• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • ciccielv
    Maria84 skrev 2008-07-15 10:15:31 följande:
    Mamma TillEKNS - em-tider passar inte så bra för min del, vi äter framåt 5-6 och det tar ju nästan en timme hem från stan för våran del.
    så synd. att ni inte kan komma.kan du inte ta med nån mat ?
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-15 10:04:24 följande:
    Skorpan08: Gör gärna det! Visst sa vi kl.12? N borde också vakna snart, hon har sovit i över 1timme nu Ha det så bra!
    kl 16 är det.min son hämtas vid 12
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Marayah

Hur många var de som skulle med till valla idag?
    Imorse när ja mata lillen vid 5 så la ja han på sidan när ja la ner honom igen, men när vi vaknade kl 9 så låg han på magen istället. Hehe. Så han hade rullat runt den lilla busen.

Marko 031103, Filip 080621
  • ciccielv
    Marayah skrev 2008-07-15 10:44:37 följande:
    Hur många var de som skulle med till valla idag? Imorse när ja mata lillen vid 5 så la ja han på sidan när ja la ner honom igen, men när vi vaknade kl 9 så låg han på magen istället. Hehe. Så han hade rullat runt den lilla busen.
    jag,grannen och mammatillEKNS verkar det bara bli
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Kevlarsjäl
    rply skrev 2008-07-14 16:12:56 följande:
    okej, är det stångostaden där lr?
    Japp, det är Stångåstaden. De har ganska många hus där runt omkring som Stångåstaden har. Jättefräscht område och lugnt som bara den. Promendavstånd in till stan.
  • Marayah

Blidde ändrade planer för mig. Jockes kusin kommer på besök efter fyra idag så ja blir hemma. Kommer fler gånger...

ciccielv skrev 2008-07-15 10:45:48 följande:
    jag,grannen och mammatillEKNS verkar det bara bli
    Marko 031103, Filip 080621
  • Fru T

uuuugh

ja gillar inte att drömma inatt eler i morse kanske ja ska säga för ja vakna ju av den så drömde ja min första(?) barndrömm å den ja helskumm..
    jag va höggravid å va me en gammal vänn å kolla på hästtävlingar å hade jättekul heela dan, men ja va helt normal men heltplötsligt så gick vattnet å vi åkte in till sjukan.
    15min senare kom bebbe ut.
    hade inte haft en värk. ja va fullt gången men mannen å ja hade inte inhandlat nånting, så dan efter så va vi på stan å storhandla (me ungen i famnen), vagn, säng, skötbord ja allt som behövs...
    ungen va såååå söt (ett sånt barn vill ja ha) efter bara några timmar börja ungen häva sig upp å vagra ligga ner på natten såv h*n natten lång å på morgonen kom ja på att ja hade ju inte ammat nån gång...
    skulle försöka men vårtorna va helt innåtvända å ungen va heelt ointresserad, verkade inte änns hungrig utan va lika gla som vanligt...
    allt va jätte mysko (precis som drömmar brukar va) men inte obehagligt..
    ja drömde att juste ja har ju inte berättat för er ännu så jag skulle precis sätta mig å skriva att nu har ja fått bebbe....
    då vakna ja...

kände mig liiiite smått förvirrad där ett tag å det känns väll fortfarande lite skumt men här finns ingen bebbe...

fan säg bara inte att ja ska börja drömma bebisar nu.... i höstas när vi förlova oss så drömde ja inte om annat än bröllopsplaner å d va skapligt jobbigt.... men kanske få se det så här... bröllopet blev ju av....

• Kevlarsjäl

Förstår att du längtar efter en bebis. När vi började försöka blev jag gravid på första försöket men fick missfall. Detta satte sig i hjärnan och det blev en jobbig resa fram till jag blev gravid igen. Ditt undermedvetna vill säkert så gärna bli gravid och därför drömmer du om detta. Håller tummarna för att du snart får ditt plus!

Fru T skrev 2008-07-15 11:40:19 följande:
    uuuughja gillar inte att drömma inatt eler i morse kanske ja ska säga för ja vakna ju av den så drömde ja min första(?) barndrömm å den ja helskumm..jag va höggravid å va me en gammal vänn å kolla på hästtävlingar å hade jättekul heela dan, men ja va helt normal men heltplötsligt så gick vattnet å vi åkte in till sjukan.15min senare kom bebbe ut. hade inte haft en värk. ja va fullt gången men mannen å ja hade inte inhandlat nånting, så dan efter så va vi på stan å storhandla (me ungen i famnen), vagn, säng, skötbord ja allt som behövs... ungen va såååå söt (ett sånt barn vill ja ha) efter bara några timmar börja ungen häva sig upp å vagra ligga ner på natten såv h*n natten lång å på morgonen kom ja på att ja hade ju inte ammat nån gång... skulle försöka men vårtorna va helt innåtvända å ungen va heelt ointresserad, verkade inte änns hungrig utan va lika gla som vanligt... allt va jätte mysko (precis som drömmar brukar va) men inte obehagligt.. ja drömde att juste ja har ju inte berättat för er ännu så jag skulle precis sätta mig å skriva att nu har ja fått bebbe.... då vakna ja...kände mig liiiite smått förvirrad där ett tag å det känns väll fortfarande lite skumt men här finns ingen bebbe...fan säg bara inte att ja ska börja drömma bebisar nu.... i höstas när vi förlova oss så drömde ja inte om annat än bröllopsplaner å d va skapligt jobbigt.... men kanske få se det så här... bröllopet blev ju av....
  • dinana

JennyoPatrik:

Vi har bara fått flickor här, så jag hoppas på en pojke nästa gång. Men eftersom Rickard bara har bröder och hans pappa är ensam pojk bland fyra systrar så kanske det är så att det är varannan generation som gäller. För det är väl pappans gener som bestämmer? Eller?

• JePaLuLi
    dinana skrev 2008-07-15 12:04:15 följande:
    JennyoPatrik:Vi har bara fått flickor här, så jag hoppas på en pojke nästa gång. Men eftersom Rickard bara har bröder och hans pappa är ensam pojk bland fyra systrar så kanske det är så att det är varannan generation som gäller. För det är väl pappans gener som bestämmer? Eller?
    Ja det är så jag också har fattat det. Vi får byta karl Haha
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Mammatill4a
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-15 07:05:41 följande:
    Skorpan08: Godmorgon såg precis bilderna på din sida, vilket fint hus ni har jag gjorde många fynd igår Vad har ni för er idag? Är Elin också uppe med tuppen?
    tack för den fina kläningen el tunikan som ALMA fick av er, prövade den nr vi kom in ska få se blider sen..
Svar på tråden Linköping, någon?