-
Ingefära? Det stod det inget om i receptet Truffels (tack!) skickade...Jag gillar förvisso ingefära men jag tror jag hoppar det helt idag...MiaMariah skrev 2008-05-15 17:05:54 följande:Den var verkligen god så testa! Ett tips är att minska på den syltade ingefäran om man inte riktigt gillar den, det står 4 st men jag kommer nog att ta 3 nästa gång.
-
Där var denMiaMariah skrev 2008-05-15 17:29:17 följande:Jodå, titta på första länken från Truffles..
! Men jag hoppar den ändå idag
...
-
God morgon!
Björn väckte mig kl fem imorse...puh, inte kul! Men nu verkar han sömnig igen så jag kanske får någon timme för mig själv...
-
PD77:
Har du fått diabetes?
Min man och jag är verkligen på olika plan ibland. Eller snarare tar saker olika lång tid. Vet inte om ni kommer ihåg att jag för ett tag sedan sa att NU är det äntligen beslutat att vi ska göra om köket (och värmesystemet, och elen)? Om det bara hade varit upp till mig hade renoveringen varit i full gång redan...Så är ju inte fallet som ni förstår. Igår fick vi i alla fall klartecken från banken på 300 000:-, så nu är det bara att sätta fart. Eller, nu kan jag på riktigt gå in för att bearbeta honom mot mina inredningsmål...
-
PD77 skrev 2008-05-16 07:45:36 följande:13 år emellan:Ja, graviditetsdiabetes. Hoppas jag slipper insulin. Lite rädd bara. Vet ju att risken ökar att jag får det senare i livet, när jag har det nu. Och är lite rädd att den inte ska försvinna efter förlossningen. Lite krångligt nu med kosten innan jag lärt mig vad min kropp gillar och inte.Härligt att ni fick banklånet! Nu får du pusha mannen lite. Haha! Han låter som min man. Jag måste nästan stå där med alla varor beställda och leveransen utanför dörren, för att han ska komma igång.
Kanske skulle pröva det!
Hoppas du får styr på din diabetes. Har en kompis som fick det när hon var 37 (och inte gravid), men det tog inte så lång tid att lära sig. Idag lever hon lika gott som alla vi andra -
Peak och Malin:
Jag känner igen era funderingar. Så där har jag känt länge. Nu har jag fått nytt jobb (tack, för resten) men det är ju inte en direkt kreativare karriär att jobba på systemet. Å andra sidan börjar jag acceptera att jag faktiskt redan är vuxen (hrm, 35 är nästan gammalt)...
Kreativitet kommer inifrån -
Man måste våga för att vinna -
Självförtroende är en färskvara - -
God förmiddag!
Här är vi sjuka, IGEN, suck...Har hittat röda prickar på Björn så det är antagligen vattkoppor. Feber, snuva och hosta för min egen del...och trött - GUD så trött!
Igår sågade vi ner ett antal granar som skymde solljuset på vår bakgård. Så bra det blev! Trädgården känns dubbelt så stor nu. Men, nu måste (
) vi köpa en torkvinda ju, och jag har sett att ni pratat mycket om dessa...Jag behöver en som sväljer MYCKET tvätt (minst 2 maskiner ska kunna hänga där, annars får jag hitta en annan lösning). Så, hur mycket sväljer tex Brukas? Ngn som har bild på den så jag kan övertyga maken? Ngn annan pratade om en som ni köpt (eller kanske bara sett) på Rusta - är den ngt att ha? Rusta är verkligen inte min favoritaffär annars...Andra tips om torkvindor emottages TACKSAMT
-
Ikea har varit oslagbara på detta om man vill ha dom vita(399MildaMaränger skrev 2008-05-19 11:08:12 följande:Någon som vet vart man hittar billiga lammskinn/fårskinn till barnvagn?
. Jag hittade förvisso på Ica Maxi i vintras, men det har dom inte kvar nu. Annars är de lurviga Gotlands- eller Ålandsfårskinnen finast - men dubbelt så dyra - minst...
-
Ha, det blev en smile...jag skulle skriva 399:- inom parentes...
-
Näe, snarare ganska små, eller lagom till en vagn. De är lika stora som dom på Babyland men ett par 100 billigare...