• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Anton2005
    Anjo2 skrev 2008-06-23 10:39:40 följande:
    Är det någon som har lust att kika in i min blogg, jag håller på att försöka fixa med min besöksräknare. Försöker få den att funka....
    Nu har jag kikat in. Såg räknaren så det verkar fungera
  • mimmi006

Jag säger som jag alltid säger ! Tänk inte så mycket på husföretag, de flesta har modeller som påminner om varandra och de kan rita om så det blir precis så som ni vill ha det! Rita lite själva och sen gå runt och fråga. Alla säljare brukar vara jättetrevliga innan ni har skrivit på, så jag rekommenderar att ta referenser också! Lycka till!

misak skrev 2008-06-23 08:48:52 följande:
    Hej allihop!Fina bilder o klipp ni gjort allihopa, ingen glömd Igår började vi diskutera att vi kanske skulle bygga ett nytt hus i gammal/lantlig stil, men med all "modern" utrustning, eftersom det inte finns något till salu där vi vill bo. Har kollat hela morgonen på nätet efter olika husmodeller. Har ni bra "tänk på-tips" eller bilder eller andra tips på husmodeller?Jag har kollat på trivselhus (country) o myresjöhus(herrgården). Det lutar åt ett enplanshus, vill ha stort lantkök o glasveranda.Rörigt men jag hoppas ni fattar
  • livet från ljusa sidan

vanilj: Den passade ju fin fint in!

peak: Vad är det du jobbar med? Förutom att få blommor och kylar att se trevliga ut Förstår att det känns frustrerande att inte trivas

• mimmi006

Är det nån som har tips på fina inspirationsbilder till en klädkammare? Jag har fastnat lite...

• Vaniljdröm

mimmi,

Vi har kört med gamla hederliga "elfa".
    Hållbart och många nya, fräscha detaljer faktiskt.
    Kolla in mesch-korgarna t ex. Jag tycker de är fina!

www.elfa.com/

• mimmi006

jättefint! Men är inte det apdyrt, jag har nog bara råd med ikeas... högst!?

Vaniljdröm skrev 2008-06-23 11:40:44 följande:
    mimmi,Vi har kört med gamla hederliga "elfa".Hållbart och många nya, fräscha detaljer faktiskt.Kolla in mesch-korgarna t ex. Jag tycker de är fina!www.elfa.com/
Svar på tråden Vita tråden del 8