• juliah

Vita tråden del 8

Sussi N skrev 2008-07-10 14:28:32 följande:
    Men du skämtar??Det du Bea, får se om du slår den??Ha,ha,ha jag dör vad roligt.Juliah: Har du ingen där som hjälper dig packa och bära möbler?Jag som är ledig idag och imorrn och inga barn hemma och bara kostar en kopp kaffe då och då som bärare.Som ny i bloggvärlden tog det mig halva fm att knåpa ihop text och bilder men nu finns det där...Tack Bea för hjälpen och tack ni andra som kommenterade igår.Vet fortfarande inte om jag kan svara på kommentarerna direkt i bloggen.Hur gör ni?
    Nej du, allt får man klara själv...men det är helt ok faktiskt. Jag är van vid detta packande och slitande. Maken får ge mig en hand ikväll med möblerna.
    Jag är i ärlighetens namn väldigt dålig på att svara i min blogg. Får så många kommentarer jag brukar tacka och svara i nästkommande inlägg ibland.
  • juliah
    Anton2005 skrev 2008-07-10 15:26:12 följande:
    Jaha nu har jag varit uppe till förlossningen på undersökning och det va inte vattnet som gått...fattar inte vad det kan ha varit. Nu är det bara att gå här hemma o vänta igen...såååå segt. Jag får be om ursäkt att jag inte kommenterar något annat, orkar inte just nu.
    Hoppas det sätter fart snart!

Fluffiga moln,
    Maken beräknar en vecka för att det mest väsentliga ska vara på plats. jag blir glad om köket är färdigt till jul...Det är alltså både vardagsrum samt kök som ska totalrenoveras. Golv, tak, el, vatten osv.
    Även en toalett ska byggas. Gästhuset är icke färdigt så det får bli hämtmat...typ. Två snickare ska slita under en veckas tid, sen är maken solo. Jag ska hjälpa till så gott jag kan kvällstid.
  • juliah
    Daggdroppen skrev 2008-07-10 15:35:31 följande:
     Okej, då har ni lite olika tidtabeller då Men bättre att ta till så man inte blir besviken Det gjorde jag med! Vad blir det i köket nu då? Kalkel? Panel? Glas? Plåt? Alltså ovanför disbänken... Och hurdana bänkskivor?
    Det blir otippat nog väldigt vitt Skrattande
    Panel, pärlspont, vitmålade trägolv, vit bänkskiva, platsbyggd bänk, skafferi osv.
  • juliah

Huuu vilken hemsk bräda på tradera!

Jag betalar också gladeligen för ett stycke konst. Har så svårt att hitta fina saker att hänga på väggarna och ska man köpa tavlor så blir det genast enormt mycket dyrare.
    Jag har två Skarpbrädor, en "lycka" och en "Här bor bara snälla barn"

Nu är köket nedpackat och jag är slut!

• juliah

Kajsa, nej vi har inte heller mycket på väggarna. Vilken bräda är du sugen på att beställa?

Jag vet faktiskt inte hur länge vi blir utan kök. Men jag åker hem till mamma med barnen på måndag, stannar en vecka. Räknar med hämtmat/färdigmat en tid framöver.

Bea, kan inte hitta om du svarat. Frågade hur det går med köket och hur länge ni renoverat nu?

Videli, den är jättevacker!

• juliah
    Videli skrev 2008-07-10 22:55:08 följande:
    Ojjj förlåt Kajsa, glömde ju GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGENHar en liten fråga till er erfarna hemmamammor. Har pappan 2 HELA pappamånader nu som dom inte kan ge bort?
    Nu blir jag lite osäker, är så trött men 60 eller 90 dagar får pappan inte avstå.

Var det ngn som såg dokumentären på ettan nyss? Den iranska landsbyggden, en man med 4 fruar. Blev verkligen illa berörd.
  • juliah
    Beatrize74 skrev 2008-07-10 23:04:31 följande:
    Hinner inte kika tillbaka nu, men jag har svarat dig...gick igenom lite momenten och att jag inte riktigt visste och att jag ändå trodde att du skulle bli klar fortare än jag.
    Bläddrar tillbaka.
  • juliah

Äsch, hittar inte var du svarat Bea, nåja, imorgon är jag lite piggare.

Videli, nej men 60 dagar får inte överlåtas, och resten kan fördelas som ni vill, antingen tar du dagarna eller pappan. Och det är väl drygt 100 dagar, minns inte exakt hur många.

• juliah
    Kajsa 77 skrev 2008-07-10 23:16:26 följande:
    Ska åka på lite semester imorgon. Kan inte lämna mitt hem ostädat. Inte nog med att man ska försöka få med allt man behöver, det ska vara toppskick här hemma också! Fler lika tramsiga som jag? Tycker det är så tråkigt att komma hem till en ostädat hus.
    Jag är likadan! Står inte ut med tanken på stökigt hem när man är borta.
Svar på tråden Vita tråden del 8