• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Daggdroppen
    MildaMaränger skrev 2008-06-24 16:39:06 följande:
    oppsan... inlägget skulle egentligen hamna i en annan tråd.. men nu när jag ändå råkat skriva här..jag vet inte.. jag skulle bara vilja få ett datum ifall att jag går över denna vecka... och någon att prata med som kan det.
     Men vet du av någon BM som du känner du skulle vilja prata med? Ring isåfall henne och börja med att säga att du känner förtroende för henne och att du känner att detta tar onödigt med energi av dig. Energi som du kommer att behöva på förlossningen! Då kan hon ju liksom inte neka dig hjälp... Tycker man ju!

Jag tycker också det vore bra att du fick ett datum för igångsättning ifall du går långt över tiden. Då klarar du kanske väntan bättre? Jag förstår att du också kanske oroar dig mer nu efter vad som hände din vän Numberone som gick långt över tiden. Eller kanske du inte gör det?

Hoppas förövrigt att både hon och lillan mår bättre nu!!!!

Hursomhelst önskar jag dig Lycka till!
  • MildaMaränger

Fluggiga moln...

Nja det har inget med henne att göra. Men det känns väldigt onödigt att byta bm nu.. jag är ju i vecka 40. Jag tyckte däremot att hon på BB skulle kunna ha gett mig en tid till läkare på förlossningen eller något.

• tjenixen
    Juleja skrev 2008-06-24 14:53:04 följande:
    Jag vet inte hur många filmer som får plats... svårt att kolla nu för vi har inte ens packat upp kartongen med filmer sen flytten i dec. Men rätt många, lådan är ju stor. Man får med några träbitar så man kan göra fack i lådan om man vill. Men nu hawr vi min dator i lådan (en shuttle) som vi kopplat till tvn. I facken (3st) har vi dvd/video-maskin, nåt slags tv-spel och nån decoder till tv:n. Så fäller jag ner luckan för facken när jag inte vill se alla apparater. Perfekt.
    ahaaa, perfekt att slippa se alla trista apparater ju. Måste ta och kika närmare på en sån. Tack för tipset.
  • MiaMariah

Fluffiga - tycker inte heller att det skulle se konstigt ut med 2 likadana tvmöbler. Tvärtom så blir det ju enhetligt. Är man nöjd så är ju det huvudsaken plus att man vet hur den är. Och Janne är ju jättefin!

Bea - då är väl vi omständiga allihop som älskar inredning. Men vad är det för fel på det? Visst blir det snyggare att hälla över saften i en vacker kanna, och att lägga över maten på fat istället för att slänga fram kastrullen som den är. Eller lägga fram kakorna på ett vackert fat istället för att hiva fram lådan som den är. Jag skulle vilja formulera det som så att vi dekorerar med omsorg om den man får besök ifrån. För själv uppskattar jag ju om någon bemödat sig än tvärsom.

MM - måste kännas trist och oroligt. kanske din sambo kan ligga på förlossningen lite mer? fånigt nog så "tar det mer" när män ringer än när vi kvinnor gör det.

• 13 år emellan
    Vaniljdröm skrev 2008-06-24 14:08:20 följande:
    Juleja!Tackar och bockar! Jag har gjort den själv.
    JAAAAAAAAA! Jag visste att det var ngn här i tråden ! Det är den FINASTE baljan jag någonsin sett!!!! Och så var det ngn som frågade efter en fin tvättbalja härom veckan och jag kom inte på vem det var!
  • 13 år emellan
    tjenixen skrev 2008-06-24 14:20:07 följande:
    Juleja skrev 2008-06-24 14:05:34 följande:
    Vi har en sån här. Den är stor! Passar oss jättebra, sambons gigantiska tv får plats och jag slipper se alla filmer och skit som göms i lådan och facken!www.ikea.com/se/sv/catalog/products/9008680
    5Vanilj:Det måste vara plast! Jag gillade den! En somrig korg!men var har ni alla andra apparater som t ex dvd, boxer/mottagare, ev förstärkare mm?? Vet du hur många filmer lådan rymmer? Jag är oxå på jakt efter en annan tv-bänk men vi har ca 500 filmer och 4apparater som ska få plats + tv då.
    SKÅP!
  • 13 år emellan
    Lillsyrran skrev 2008-06-24 15:33:47 följande:
    Kolla in det här huset, tjejer!!! Där skulle jag kunna tänka mig att bo!!! Drömma, drömma, drömma!!! www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/167871
    Där vill jag bo! Och dom kan lämna möblerna !
  • Rosesarered

Hallå alla duktiga inredare!

Är på jakt efter en dagbädd och har kikat lite på Ikeas "Meldal" och "Tromsnes". Skulle vilja ha era åsikter. Sängen ska stå i en Skånelänge och det är korsvirkes och vit puts på väggarna.
    Vad tror ni?

• MildaMaränger
    Peak skrev 2008-06-24 18:42:32 följande:
    lite nya bilder, målning, stjärnor, gräs, utemöbler, midsommar och 2 årskalas - välkomna hemmahoskristin.blogspot.com/
    oj en sån söt liten bagare! mysiga stolar!
Svar på tråden Vita tråden del 8