• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Vaniljdröm

Yes!
    Fogen lagd!
    MEN jag hade valt en mörkt, mörkt grå (nästan svart) fog och det är den inte.
    De måste tagit fel påse på lagret.
    Känner mig lite osäker nu........

• Rosesarered

Skulle gärna vilja läsa/se bilder alla fina vita stilar så som lantligt, shabby chick, gustaviansk stil, fransk lantstil, new england stil. Vad fler?

Tycker ibland det kan vara svårt på loppis eller auktioner när man inte vet så mycket om stilen. Man går mest efter att det är vitt och ser lite slitet ut. Det är ju lätt hänt att man blandar "fel" och bara köper på sig saker för att det är vita. Hur mixar ni?

• MildaMaränger

tjenixen... ja det lät billigt! ska kolla upp det

• tjenixen
    Rosesarered skrev 2008-06-24 19:45:15 följande:
    Skulle gärna vilja läsa/se bilder alla fina vita stilar så som lantligt, shabby chick, gustaviansk stil, fransk lantstil, new england stil. Vad fler? Tycker ibland det kan vara svårt på loppis eller auktioner när man inte vet så mycket om stilen. Man går mest efter att det är vitt och ser lite slitet ut. Det är ju lätt hänt att man blandar "fel" och bara köper på sig saker för att det är vita. Hur mixar ni?
    Jag har min egen stil och går inte efter någon "föregångare" eller vad jag ska säga. Gillar det gamla lantliga - bondköksanda t ex. Har inte kommit så långt med renoveringen ännu men bit för bit får vi till det tror jag.
  • Himmelbit
    INOX skrev 2008-06-24 19:42:11 följande:
    Tack så mycket MM, Himmelbit och 13 år emellan!!!Känns mycket bättre nu. Man vet ju att de som skriver sånt egentligen inte ens är värda uppmärksamheten, men det är ändå svårt att inte ta åt sig. Tack vare er känns det i alla fall bättre, och gåsfjädrarna har blivit fetare nu så det rinner av.. hihi.Kram på er!
    Bra!! Kram tillbaka!
    Vaniljdröm skrev 2008-06-24 19:44:41 följande:
    Yes!Fogen lagd!MEN jag hade valt en mörkt, mörkt grå (nästan svart) fog och det är den inte.De måste tagit fel påse på lagret.Känner mig lite osäker nu........
    Tänkte först säga att den kanske mörknar när den torkar men rent logiskt så borde det ju nästan bli tvärtom.. Fundersam. Har du inte påsen kvar?
    Rosesarered skrev 2008-06-24 19:45:15 följande:
    Skulle gärna vilja läsa/se bilder alla fina vita stilar så som lantligt, shabby chick, gustaviansk stil, fransk lantstil, new england stil. Vad fler? Tycker ibland det kan vara svårt på loppis eller auktioner när man inte vet så mycket om stilen. Man går mest efter att det är vitt och ser lite slitet ut. Det är ju lätt hänt att man blandar "fel" och bara köper på sig saker för att det är vita. Hur mixar ni?
    Jag går ENBART på vad jag tycker om. Jag har nog ingen "ren" stil utan i så fall "min egen". Har nog aldrig köpt ngt som är vitt från början utan målar det jag faller för.
  • MildaMaränger

Någon som vet vart det finns svaaaaaagt rosa ljus?

• Mammatilltretroll

Hej tjejer!
    Måste säga att jag tycker det här verkar vara en av de trevligaste trådarna här på FL trots den senaste lilla dispyten...

Jag undrar om alla ni som inreder så underbart (kikar i era bloggar!) bor i villa eller gammal fin sekelskiftesvåning?

Vi bor i ett radhus byggt 1996, rätt trist byggt faktiskt och det känns inte som att det finns någon potential alls..
    Men jag gör så gott jag kan :)

Föresten - har någon tips om fin hylla att ha i köket med några fina burkar på?
    Den ska vara ca 90-120 cm lång och max 23 cm djup..

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • Mammatilltretroll

Just det..
    Tips på fint matbord skulle jag vilja ha :)

Vi har små barn som gärna hackar sönder bordetFlört så vårt Docksta från IKEA ser helt för taskigt ut..
    Vad kan man ha istället för vitlackerat?

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • tjenixen
    MildaMaränger skrev 2008-06-24 19:51:29 följande:
    Någon som vet vart det finns svaaaaaagt rosa ljus?
    Europris hade ljusrosa och ljusblå när jag var där sist. Ganska så ljusa nyanser. Både vanliga "kronljus" och block och klot.
  • Himmelbit

På tal om ngt helt annat än inredning - jag är sååå trött på mitt hår... Känner för att göra ngt riktigt drastiskt och klippa av det långa håret. Är det ngn som har tips på ngn fin sida med frisyrer eller bara tips på fin frisyr?

Svar på tråden Vita tråden del 8