• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Kaktus76
    Daggdroppen skrev 2008-06-24 15:59:27 följande:
    Vad tror ni om en liknande som denna:Gå in på www.suomisoffa.fi/index.html, klicka på Kotimaiset sohvat (till vänster). Välj Vuodesohvat och där har ni JANNE.Och i grå... (men det kan man inte välja på datorn). Den syns bara i vitt!
    Ja absolut. Varför inte.
  • Beatrize74
    13 år emellan skrev 2008-06-24 09:04:00 följande:
    Jag ska dansa soldansen för dig !Känner så väl igen det där med människor som tycker det blir "för mycket". Min syster är en av de värsta med att kommentera såna saker (så tråkigt, för henne är det svårare att låta bli att bjuda). Hon säger rakt ut "Men gör dig inte till!" eller "Att det ska vara så märkvärdigt hela tiden!". "Du ska alltid vara så präktig!" var nog den värsta kommentaren...De flesta av mina vänner struntar fullkomligt i det och undrar snarare vad för gott de bjuds på nästa gång de kommer. Och till mina barns vänners föräldrar kommer jag oftast undan med att jag varit restaurangchef (och allt annat inom den branschen).Men det finns ju en och annan som min syrra. Jag har förstått att det mest handlar om avundsjuka. Kanske inte på vad jag bakat eller hur det ser ut, som att jag har TIDEN till att göra det. (Iaf när det kommer till henne)Var bor du? Har du inget sommarland i närheten? Hur gamla är barnen? Vi gjorde ett beachparty ett år och det blev SÅ lyckat!
    Tack för råd och soldans!

Fick höra av en kollega för en tid sedan att "Det behöver ju inte vara så OMSTÄNDIGT jämt"...och det är klart att man fäster sig vid sådana kommentarer. Och det är klart att jag ÄR ju omständig. Det är vi ju allihop här inne i mer eller mindre grad, eller hur?
    Vi vill ha det på ett visst sätt...trasslar med vita nyanser, ska måla om, möblera om och fixa och trixa, piffa och puffa...och så skär det sig i ögonen om man ställer fram saftflaskan a' la plastig "BOB" bland alla andra matchande kalasattrialjer. Då vill man ju helst hälla över saften i en sådan där vacker glasflaska som man vet man har i skåpet....och så försöker man nästan göra det lite i smyg, så att ingen ska se hur "omständig" man egentligen är.

Det är ju egentligen inte för deras skull (bara), utan för sin egen skull man gör det.

(Det låter ju liiite stört egentligen....behöver vi egentligen söka hjälp här i tråden hela bunten? Hihi...)
  • Daggdroppen
    Kaktus76 skrev 2008-06-24 16:02:38 följande:
    Ja absolut. Varför inte.
    Bra! TACK för att du tittade!
    Beatrize74 skrev 2008-06-24 16:03:33 följande:
    Tack för råd och soldans! Fick höra av en kollega för en tid sedan att "Det behöver ju inte vara så OMSTÄNDIGT jämt"...och det är klart att man fäster sig vid sådana kommentarer. Och det är klart att jag ÄR ju omständig. Det är vi ju allihop här inne i mer eller mindre grad, eller hur?Vi vill ha det på ett visst sätt...trasslar med vita nyanser, ska måla om, möblera om och fixa och trixa, piffa och puffa...och så skär det sig i ögonen om man ställer fram saftflaskan a' la plastig "BOB" bland alla andra matchande kalasattrialjer. Då vill man ju helst hälla över saften i en sådan där vacker glasflaska som man vet man har i skåpet....och så försöker man nästan göra det lite i smyg, så att ingen ska se hur "omständig" man egentligen är. Det är ju egentligen inte för deras skull (bara), utan för sin egen skull man gör det. (Det låter ju liiite stört egentligen....behöver vi egentligen söka hjälp här i tråden hela bunten? Hihi...)
    Bea, jag gillar dig skarpt!!! Du är så härlig och sätter alltid tummen på spiken (visst heter det så ). Håller fullständigt med! Du borde bli författare! Har du förresten inte tänkt på det? Åtminstone krönikör?
  • Smultron och glass

Fluffiga: Ikeas bäddsoffor står sig faktiskt bra i konkurrens med andra soffor när det gäller kvaliteten. Men de flesta rekommenderar de inte att man sover i varje natt, då slits bäddmekanismen snabbare så klart. Bäddsoffor är ju tyvärr oftast mycket hårdare än vanliga soffor, framför allt såna med "riktig" bäddmekanism (alltså sån man bäddar ovanifrån, typ Ektorp).

Den du visar där tycker jag är fin!

Kaktus: Jag har tyvärr inte sett bordet på ritkigt.

Bea: Jag är precis som du, "omständig", och det trivs jag minsann med!

• Daggdroppen
    Camilla R skrev 2008-06-24 16:15:54 följande:
    HUVUDET på spiken skall det väl vara???
     Just ja, jag visste ju att det var fel

Skyller på att jag är trött Generad
  • Daggdroppen
    Smultron och glass skrev 2008-06-24 16:16:08 följande:
    Fluffiga: Ikeas bäddsoffor står sig faktiskt bra i konkurrens med andra soffor när det gäller kvaliteten. Men de flesta rekommenderar de inte att man sover i varje natt, då slits bäddmekanismen snabbare så klart. Bäddsoffor är ju tyvärr oftast mycket hårdare än vanliga soffor, framför allt såna med "riktig" bäddmekanism (alltså sån man bäddar ovanifrån, typ Ektorp). Den du visar där tycker jag är fin! Kaktus: Jag har tyvärr inte sett bordet på ritkigt.Bea: Jag är precis som du, "omständig", och det trivs jag minsann med!
     Det skulle inte vara så ofta någon sover i den, bara då vi har gäster. Är de också alltså hårdare att sitta i? Eller märker man det endast då man ska sova? Är det inte kanske så bra att ha en bäddsoffa i ett allrum som så småningom nog kommer att användas mer flitigt? Men vi måste ju ha en bäddsoffa...Fundersam
  • Daggdroppen
    MildaMaränger skrev 2008-06-24 16:29:42 följande:
    Nu har jag tagit mod till mig att ringa till förlossningen. Jag förklarade min situation, att jag gått igenom ett avbrytande i vecka 19 pga hjärnbråck och att jag nu är i vecka 40. Att jag känner att jag inte kan prata med min BM och att jag är orolig för att det nu ska hända saker på vägen, att jag skulle vilja veta hur jag låg till fysiskt, igångsättning osv.. Svaret jag fick var att det var ju trist att jag inte kunde prata med min BM och att det var lite sent att byta nu. Att jag har troligtvis inte öppnat mig, att en igångsättning kräver lite mer än oro, att det troligtvis inte är något fel på mitt barn eftersom alla resultat vart bra på tester och att jag mår bra. Hon kunde bara råda mig till att lita på testerna och intala mig att allt skulle gå bra...jag visste att det skulle bli såhär
     Åh, stråkigt och frustrerande att du känner att du inte blev tagen på allvar. Speciellt som det hade krävt mycket av dig (då du skrev att du samlat mod). Förstår om du känner dig nere

Vill du helst alltså få igångsättning? Var avbrytandet jobbigt förra gången (klart att det säkert var).  Men blev det alltså komplikationer som gör att du hellre vill ha igångsättning?
  • Daggdroppen

Blunda för stavfelen är ni snälla

• MildaMaränger
    Daggdroppen skrev 2008-06-24 16:36:11 följande:
     Åh, stråkigt och frustrerande att du känner att du inte blev tagen på allvar. Speciellt som det hade krävt mycket av dig (då du skrev att du samlat mod). Förstår om du känner dig nere Vill du helst alltså få igångsättning? Var avbrytandet jobbigt förra gången (klart att det säkert var).  Men blev det alltså komplikationer som gör att du hellre vill ha igångsättning?
    hoppsan... inlägget skulle egentligen hamna i en annan tråd.. men nu när jag ändå råkat skriva här..

jag vet inte.. jag skulle bara vilja få ett datum ifall att jag går över denna vecka... och någon att prata med som kan det.
Svar på tråden Vita tråden del 8