• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • knyttis

Tack alla som kommenterat, vad roligt att ni gläds med mig!

livet från ljusa sidan - Elecrolux har väl en vit som både är bra och snygg. Vi har förlagan till den Ultra Silance men i blått och den fungerar riktigt bra hos oss. Sean vet jag inte om det varit prat om andra. Förstår din frustration, de måste ju kännas rent då man jobbat runt och städat...

Tjock kulan - Ha en trevlig dag imorn, hoppas du gör lite fynd också!

Kaktus - Förstår ej riktigt hur du menade, menar du att du endast ser via dem som lämnat kommentarer eller?

• knyttis
    Tårtsmulan77 skrev 2008-05-02 22:30:27 följande:
    Hallå hallå!Vet någon här inne var jag kan få tag på antingen en rund bricka i fattigmanssilver eller en fyrkantig vit träbricka, jag har tittat på loppis efter det sistnämnda men har inte hittat någon.
    Nej tyvärr kan ej hjälpa
  • livet från ljusa sidan

knyttis: Tack för svaret men den vita fanns bara i beg upplaga! Jag provade den ultra silencer idag i affären men jag tyckte munstycket var lite konstigt som om det var hårt och klumpigt...plus att den lät precis lika mkt som de andra! haha kanske jag som har lite konstigt hörsel annars.

tårtsmulan: Det enda som jag kan tipsa om är att springa på fler loppisar eller leta hemma hos mormor resp. farmor

• Tårtsmulan77
    livet från ljusa sidan skrev 2008-05-02 22:41:06 följande:
    knyttis: Tack för svaret men den vita fanns bara i beg upplaga! Jag provade den ultra silencer idag i affären men jag tyckte munstycket var lite konstigt som om det var hårt och klumpigt...plus att den lät precis lika mkt som de andra! haha kanske jag som har lite konstigt hörsel annars. tårtsmulan: Det enda som jag kan tipsa om är att springa på fler loppisar eller leta hemma hos mormor resp. farmor
    Ja jag får hålla ögonen öppna ännu mera och se om jag hittar något.
    Tyvärr har jag varken mormor eller farmor kvar i livet.

Tack snälla för att du svarade Glad
  • knyttis
    livet från ljusa sidan skrev 2008-05-02 22:41:06 följande:
    knyttis: Tack för svaret men den vita fanns bara i beg upplaga! Jag provade den ultra silencer idag i affären men jag tyckte munstycket var lite konstigt som om det var hårt och klumpigt...plus att den lät precis lika mkt som de andra! haha kanske jag som har lite konstigt hörsel annars. tårtsmulan: Det enda som jag kan tipsa om är att springa på fler loppisar eller leta hemma hos mormor resp. farmor
    Ok, jag kanske vant mig med dens form. Den fungerar bra hos oss i varje fall Du får fråga på nytt imorn då de är fler med och funderar
  • PD77

livet från ljusa sidan skrev 2008-05-02 22:18:39 följande:

PD77: åhh jag blev nästan lite tårögd när jag läste din pres... vilken underbar dag och vilken underbar ceremoni ni verkar ha haft och vilken lång väg till att få liten Skönt att ni nästan är i mål nu!
    Ja, snart är vi äntligen i mål. Men innan den lille kommer ut så njuter jag varenda sekund av graviditeten.
    Bröllopet var verkligen lyckat. Ingen hade misstänkt något lurt. Och knyttis, ja, vi var väääldigt pirriga. En kompis videofilmade gästerna när de satt och väntade och när de började misstänka att vi skulle gifta oss (våra kompisar satte upp de sista dekorationerna som tydligt var bröllopsdekorationer, medan vi klädde om). Och gu, va kul det är att höra vad de säger. "De ska gifta sig" "Nähä" "Jo, men titta, de SKA det" osv. Sen började gitarrmuskien. Kompisarna spelade och sjöng "I will stay by your side" med Hurriganes. Och så kom maken först och då började alla utrop och alla började gråta. Sen kom jag med min bror (min pappa är död, så jag ville att min bror skulle lämna över mig, lite amerikanskt kanske, men så ville jag ha det. ) Sen ceremoni och sen party party!! Så uuuunderbart!
  • PD77

Knyttis: Blev så nyfiekn på matsalsbordet ni beställt så jag var in i Lasseslitens blogg och kikade. Verkligen snygg grupp. Jag älskar de stolarna. Kanonfint! Jag antar att du kommer att gå och vänta och vänta på att det levereras. Så ni har köpt hus? Gu, va härligt! När flyttar ni in? Ursäkta att jag inte har superkoll, är så många här inne.

Svar på tråden Vita tråden del 8