• Peak

Vita tråden del 8

Malins - ang strykning vi har allt i en hög och så stryker vi allt...ja inte underkläder, handdukar och sådant som inte behöver strykas för det ser bra ut ändå...men fattar inte hur konstigt jag måste tvätta när jag hör om alla som inte stryker något alls nästan! Hur gör man? Våra kläder blir skrynkliga!

Jag var på utv samtal igår, hade just inget att fråga men de gick efter nån mall så de berättade en del. Alltid kul att höra att han är snäll mot andra barn, äter bra, kan många ord och pratar bra för sin ålder (man vet ju inte själv, har inte så mycket att jämföra med) så allt var positivt, ja förutom att jag och en fröken hade våra meningsskiljaktigheter förra veckan då...gillar henne inte!

Kajsa - tråkigt att ni blir så illa bemötta, och tråkigt om du har avreggat dig!

Juliah - vilken fin soffa!! Vad kostar den?
  • Peak
    juliah skrev 2008-05-14 08:29:35 följande:
    Å sötis!Lustigt, satt precis och kikade på bloggkoll vilket jag bara gjort ett par gånger tidigare. Jämfört med modebloggarna har inredninsgbloggarna väääldigt få prenumeranter.Peak, 1200 kostar den. Men den är billig i just den butiken jämfört med andra.
    ja den var verkligen jättefin!!
  • Peak
    musli skrev 2008-05-14 09:35:40 följande:
    Hon har visat sitt hus i en tidning vet jag! Minns inte vilken dock men nån av inredningstidningarna var det.... Fint och sött, hade varit mysigt som fritidshus!!!!!!!!!!Lite dyrt fritidshus bara!
    det stog där i beskrivningen, det var flera tidningar!!
  • Peak
    Ninizen skrev 2008-05-14 11:19:38 följande:
    U got my vote honey!  Fy fasiken va sött Var är Kajsa????????
    tack La in en till, den är ju mycket roligare, fast det är ett tag sedan - Lowe med turban!
    Hittade honom så på morgonen - på tvären i sängen!

Kajsa 77 skrev 2008-05-14 11:23:46 följande:
    Försökte byta alias samtidigt som datorn kraschade... Sen fanns jag plötsligt inte kvar...
    tur du kom tillbaka iaf!!
  • Peak
    numberone skrev 2008-05-14 18:59:03 följande:
    Lakan till spjälsängen... Har även köpt liten blomma från Liten jag
    Har sett gråa tror jag därifrån, fanns det fler färger?
    Svårt att hålla sig från att berätta för nån när man så gärna vill! Hur klarar du det
    Anton2005 skrev 2008-05-14 20:13:02 följande:
    Jag måste fråga en sak som inte alls har med inredning att göra. Hur har ni löst det med bilbarnstol när barnen ska bli hämtat på dagis av t.ex. mor och farföräldrar?Jag har tvingat alla som ska hämta Anton att först hämta vagn hos oss och sen gå och hämta honom, oftast blöir det en promenad på drygt 40 min och det är ju inte så kul om det är dåligt väder.Vågar man använda en "vanlig" bilkudde till en 2,5 åring bara vid dessa tillfällen eller hur gör man?
    min mamma och pappa köpte en fin begangnad bilbarnstol som de har i sin bil, och så har vi en mindre fin begagnad stol i sambons jobbil (snickare så det är inte så rent och fint i hans bil) den har vi köpt av en kompis så den är inte krockad! Och om Lowes farfar ska hämta honom hemma hos oss (vilket han gör på helgerna ibland) lämnar han sin bil och tar våran.

Så himla tråkigt att inte få gå in på alla bloggar härifrån jobbet! Min kunde ju vara superfin med tanke på hur mycket tid jag har över om dagarna!! Hemma hinner jag aldrig känns det som! Hur är era män...tycker de att det är okej att ni sitter mycket vid datorn? Min säger just inget, ibland kan han fråga om jag inte kan komma och vara med honom istället, men annars är det inte något problem verkar det som...det är mest jag som känner mig stressad över att jag sitter vid datorn!

så himla less på Ellos, köpte ju "amerikanska trädgårdsstolar" därifrån. De gulnade efter 2 dagar ute! De vet om att möblerna gulnar och det enda de vill ge som kompensation är 300kr/stol och jag måste ju måla om dem i så fall! Är inte det dåligt!?
  • Peak
    nublu skrev 2008-05-15 09:42:32 följande:
    Peak: Det var snålt av Ellos - färgen kostar ju en del och det var ju tydligen ingen superkvalitet på de stolarna öht om jag förstått rätt. Trist att behöva måla också!Vanilj: Skönt med något positivt iaf mitt i allt elände. Man får glädjas åt det lilla!
    precis, kolla hur den ser ut!!

och då syns inte allt på stolen så bra på fotot!
  • Peak
    numberone skrev 2008-05-15 10:20:32 följande:
    Peak och 13 år emellan:Är det liten blomma du tänker på så är de i nån ceriserosa...är det dem med stjärnor så finns de bara i rosa och grått. Att jag kan hålla mig från att inte säga nåt till sambon att det är en tjej är för att jag vet hur lite han vill veta det. Han vill lika lite veta som jag ville veta, vore inte rättvist mot honom om jag sa det till honom då, men visst är jag lite impad av mig själv att jag klarar det
    jo man skulle ju såklart hålla det hemligt, men jag skulle säkert försäga mig!!

Jag tyckte det där med att ta reda på kön blev överraskningen då vid UL - alla som inte vill veta brukar ju säga att de vill spara överraskningen tills förlossningen - men vid förlossningen struntar man ju fullständigt i vad det blir för kön, då är överraskningen bebisen och hur bebisen ser ut!  (så tyckte jag iaf! Men det kan man ju inte veta innan man fått barn...)
  • Peak
    Enji skrev 2008-05-15 11:22:25 följande:
    Vad gör ni med alla barnkläder som blir för små för barnen? Skänker ni dem? Säljer?
    brukar sälja på tradera, men nu var det ett tag sedan! Rensade när vi flyttade och skulle lämna in på bytardagar men jag missade dem! Så nu får det nog bli tradera igen...
    Svärmor trodde jag sparade allt tydligen, så nu när Lowe ska få en kusin sa hon till dem att ja då har ni ju mycket ni kan få som Lowe haft! Jag bara...ehhh som vadå?
    ja kläder, bilbarnstol, vagn...jaha du...nej vagnen och bilbarnstolen har vi ju sålt! (typ har du inte märkt att Lowe hade 4 vagnar innan han var 1½ år) och kläder..nej det säljer jag! Sparar bara vissa speciella plagg till honom!
    Anton2005 skrev 2008-05-15 11:27:20 följande:
    Fy så irriterande med stolen. Tycker det är mkt som krånglar med ellos.
    ja morr Skrikandes
Svar på tråden Vita tråden del 8