• Sylt

Vita tråden del 8

numberone skrev 2008-05-12 19:47:22 följande:
    Oooooooooooooooooooooooohh ett sånt har ju mina föräldrar nere i källarn... hihi i samma rum som jag hittade skrivbordet!!! Det är ju toppen!!
    Toppen!

Nu skall jag gå o måla o sen är det film-tajm.
  • Sylt

Tack igen Generad

Vanilj --> Har inga ord...

Kajsa --> Blääh, kan bara hålla tummarna för er!

mimmi --> Skåpet är kanonfint, roligt med saker som är unika o funktionella

malin --> Våra barn verkar vara jämngamla. S blir 4år i juli o V 1år i juli. Kan säga att jag inte får mkt vettigt gjort hemma. Jag prioriterar sådant som jag tycker är roligt framför hushållsarbete . Maken är borta många kvällar (o nätter ibland) så jag har också barnen mkt själv. För mig känns det viktigare att ta vara på tiden hemma med barnen än att ha nystädat. När V sover så passar jag på att vila, läsa en tidning el snacka med Sigge. Jag kör ett snabbrace i köket precis efter frukost när killarna är glada o klarar sig själv en liten stund. Tänk på att när du börjar jobba så vill du hellre se tillbaka på mysiga stunder med fika o mys med barnen än att du kan skryta om allt du hann att göra! Det kommer en tid till det också

Nu skall jag hoppa i säng.

kram o godnatt

• Sylt
    Lisa1981 skrev 2008-05-13 08:11:47 följande:
    Godmorgon tejerTack för hjälpen igår sylt, jag beställde slutligen från sos. Orkar inte springa runt och leta i affärer.En fråga till er som köpt rice muggar. Vet ni om det finns någon webbshop som säljer de styckvis så man kan välja färg??Jag fick tag i en shop men de sålde bara 6 pack. Det får väl gå om man inte hitta någon annan.Fina muggar Juliah med trycket på.

inreda.com
  • Sylt
    lillafruluva skrev 2008-05-15 08:25:14 följande:
    God morgon!Tillbaka efter kryssning med jobbet där jag ätit så det räcker för fera veckor! Efter det gick vi ut och idag är det åter till det normala! Ska träffa min kusins nya bebis och sen jobba kväll!Sylt- låter som en bra idé! Ska leta möbler i höst när de rear ut dem tänkte jag.
    Låter som en bra idé. Jag har för bråttom
    Mysigt med bebis....
    LinaoMatilda skrev 2008-05-15 08:35:18 följande:
    Vanilj: Va bra att ni får bra nyheter!Sylt: Låter som en väldigt trevlig dag. Tänk att sitta på den vackra uteplatsen med en inredningstidning och en kopp kaffe. Härligt!
    Haha, drömma kan man ju alltid. Verkligheten är att jag sitter ner i två sek, sen måste jag jaga Ville som äter en pinne eller klättrar i stentrappan
  • Sylt

Enji --> Vi ses tillsammans med Britta i em

Lisa1981 skrev 2008-05-15 09:17:59 följande:
    Sylt dina utemöbler och kuddarna är verklien jättefina. Måspte bara fråga, jag har varit ¨på jakt efter sådär slitna och smutsiga lerkrukor ett tag. Har du gjort dom "gamla" själv eller ha du köpt dom så??Såg i någon webbshop men kommer inte ihåg vart
    Tack! Har köpt krukorna så, för lääänge sedan. Tre st i en ställning som man hänger på väggen. Men jag har målat liknade själv. Lite brun o lite grön färg + en svamp. Vill du har riktig mossa så skulle man pensla m filmjölk o stö på lite klippt mossa så skulle det ta sig lite fortare
    13 år emellan skrev 2008-05-15 10:10:45 följande:
    Grattis Lynn! Härligt med en kille!Och numberone:Jag hade aldrig lyckats hålla mig...Fattar inte hur du klarar det!Sylt:VRÅL-IMPAD! Som vanligt...Smultron:Kul att se dig igen! Du är så duktig!

Tack

Peak -->  Det är ganska mkt jobb att måla aaalla brädorna , stå på dig!

number --> Jag skulle aldrig kunna hålla mig. Är verkligen impad också

misak skrev 2008-05-15 10:27:46 följande:
    Hej!Jag behöver hjälp med vilken färg jag ska måla sonens kullastol (pinnstol) i. Läste i lantliv att man först ska tvätta med målartvätt, sen slipa med sandpapper o sen grundmåla med snickerigrundfärg (vit givetvis) och sen måla med snickerifärg. Men ska man ha halvblank, matt eller vilken ska man välja? Är det såhär ni också går tillväga?
    Låter väldigt grundligt o noggrannt. Jag målar med halvmatt, ibland halvblank. Ibland kör jag bara grundfärg för att få det riktigt matt o fint. Man kan avsluta med lite bivax för att få en mjuk o fin yta. Lycka till!
  • Sylt
    misak skrev 2008-05-15 11:43:24 följande:
    Sylt ---> Slipar du bara innan då med sandpapper eller målar du på lacken direkt? Vad använder ni för färg; märke, matt eller blank? Vilket är bäst?

Jag brukar rugga upp ytan (med sandpapper). Sen är det lite olika beroende på vilket resultat man vill ha. Ska det vara lite shabby så behöver man ju inte vara så noga. Är det en "fin" sak så är jag mer noga.

Jag använder (som många andra i tråden) Fluggers råvita, halvmatt.

• Sylt

Ang kläder --> Jag behåller det jag gillar, ger bort det andra. Kan säga att jag också har ändrat smakt från första till andra barnet. Sen är lillebror mkt längre än ettan så det stämmer ändå inte med säsongen.... Fundersam

Vagnar.... jag är en bra bit över 10 st *ooups*

Svar på tråden Vita tråden del 8