• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Kaktus76
    Camilla R skrev 2008-06-24 15:51:01 följande:
    Den blir nog tyvärr för liten för oss...
    Ja den känslan fick jag också,alltså att den kommer att bli för liten.
  • Smultron och glass

Vilka underbara inglasade verandor som visades här uppe i tråden! Vi har en veranda med tak som såsmåningom ska bli inglasad så att man kan sitta där året runt. Vi kommer förmodligen inte vinterbona den delen, men däremot bygga en rörspis där så att det blir varmt och mysigt i alla fall.

Lillsyrran: Vilket härligt hus!

Vi har ett skåp där vi har TV, video, dvd m.m. Men det är för att jag absolut inte vill ha alla apparater synligt i vardagsrummet.

Fluffiga moln: Jag tror jag förstår hur du menar. Tyvärr har jag inget förslag på bäddsoffa, tycker bäddsoffor över lag är ganska svårt (jag jobbar ju inte på Ikea längre, på den tiden hade jag koll på hela marknaden), framför allt om om det ska på en divandel också. Jag tycker inte att det gör något om det är samma tv-bänk i allrummet som i vardagsrummet.

• Daggdroppen
    Kaktus76 skrev 2008-06-24 15:51:28 följande:
    Tycker inte alls att det skulle se dumt ut med 2 lika tv-bänkar i samma hus. Dom kommer ju att stå på olika våningar som jag fattade det?!tittade in i galleriet men man ser bara en skymt av den. Får nog försöka locka med mig maken till IKEA och se den på riktigt. Men TACK ändå!!
    Jo det kommer det ju att göra.... men det känns liksomändå lite dumt att ha två lika Vad tycker ni andra? Men jag hittar ju ingen annan som känns bättre heller Fundersam

Har ni många filmer rekommenderar jag kanske den större. Vi har inte så värst mycket saker i våra lådor, men det är trångt ändå. Inte så speciellt stora mao.
  • Daggdroppen
    Smultron och glass skrev 2008-06-24 15:53:16 följande:
    Vilka underbara inglasade verandor som visades här uppe i tråden! Vi har en veranda med tak som såsmåningom ska bli inglasad så att man kan sitta där året runt. Vi kommer förmodligen inte vinterbona den delen, men däremot bygga en rörspis där så att det blir varmt och mysigt i alla fall. Lillsyrran: Vilket härligt hus! Vi har ett skåp där vi har TV, video, dvd m.m. Men det är för att jag absolut inte vill ha alla apparater synligt i vardagsrummet. Fluffiga moln: Jag tror jag förstår hur du menar. Tyvärr har jag inget förslag på bäddsoffa, tycker bäddsoffor över lag är ganska svårt (jag jobbar ju inte på Ikea längre, på den tiden hade jag koll på hela marknaden), framför allt om om det ska på en divandel också. Jag tycker inte att det gör något om det är samma tv-bänk i allrummet som i vardagsrummet.
     Tack för svaret ändå!  Men hur är det med ikeas soffor. ÄR de bekväma? Du får ju säga som du själv tycker nu då du inte jobbar där Och hur är de i jämförelse med andra dyrare?
  • Vaniljdröm

Håll tummarna!

Jag ska foga hallgolvet

• Daggdroppen

Vad tror ni om en liknande som denna:

Gå in på www.suomisoffa.fi/index.html, klicka på Kotimaiset sohvat (till vänster). Välj Vuodesohvat och där har ni JANNE.

Och i grå... (men det kan man inte välja på datorn). Den syns bara i vitt!

• Daggdroppen
    Vaniljdröm skrev 2008-06-24 15:58:01 följande:
    Håll tummarna!Jag ska foga hallgolvet
    Tummen här!
  • Kaktus76
    Daggdroppen skrev 2008-06-24 15:54:26 följande:
    Jo det kommer det ju att göra.... men det känns liksomändå lite dumt att ha två lika Vad tycker ni andra? Men jag hittar ju ingen annan som känns bättre heller Har ni många filmer rekommenderar jag kanske den större. Vi har inte så värst mycket saker i våra lådor, men det är trångt ändå. Inte så speciellt stora mao.
    Vi har ganska många cd-skivor. Men maken får väl göra en rensning om det inte skulle rymmas. Sen så har ju A sina barnfilmer där också,men det blir väl en rensning också om det inte skulle rymmas. För nu ska jag HA en vit tv-bänk

kan bara inte lägga in annonsen på blocket. Säger bara att det är fel val som jag har gjort. Jag kan ju inte mer än att trycka koden.....grrrrr...... Får pröva senare igen.

Dags att fixa i ordning middagen innan maken kommer hem. idag blir det latmans middag-Korv och mos!
Svar på tråden Vita tråden del 8