• Peak

Vita tråden del 8

lillafruluva skrev 2008-05-07 09:14:00 följande:
    inboxar..
    skumt!! Var det nå´n som var med då som skojade eller?
    FruPuffen skrev 2008-05-07 09:16:00 följande:
    Peak o Lillafruluva: Ja ni verkar lite insatta i det där... Jättebra om ni kollar upp det!
    inte insatt så jag fattar hur man gör, men kan kolla upp om det är ngt man måste "bygga själv från schratch" eller om det finns en "modell"
  • Peak
    lillafruluva skrev 2008-05-07 10:22:54 följande:
    Tycker ni vi ska ha olika trådar för trädgård, träffar och inredning i ett forum??
    förstår du något av detta:

För att göra ett likadant forum behöver man först och främst en server att lägga forumet på, sen behöver man åtminstonde ftp-åtkomst till den servern för att lägga upp forum-filerna.

och länkarna http://lussumo.com/ och http://getvanilla.com/

jag fattar nämligen noll och inget av det
  • Peak
    livet från ljusa sidan skrev 2008-05-07 09:31:54 följande:
    Peak: Jag tyckte din gipsmage var helt fantastisk fin!! Den var vit och rå och ljusslingan bakom var ju pricken över i:t. Gillade skarpt och lägger den bak i huvudet för mental komihåg lapp när två skall komma
    åh tack
    lillafruluva skrev 2008-05-07 10:22:54 följande:
    Tycker ni vi ska ha olika trådar för trädgård, träffar och inredning i ett forum??
    förresten kan du inte komma till vårt forum och kolla hur det är? Ska be aministratören släppa in dig på en gång!
  • Peak

ja forumet blir nog bra Jag är med och tjuvkikar

Sitter här och funderar på om jag skulle åka till stan och köpa sushi Ganska nyttig väl!? Inte enligt GI kanske?? Men ändå?

• Peak
    Camilla R skrev 2008-05-07 11:41:07 följande:
    Fast jag läste att vinägern i riset gör den till GI-mat, så kör hårt, det är supergott!
    aha dåså, då lånar jag min kollegas cykel och hojar iväg tror jag! Ska nog ta med räkor och avocado Räcka ut tungan
  • Peak
    Camilla R skrev 2008-05-07 12:00:12 följande:
    Åh, så gott!! Lax och avocado är mina favoriter -det får bli min fredagslunch, är uppbokad till dess. Smaklig måltid!
    äsch det blev ju inte sushi idag, blev en sallad när jag åkte förbi favvostället Men den var nog inte heller onyttig (ingen dressing heller!!) Ska käka sushi med min svägerska nån dag ist hon är stort fan!
    lillafruluva skrev 2008-05-07 12:03:58 följande:
    Lantliv tipsar om Julias blogg!
    Åh vad kul - Grattis Juliah!
    Truffles skrev 2008-05-07 13:12:40 följande:
    Mycket smart av dig, jag har mycket att lära av dig och Peak. Mindre datatid och godisfria månader!
    haha Du är rolig du

Tidningar jag läser: Lantliv (köper ibland, eller på bibblan) Hus & Hem, Allt i hemmet, prenumererar till och från på Mama, har fått Laga lätt-prenumeration i present, MåBra

Vad ska ni ge era mammor i morsdags-present? (Jag fick inget på min första mors dag förra året!! )
  • Peak
    Camilla R skrev 2008-05-07 14:25:43 följande:
    Nä, det var faktiskt längesen jag gav min mamma något (skall jag skämmas nu???) Nej, nu är det jag som är mamma och av mina barn får jag nog någon fin teckning och sen bjuder de nog på middag på kvartersrestaurangen -det har blivit så de senaste åren
    nej det ska man inte! Och jag menade inte att jag behövde en present på morsdag utan bara en tanke, nu var ju min son inte ens 1 år förra morsdag så han kan ju inte ta eget initiativ direkt, men jag köpte iaf ngt från honom till pappan på fars dag...
    Jag blev faktiskt ledsen över att inte blivit ihågkommen, men det är säkert för att jag fösöker uppmärksamma alla runt omkring mig! Namnsdagar, födelsedagar, morsdag, nytt hus, ny bebis osv...känner ofta att jag intrseerar/engagerar mig mycket i andra men inte får så mycket tillbaka...

Köpte en marimekkotop på H&M idag med mamma i tankarna, men den är ju så fin så jag kanske behåller den själv...
  • Peak
    Smultron och glass skrev 2008-05-07 14:52:30 följande:
    Peak, sådär var jag förut. Jag försökta komma ihåg alla födelsedagar, namnsdagar m.m. m.m. Till slut blev det faktistk bara ett stort stressmoment och det var i slutändan väldigt få som kom ihåg när jag fyllde år. Så nu struntar jag faktistk i sånt. Jag uppmärksammar min familj på födelsedagar (naturligtvis), och morsdag är viktigt för det vet jag att mamma tycker är viktigt. Farsdag glömmer jag däremot titt som tätt, för pappa kommer inte heller ihåg det. Kompisar grattar jag när jag kommer ihåg det, men jag skulle inte förlora någon sömn om jag råkade glömma bort.
    jo jag har börjat lägga ner jag med, orkar inte hålla ordning på min sambos släkt. Det får han göra själv, och gissa om han glömmer!! Men jag har ju alltid tänkt att ett kort gör någon glad osv, men nu gör jag det mest till de som jag vet uppskattar det och tackar tom och även kommer ihåg mig!
    Jag har tex skrivit in kompisars adresser när det gäller gratiserbjudanden (streckkoder man fick tidning, barnförkläde osv) men det är ju ingen som skulle göra något sådant för mig Men det är väl helt enkelt hur man är som person...
  • Peak
    LinaoMatilda skrev 2008-05-07 15:30:07 följande:
    hihi Matilda kom till mig nyss och visade sitt finger "Titta mamma; SMUTS!" Hon hade dragit fingret längs en list och hittat damm. Så nu måste vi städa.
    haha Lowe säger "lollo" om smuts/damm etc. Så han kommer med nåt korn i mikroformat och säger "mamma Lollo!!" tur vi inte känner nån som heter Lollo Innan Lollo hette det Olle!
  • Peak
    Camilla R skrev 2008-05-07 15:48:10 följande:
    Smultron och glass skrev 2008-05-07 15:31:55 följande: Kika in i Mimmis blogg på dagens kommentarer.. Det känns inte alls särskilt roligt, tycker jag
    nämen kom det en till kommentar?? Uppdatering please!
    Smultron och glass skrev 2008-05-07 16:04:07 följande:
    Det är ju inte helt omöjligt att den här Lars läser vita tråden, och i så fall får han/hon en hel del respons, även om det nu inte är i bloggen.
    tänkte också på det!!
Svar på tråden Vita tråden del 8