• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Anjo2

Jag har länge gått och undrat vad jag ska göra med mitt liv, har vetat VAD jag vill göra men har inte haft möjlighet att göra det så jag har ställt in mej på att inte kunna göra det just nu...men så kom jag på att jag vill ju jobba med barn....att jag inte kommit på det innan...så efter mammaledigheten så ska jag börja plugga!!! Ser fram emot det som bara den!!

Felicia min pärla. blomglantan.blogspot.com/
  • Peak
    Anjo2 skrev 2008-06-23 10:13:08 följande:
    Peak; Jag förstår dej, vad är det du vill öppna för något?
    fysisk butik eller webbutik med inredning och annat
  • Tjock kulan

Godmorgon tjejer

Här har det städats och fixats hemma ska nog till bibblo en sväng idag o lämna samt låna lite nya inredningsböcker .

Misak: Jag är själv helt kär i dessa hus http://www.fiskarhedenvillan.se/index.php

Lillafru: Vad är det för en underbar svärfar du har , han vet hur en slipsten ska dras , krya på dig.

• Anton2005

God förmiddag!

Idag är min första riktiga lediga dag på mammaledigheten Glad Känns lite konstigt, samtidigt så skönt. Så nu är det bara att vänta och vänta. Har en hel del som måste fixas och målas här hemma såklart, så det finns ju att göra om man orkar.

lillafruluva-Krya på dig. Snäll svärfar du har

Peak- Va jobbigt att känna sådär och inte trivas på jobbet. Vita rummet här i stan sökte ju inredare och säljare om du vill jobba med inredning men då blir det ju till att pendla en bit.

Himmelbit-Så fint du gjort i lekrummet. Smart att kapa benen på bordet

• Peak

Anton - vad inne där en dag då vi åkte till sambons "släktstuga" vid Möckeln. Mysig butik! Vill ju ha egen!!!

Var på lexington och frågade om de inte skulle släppa sin policy att inte sälja på nätet, men de verkade inte riktigt redo än...så alla kan väl maila dem och fråga om de säljer via nätet?

• Truffles
    misak skrev 2008-06-23 08:48:52 följande:
    Hej allihop!Fina bilder o klipp ni gjort allihopa, ingen glömd Igår började vi diskutera att vi kanske skulle bygga ett nytt hus i gammal/lantlig stil, men med all "modern" utrustning, eftersom det inte finns något till salu där vi vill bo. Har kollat hela morgonen på nätet efter olika husmodeller. Har ni bra "tänk på-tips" eller bilder eller andra tips på husmodeller?Jag har kollat på trivselhus (country) o myresjöhus(herrgården). Det lutar åt ett enplanshus, vill ha stort lantkök o glasveranda.Rörigt men jag hoppas ni fattar
    Tjock kulan skrev 2008-06-23 10:20:27 följande:
    Godmorgon tjejerHär har det städats och fixats hemma ska nog till bibblo en sväng idag o lämna samt låna lite nya inredningsböcker . Misak: Jag är själv helt kär i dessa hus www.fiskarhedenvillan.se/index.phpLillafru: Vad är det för en underbar svärfar du har , han vet hur en slipsten ska dras , krya på dig.
    Tänkte också föreslå dig att kolla på www.fiskarhedenvillan.se de har många fina hus. Vi bygger just nu deras "Domherren" med vår egen planlösning. Det är lätt att få till ändringar på deras hus, något som kan vara kämpigt hos en del andra husfabrikanter...

Vi har ju inte flyttat in ännu men vi hoppas ju naturligtvis att vi ska trivas och hur lantligt man gör det är ju upp till en själv.

www.medvitaknutarpalandet.blogspot.com
  • Anjo2

Är det någon som har lust att kika in i min blogg, jag håller på att försöka fixa med min besöksräknare. Försöker få den att funka....

Felicia min pärla. blomglantan.blogspot.com/
  • Anton2005
    misak skrev 2008-06-23 08:48:52 följande:
    Hej allihop!Fina bilder o klipp ni gjort allihopa, ingen glömd Igår började vi diskutera att vi kanske skulle bygga ett nytt hus i gammal/lantlig stil, men med all "modern" utrustning, eftersom det inte finns något till salu där vi vill bo. Har kollat hela morgonen på nätet efter olika husmodeller. Har ni bra "tänk på-tips" eller bilder eller andra tips på husmodeller?Jag har kollat på trivselhus (country) o myresjöhus(herrgården). Det lutar åt ett enplanshus, vill ha stort lantkök o glasveranda.Rörigt men jag hoppas ni fattar
    Min pappa håller oxå på att låta bygga ett hus från fiskarheden, kommer inte ihåg om det är orren eller vilket det är. Håller med truffles om att det är bra att kunna ändra planlösningen så mycket. Verkar vara många som gillar dem
Svar på tråden Vita tråden del 8