• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • malins79

Nästa vecka kommer våra nya fönster och altandörrar! Som jag har väntat på att få byta resterande fönster i vårt hus. Vi bytte hälften för snart 6år sedan och nu ska resterande bytas. Vi kommer ta hit några hantverkare som ska hjälpa Marcus. Jag och barnen ska hålla oss borta, så det blir väl under v28 som de ska bytas, när Saga har fått sommarlov. Vi åker ner till svärisarnas sommhus och bor där nån nattt, så kan vi hälsa på min syster och hennes barn. Jag vill inte vara hemma när de ska byta fönster i köket, det ska kaklas lite då ena fönstret ska vara lite mindre vid diskbänken. Känns inte som om det är lyckat att vara hemma med två barn då, när inte köket går att användas.

• Vaniljdröm

malin,

Kul med nya fönster. Så mycket roligare att putsa och hänga gardiner sen.
    Ang målaren så har han blivit lite dyrare på sistone men är ff prisvärd. Innan gav jag typ 300 för ett skrivbord och nu senast 500 kr för två träskivor på ca 1*1 m.
    Idag är det några detaljer till IKEA-köket som ska lackas. Viktigt att det blir så likt som möjligt i färg och blankhet då.

• MiaMariah
    malins79 skrev 2008-06-23 07:43:54 följande:
    Det kanske kan ordnas någon träff i Gbg i höst/vinter som du kan vara med på?!Jag är sugen på en shoppingrunda dit också och då behöver jag inte ha min familj med mig.
    Ja, kanske det!
  • Peak

hur kan man ha så mycket Odd Molly-kläder ute på tradera? www.tradera.com/category/category.aspx&listtype=0
    Vart får de tag i dem? Finns det någon outlet? Hörde talas om att det skulle finnas någonstans i sthlm där de sålde ut sådant som "blivit över" från butiker...de syr väl upp på beställning nästan väl?

• misak

Hej allihop!
    Fina bilder o klipp ni gjort allihopa, ingen glömd

Igår började vi diskutera att vi kanske skulle bygga ett nytt hus i gammal/lantlig stil, men med all "modern" utrustning, eftersom det inte finns något till salu där vi vill bo. Har kollat hela morgonen på nätet efter olika husmodeller. Har ni bra "tänk på-tips" eller bilder eller andra tips på husmodeller?

Jag har kollat på trivselhus (country) o myresjöhus
    (herrgården). Det lutar åt ett enplanshus, vill ha stort lantkök o glasveranda.

Rörigt men jag hoppas ni fattar

• livet från ljusa sidan

Nu har jag läst ikapp lite..

jag hittade lite målade skåp i några bloggar så jag fick visat

misak:

Det låter jättefint! Jag är också helt inne på enplans och glasveranda när vi sätter igång. Jag har för mig att det fanns ett reportage i en allt i hemmet i våras angående ny "gamla" hus... hmm skall se om jag kan leta fram det.

juliah: Jättefint skrivbord! Elle kommer skriva många fina berättelser där kan jag tänka mig

jag är också ledsen att jag inte kan åka med på träffen, men hoppas på att det kommer komma lite närmre gbg här i höst/vinter!

Himmelbit: Stort grattis till lilla Ellen!! Hoppas ni mår bra trots en liten tuff start! KRAM

• Peak

nu har jag en period igen då jag funderar så jag håller på att spricka över vad jag ska göra med mitt liv - det är inte meningen att jag ska jobba här iaf!

Har SÅÅ roliga arbetsuppgiter som att vattna 3 blommor 2 tr upp -de som sitter i de rummen kan tydligen inte göra det själva, och så har jag nyligen fått överta det hederfulla uppdraget att rensa kylen en gång/mån för det orkar tydligen inte köksgruppen göra längre! Så less på det här!

Men vågar inte riktigt satsa på eget heller, och om jag ska göra det vid sidan av känns det som att jag inte kommer ha någon tid över alls ist. Och satsar jag helt - inga pengar? Så dilemma...

• lillafruluva

Oj oj, har varit borta sen i torsdags så här har det nog hänt mycket i tråden!
    Är hemma med världens förkylning. Som tur är skickade svärfar upp en bok, Franske forbindelser, ska lägga mig och njuta av lite bilder(för danskan förstår jag inte mycket av)

Ska se om jag kan ta lite kort, vi har fixat inställningarna på nya kameran

Svar på tråden Vita tråden del 8