.

Ramlar man för att man dör eller dör man för att man ramlar?
  • Camilla R

Who knows skrev 2008-05-02 20:42:47 följande:

www.hjartansfrojd.nu/butik/visa_produkt.asp... Titta vad de hade här Camilla R skrev 2008-05-02 20:09:55 följande:
    Men oj, den var lite "dyr", vill minnas att den kostade 59:- i butiken.... Tål att tänkas på, kanske skall nöja mig med en till att börja med, eller?
  • knyttis
    Malwa skrev 2008-05-02 21:46:06 följande:
    Oj vad jag blev förundrad härom dagen när ingen skrivit i tråden!Sen såg jag att ni redan gjort en ny och skrivit 23 sidor, det går undan!Jaja nu när jag äntligen har hittat er kanske ngn kan tipsa om en fin säng till lill tjejen, får gärna vara en växasäng men det är inget måste! tycker ingen av ikeas är spec fin.
    Vi har en Sebra säng el Kili som vissa säger nuförtiden... En ny variant av orginalet Juno. Den är helt underbar och skall fungera till 7-8års ålder!
  • Who knows

På Min in och finn kostade den 119:-

Camilla R skrev 2008-05-02 21:55:35 följande:

Who knows skrev 2008-05-02 20:42:47 följande:
    Men oj, den var lite "dyr", vill minnas att den kostade 59:- i butiken.... Tål att tänkas på, kanske skall nöja mig med en till att börja med, eller?
  • Kaktus76

PD77: Vilken gåva,inte dumt som start kit,generöst!!!

Någon som vet hur lång den rosa kaninen från hjärtans fröjd är? Kanske någon tom har den?  Tyckte den var sååå söt!!

Nä nu är det dags att krypa till kojs och hoppas att vi vaknar upp till bättre väder imorgon,just nu regnar det

• Tjock kulan

Godnatt tjejer
    Dax att hoppa i säng för mig. Imorgon blir det besök hos gamla morfar o auktion/loppis i hans by. Min man jobbar så det blir till att ta med Alice. Vi får väl se om jag kan få tag i några fina fynd trots barnvagn
    Sov gott

• Kaktus76

En sista fråga in jag nattar. Kan man på något vis se i bloggen vilka som har varit in och kollat eller är endast adressen det man kan se?? Hoppas ni förstår vad jag menar......

God natt allihopa!

• livet från ljusa sidan

Halloj i tråden!

Här har det varit lugna gatan!

Knyttis: åhh vad roligt att du fick det bordet som du suktade efter, jag förstår att du gjorde det det är ju ursnyggt!

PD77: åhh jag blev nästan lite tårögd när jag läste din pres... vilken underbar dag och vilken underbar ceremoni ni verkar ha haft och vilken lång väg till att få liten Skönt att ni nästan är i mål nu!

Malwa: Jag fyndade en utdragssäng på blocket som jag målat vit, hade jag haft pengar hade jag också köpt en sebra säng som knyttis och några fler i tråden

Jag tänkte höra med er angående dammsugare, vilken har ni och är ni nöjda? Vet att disskussionen var uppe för ett lite tag sedan men eftersom jag inte var i direkt behov följde jag den inte. Jag dammsuger och dammsuger men jag tycker bara dammet flyttas runt och det blir ALDRIG rent.... så jag behöver en som inte släpper ut dammet igen och som gärna får vara snygg att titta på

• Tårtsmulan77

Hallå hallå!

Vet någon här inne var jag kan få tag på antingen en rund bricka i fattigmanssilver eller en fyrkantig vit träbricka, jag har tittat på loppis efter det sistnämnda men har inte hittat någon.

Svar på tråden Vita tråden del 8