• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Kajsa 77

Clara - Jag tyker helt klart att du ska ha vitt på soffan! Mkt bättre att variera kuddarna efter humör och årstid. De gröna greengate-kuddarna är riktigt fräscha! Jag tycker det vore inast med många vita kuddar och ett par av de gröna. Om du vill kan du kombinera med ett par gröna linnekuddar också som tar upp färgen i greengatekuddarna. För många mönstrade kuddar kan bli rörigt.
    Sen när det gäller draperi i hallen så tycker jag att du ska köra på vitt tyg. Det är smidigt att sätta i öljetter. Då blir det smidigt att skjuta tyget åt sidan.

• lasseliten

Jag råkade visst lägga in mitt nya blogginlägg i vitahem-bloggen *jag säger ju att jag är virrig* Så, nu är det nytt i MIN blogg...och även i vår träff-tråd... Fast, fixade två olika inlägg iaf

• Fotograf Karlander
    LinaoMatilda skrev 2008-06-30 20:53:39 följande:
    Fotograf: Hur gick det med lägenheten?
    Äsch den skulle dom hyra ut till en Advokatfirma
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Tro på dig Själv-Du är Bra som du är ♥¸.?°´¯) ♥
  • Mammatilltretroll

kajsa: Tack för ditt svar!
    Jo vi funderade på öljeter  - visst är det sådana där ringar somman trär över gardinstången? Men jag tyckte att det var så trist att se så mycket av själva gardinstången..?
    Jag tycker att det är illa som det är att se fästena som syns på den bild jag lade upp..
    Sen skulle jag egentligen vilja ha gardinerna närmare taket men de gick inte att fästa på ett bra sätt tyvärr.

Jo, vitt blir nog bra i soffan.
    Tror du på en sängkappa eller på ett överkast, typ sånnt som ligger på nu?
    Det finns ju dels sådan sängkjol och då får man lägga ett överkast över lite?
    sängkjol.jpg
    Eller en helsängkappa
    sängkappa.jpg

Vilket bra förslag att ha enfärgade kuddar som tar upp det gröna! Glad
    Tycker du att de stora vita kuddarna är för stora och klumpiga?
    Jag vill så gärna få till den här soffasängen eftersom det är en optimal lösning för oss som behöver extra sovplats, har barn som gillar att äta i soffan (allt maskintvättbart) och inte har råd med en svindyr fin hörnsoffa..
    Men just nu har soffans känts som ett jobbigt projekt.

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • malins79

Jag missade första 40min med Ernst, var tvungen att slipa lite till på mina stolar. Jag såg att när jag tittade på dem att jag fuskat lite. Men nu ska de kunnas målas.

Lina, hur går det med ditt skåp som du visade i bloggen?

Svar på tråden Vita tråden del 8