• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • JePaLuLi
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-15 09:47:04 följande:
    JennyoPatrik: Vem vet, du kanske får fler barn och då kanske du får en tös men det är som du skriver att det är huvudsaken att bebisen mår bra Har några namnförslag: Jesper, Gabriel, Samuel, Benjamin, Erik
    Det verkar som sambon bara kan göra pojkar
    Reagerade nog lite tokigt faktiskt över att det var en pojke till Men eftersom det bara kommer vara ett år mellan dem så blir det säkert jätteskoj!
    Det var jättefina namn Att det ska vara så svårt det där med namn... Nu måste man ju tänka på att det ska passa med Lucas också...
    Skorpan08 skrev 2008-07-15 09:48:25 följande:
    MammaTillEKNS: Jodå, hon har även provat majspuré och morotpuré och morotsdryck. Hon gillar verkligen mat, kanske hon brås på sin pappa. Igår fick hon även prova mosad banan, det tyckte hon var kalas!JennuoPatrik: Jag har ju tätt mellan mina två tjejer som är 13 och 14. Dom är verkligen tajta. Bästa kompisar! Visst bråkar dom ibland men vilka syskon gör inte det.
    Det förstår jag! Det måste ju vara toppen att ha ett syskon i samma ålder och dessutom samma kön. Man får nog en väldigt speciell relation då tror jag.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • ciccielv
    Mizzz skrev 2008-07-14 23:19:39 följande:
    Mm jo, ganska akut, speciellt i ryd. Det kom nån alltiallo och kolla, han bände lite med en kofot så det blir stora märken i väggen och sen hände inget mer från graflunds sida. Troligen för att vem som helst kunde se att de skulle behövt byta hela fönstret.
    här väntar vi fortfarande på nytt parkettgolv som är trasigt.men inget händer.nån kryddhylla får vi inte då föregående hyresgäst inte ville ha det!
    men tvättmaskinen som skulle ta upp mot 8 veckor kom efter en veckaGlad

mammatillEKNS och mammatill4a
    ska vi ses på parkeringen eller på innergården?så vi kan promenera bort tillsammans?
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • MammaTillEKNS

JennyoPatrik: Man får reagera lite tokigt, du hade ju verkligen hoppats på att få en tjej. Jag tror Lucas och lillebror kommer få väldigt kul tillsammans Har din sambo några fler namnförslag? Casper är också ett fint namn ni har ju tid att fundera också ni kommer säkert ändra er flera gånger, det gjorde vi, det är inte alldeles lätt att hitta namn som båda är överens om

ciccielv: Mina fötter gör så förbaskat ont idag så jag kommer nog antingen cykla dit eller så får Peter skjutsa mig.

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Skorpan08
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-15 09:50:11 följande:
    Skorpan08: Kul att hon är så glad i mat, det är N också och precis som Elin så älskar N banan har du fortfarande tid att ses imorgon?
    Absolut! Men bara om du orkar. Vill inte att du känna tvång.
  • MammaTillEKNS

Skorpan: Kul och nej, jag känner inget tvång, ska bli roligt att ses igen

• Skorpan08
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-15 10:00:31 följande:
    Skorpan: Kul och nej, jag känner inget tvång, ska bli roligt att ses igen
    Ja, det ska bli kul! Jag inboxar mitt telnr ifall det är något. Nu vaknar Elin efter en tupplur så nu är det dags för lite Lemolac. Sen ska vi åka och handla lite mat för veckan.
  • MammaTillEKNS

Skorpan08: Gör gärna det! Visst sa vi kl.12? N borde också vakna snart, hon har sovit i över 1timme nu Ha det så bra!

• ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-15 09:58:39 följande:
    JennyoPatrik: Man får reagera lite tokigt, du hade ju verkligen hoppats på att få en tjej. Jag tror Lucas och lillebror kommer få väldigt kul tillsammans Har din sambo några fler namnförslag? Casper är också ett fint namn ni har ju tid att fundera också ni kommer säkert ändra er flera gånger, det gjorde vi, det är inte alldeles lätt att hitta namn som båda är överens om   ciccielv: Mina fötter gör så förbaskat ont idag så jag kommer nog antingen cykla dit eller så får Peter skjutsa mig.
    ingen fara,själv får man gå skata bort då bäckenet tog stryk i bärplockningen igår.jag får se om sonen följer med .ska  snart hämta honom från sommarkollot
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • JePaLuLi

Mamma TillEKNS: Ja jag trodd everkligen på en tjej eftersom allt har varit annorlunda den här gången. Sen är man ju inte riktigt 100 med alla hormoner Men jag har lite dåligt samvete för att jag reagerade så...
    Sambon har bara förslag på flicknamn så vi får väl at och fundera. Det är ju ett tag kvar och som du säger så hinner man ändra sig flera ggr

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Maria84
    Mamma TillEKNS - em-tider passar inte så bra för min del, vi äter framåt 5-6 och det tar ju nästan en timme hem från stan för våran del.
    Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
Svar på tråden Linköping, någon?