• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • LinaoMatilda
    Mammatilltretroll skrev 2008-06-30 20:10:32 följande:
    Hej igen tråden!Tack för tips om soffan...Ska fundera och pyssla och återkommer om mer smakråd kanske ;)Nu har jag smakrådsönskan om vår hall också..Vi håller på att renovera lite light hemma. Hallen är nymålad i vitt. På väggen som ligger till höger sett framifrån på bilden ska en fin vit spegel 50x50 cm upp och under den en shabby vit hylla med lite värmeljus på.Jag var så trött på att se röran med skor och jackor så jag testade att hänga upp ett tyg på en gardinstång framför. Men jag kan inte bestämma mig för om det blev bra eller inte. OM det ska vara tyg så ska det bli ett annat tyg, men det kändes kanske lite väl kalt om man inte ser någonting alls? Eller kan man ha ett tyg hängandes bara på sidorna som en gardin? Vad tycker ni?Vad ska vi göra åt hallen? Draperi eller inte?Om vi inte har draperi kanske vi borde fixa nya hyllplan som går från vägg till vägg, eller funkar det med 10 cm luft på varje sida som det är nu?
    Jag tycker också draperi. Kanske ett som blir lite veckat, alltså att tyget är bredare än vad öppningen är. Det blir mysigare då tycker jag.
  • Beatrize74
    LinaoMatilda skrev 2008-06-30 20:00:56 följande:
    Hur gick kalaset i lördags?
    Gullegoa dig som kommer ihåg och dessutom frågar...

Det gick jättebra...trots att det började ösregna en kvart innan gästerna kom.
    Vi satt inne i köket, hade dukat upp provisoriskt med vit duk, ballonger på stolarna, belysningskedjor på bordet och glasstårta. Det var mysigt, trots att det blixtrade och dundrade i ungefär en timmas tid medan vi satt där.
  • Beatrize74

Jeajea...missade ditt inlägg om den trista kommentaren...måste läsa tillbaka och se vad som hänt.

• Mammatilltretroll

Tack tjejer för att ni tar er tid att svara!Glad
    Tycker ni helvitt eller lite mönstrat DRAPERI?
    Tycker ni inte hallen blir för kal med draperi och att den ser mycket mindre ut?Fundersam

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • LinaoMatilda
    Beatrize74 skrev 2008-06-30 20:16:50 följande:
    Gullegoa dig som kommer ihåg och dessutom frågar... Det gick jättebra...trots att det började ösregna en kvart innan gästerna kom. Vi satt inne i köket, hade dukat upp provisoriskt med vit duk, ballonger på stolarna, belysningskedjor på bordet och glasstårta. Det var mysigt, trots att det blixtrade och dundrade i ungefär en timmas tid medan vi satt där.
    Va bra då! Låter ju mysigt att sitta inne och kalasa när det åskar ute
    Mammatilltretroll skrev 2008-06-30 20:18:19 följande:
    Tack tjejer för att ni tar er tid att svara!Tycker ni helvitt eller lite mönstrat DRAPERI?Tycker ni inte hallen blir för kal med draperi och att den ser mycket mindre ut?
    Jag tycker helvitt. Jag har ikeas vita Ritva-gardiner som draperi framför en bokhylla. Gillar inte när det är för oroligt med mycket olika färger och mönster, vilket det är om vi inte gömmer in hyllan.
  • Mammatilltretroll

Nu när så många verkar vara inloggade frågar jag igen Flört
    Vad ska vi göra med vår hörnsoffa som är gjord av två sängar?
    Ser vardagsrumsbordet (som vi fyndade igår) för stort ut?
    Är de vita stora kuddarna för klumpiga?
    Tror ni på helvita sängkappor som överdrag eller kan ett blommigt gammeldags överkast bli fint?
    Just nu ligger det två överkast över bara för att slippa ha de grå överdragen på...
    överkast.jpg

soffan.JPG

Och vad tror ni om en kombo med vita kuddar och dessa?
    1750s.jpg
    Understa
    denisemix_3824.jpg
    489_m.jpg

• JohannaJ
    Clara: ta ett lite mönstrat som passar era övriga färger. Vi har vitt och blått hemma och ett blått draperi i hallen. Det syns lite här:

• JohannaJ
    Kajsa 77 skrev 2008-06-30 20:18:11 följande:
    JohannaJ - Grattis till husköpet! Kul att se dig igen! Ser fram emot bilder! JeaJea - Vilka vackra hus du visar i din blogg! Vackra så det gör ont!
    tack! och tack! Bilder kommer så fort jag får nycklarna
  • Mammatilltretroll

LinaoMatilda: Är det kanalsydda gardiner eller har man hyskor för att fästa dem?

Och tycker du att det funkar att ha ett glapp mellan tak och gardinstång?
    För jag vette sjutton hur man kan fästa gardinerna annars...

Svar på tråden Vita tråden del 8