• Sylt

Vita tråden del 8

MildaMaränger skrev 2008-05-12 15:53:55 följande:
    trodde jag skulle få en dammsugare *surar också* eller åtminstone lantliv *surar ännu mer*
    Då kan vi sura tillsammans
    Vill du att jag piggar upp dig med en dyn-bild? *springer o fotarn isf*
  • Sylt
    MildaMaränger skrev 2008-05-12 15:56:41 följande:
    syltan... du som har fött på Helsingborgs BB... har du tips på vad som ska med i BB väskan? Är det något man inte får där? Fick man gratissaker?
    Man får så att man klarar sig. Fick tips av en erfaren trebarnsmamma att ta med en lyxig tvål o lite småpyssel t mig själv. Med första barnet hade jag köpt på mig en helt ny necessär fullproppad med nya (HELT parfymfria) saker . Med tvåan tog jag det som fanns hemma, med parfym eller inte . Men kan hålla med om att det är lite skönt att ha ngt att fräscha till sig med. Annars är musik bra, lite roliga bebiskläder (det fotas ju en hel del ). *tänker vidare*

Man får två gratispåsar m prylar...
  • Sylt
    MildaMaränger skrev 2008-05-12 16:12:53 följande:
    Jga kollade upp vart min dammsugare var och den ska vara på utlämningsstället och avín kommer troligtvis i morgon.. Kan man hämta ut den idag?
    Om du har kollinr.
  • Sylt

Tack!

MildaMaränger skrev 2008-05-12 16:19:49 följande:
    syltan... vill man ha lugn musik eller något som peppar en???
    Jag hade lite lugn, Buble o liknande
    juliah skrev 2008-05-12 16:19:18 följande:
    Sylt, och exakt HUR har du gjort? Såå fina!
    Det var superlätt, tog mindre än 2 timmar för 5 kuddar. Klippte tygbitar 42x42, samt vadd 40x40 (sex lager/kudde). Sydde ihop tyget räta mot räta på tre sidor, stoppade in vadden, sydde ihop fjärde sidan för hand. Tog sedan en lång nål o en tjockare lite glansig vit tråd (garn?) och trädde igenom dynan så att två trådar var på samma sida (förstår??), sen knöt jag dessa trådar. Lätt som en plätt!!
  • Sylt

Tack alla!! Vad glad jag blir!!
    juliah skrev 2008-05-12 16:57:24 följande:
    Men du, går de att tvätta i maskin utan att de blir konstiga?OM jag får en massa onödig tid över så kanske jag ger det ett försök, annars så har jag hittat vrålfina på Russinnet.
    De är ju quiltade, känner man sig osäker kan man ju bara quilta på fler ställen. Massa onödig tid.....
    numberone skrev 2008-05-12 17:09:20 följande:
    Sylt:Vart har du köpt tyget?? Kuddarna blev vansinnigt fina....ser ut som små godsaker man vill äta
    Stoff o Stil, tror inte att det blå finns kvar längre...
  • Sylt
    Lisa1981 skrev 2008-05-12 19:14:42 följande:
    Slänger in en fråga. Sylt, underbara kuddar. Vart har du fått tag i vadden nånstans, jag har letat och letat??

Stoff o stil. Ett "ark" kostar 12:- (tror det är 1x1m ungefär). Det gick åt ett ark/kudde.

number --> jag gillar lasses förslag. Annars ett gammalt skåp/skänk. Har du sett min? Nu har vi inga så stora högtalare, men dem kan man antingen ställa under el inne i skåpet (o öppna luckorna när man spelar)

Svar på tråden Vita tråden del 8