• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • Leos och Vincents mamma
    Fyra Mirakel skrev 2008-07-14 21:41:02 följande:
    nej nej, jag menar den vanliga besiktningen av tapeter, väggar , mattor m.m. ja vi får väl se om utlänningarna fick igenom att en städfirma skulle städa vår gamla lägenhet för de påstår att vi ej städat & besiktningsmannen som kollade städningen har fotat sånt som inte går att se
    Ok, vad trist. Får ni betala det själva i så fall? Städfirman som var här sa att en sån städning kostar ca 6-7.000 kr. De pengarna kan man ju ha roligare för.

När vi flyttade från våran gamla lägenhet så skrubbade jag den från topp till tå helt själv, sambon o de andra flyttade sakerna medans jag städade som en liten nisse, gud så slut jag var efter, var dessutom nygravid då i vecka 10 så jag var redan supertrött, jag höll på att spy på allt vad städning hette sen..men ville inte få några klagomål.
    När besiktingskvinnan kollade på städningen sen så fick vi massa beröm för hon sa att det är tydligen inte så vanligt att folk är så noga som vi var. Så det var skönt att höra att allt slit var värt det.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Fyra Mirakel
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-14 21:51:31 följande:
    Ok, vad trist. Får ni betala det själva i så fall? Städfirman som var här sa att en sån städning kostar ca 6-7.000 kr. De pengarna kan man ju ha roligare för.När vi flyttade från våran gamla lägenhet så skrubbade jag den från topp till tå helt själv, sambon o de andra flyttade sakerna medans jag städade som en liten nisse, gud så slut jag var efter, var dessutom nygravid då i vecka 10 så jag var redan supertrött, jag höll på att spy på allt vad städning hette sen..men ville inte få några klagomål.När besiktingskvinnan kollade på städningen sen så fick vi massa beröm för hon sa att det är tydligen inte så vanligt att folk är så noga som vi var. Så det var skönt att höra att allt slit var värt det.
    Än har vi inget hört från städfirman så vi vet ännu inte hur det blir....
    ღ Elin060420 ღ David940103 ღ Michaela950914 ღ Saga080402 ღ
    Fyra Mirakel skrev 2008-07-14 21:53:21 följande:
    Än har vi inget hört från städfirman så vi vet ännu inte hur det blir....
    Ok. Hoppas att ni slipper då.
  • Elphaba

Fyra Mirakel skrev 2008-07-14 21:41:02 följande:

nej nej, jag menar den vanliga besiktningen av tapeter, väggar , mattor m.m. ja vi får väl se om utlänningarna fick igenom att en städfirma skulle städa vår gamla lägenhet för de påstår att vi ej städat & besiktningsmannen som kollade städningen har fotat sånt som inte går att se
    Jag tror det är vanligt att de slarvar vid besiktningen, här fick vi ringa in minst 5-6 punkter till som de bommat, och det tar evigheter att få det åtgärdat, vi flyttade in i oktober och de har fortfarande inte fixat den sista målningen runt garderoberna, och knytnävshålet i dotterns dörr blev åtgärdat bara ett par veckor innan hon kom (mars). Vi bor hos Stångåstaden, de är rätt slarviga och man får ligga på väldigt för att få saker gjorda. Dock är servicekillen som fixar det mesta hemskt söt, så det är ju (nästan) bara trevligt när han kommer förbi ;)

Fast alltså.. vad hade det faktum att de var utlänningar med något att göra? Kan inte svenskar vara lika gnälliga? Det är min erfarenhet iallafall..
    Elphaba skrev 2008-07-14 21:54:20 följande:
    Fyra Mirakel skrev 2008-07-14 21:41:02 följande: Jag tror det är vanligt att de slarvar vid besiktningen, här fick vi ringa in minst 5-6 punkter till som de bommat, och det tar evigheter att få det åtgärdat, vi flyttade in i oktober och de har fortfarande inte fixat den sista målningen runt garderoberna, och knytnävshålet i dotterns dörr blev åtgärdat bara ett par veckor innan hon kom (mars). Vi bor hos Stångåstaden, de är rätt slarviga och man får ligga på väldigt för att få saker gjorda. Dock är servicekillen som fixar det mesta hemskt söt, så det är ju (nästan) bara trevligt när han kommer förbi ;)Fast alltså.. vad hade det faktum att de var utlänningar med något att göra? Kan inte svenskar vara lika gnälliga? Det är min erfarenhet iallafall..
    Ja, vi bor ju oxå hos stångåstaden o de är verkligen inte snabba på vissa saker!
  • Fyra Mirakel
    Elphaba skrev 2008-07-14 21:54:20 följande:
    Fyra Mirakel skrev 2008-07-14 21:41:02 följande:Jag tror det är vanligt att de slarvar vid besiktningen, här fick vi ringa in minst 5-6 punkter till som de bommat, och det tar evigheter att få det åtgärdat, vi flyttade in i oktober och de har fortfarande inte fixat den sista målningen runt garderoberna, och knytnävshålet i dotterns dörr blev åtgärdat bara ett par veckor innan hon kom (mars). Vi bor hos Stångåstaden, de är rätt slarviga och man får ligga på väldigt för att få saker gjorda. Dock är servicekillen som fixar det mesta hemskt söt, så det är ju (nästan) bara trevligt när han kommer förbi ;)Fast alltså.. vad hade det faktum att de var utlänningar med något att göra? Kan inte svenskar vara lika gnälliga? Det är min erfarenhet iallafall..
    Tyvärr kan problemet ligga hos våra förra grannar som bodde under oss, för de klagade på vår 2åring när hon lekteSkrikandesdär borta var det extremt lyhört & till saken hör att det är vänner till våra förra grannar & tyvärr verkar de vara ganska hämndlystna

Vad det gäller att få saker åtgärdade har alltid stångåstaden varit snabba , iallafall hos oss
    ღ Elin060420 ღ David940103 ღ Michaela950914 ღ Saga080402 ღ
    Fyra Mirakel skrev 2008-07-14 21:59:11 följande:
    Tyvärr kan problemet ligga hos våra förra grannar som bodde under oss, för de klagade på vår 2åring när hon lektedär borta var det extremt lyhört & till saken hör att det är vänner till våra förra grannar & tyvärr verkar de vara ganska hämndlystnaVad det gäller att få saker åtgärdade har alltid stångåstaden varit snabba , iallafall hos oss
    Fast de var verkligen inte snabba på dagis när grindarna krånglade! Personalen hade ringt stångåstaden flera ggr o sagt att grindarna var tvungna att åtgärdas, men det tog flera veckor innan de fixade det! På ett dagis dessutom.
  • dinana

När vi ville å nya tapeter i köket i spetmeber förra året så ringde vi in och de kom och då sa de att de skulle fixa det direkt. Inget händer. Jag ringde igen i slutet av november och då sa de att de skulle fixa lite först, men att det kanske skulle bli till jul. Jaha.. okej. Tror ni att de kom? Nej... I slutet av mars kom det en kille och kollade på köket, och två dagar senare var det målat och tapetserat. Vart ju inte så svårt, och det gick ju fort. Men varför skall Stångåstaden dra ut på tiden? Det tog alltså över ett halvår att få köket omtapetserat.. Snabbt? Nej.. skulle inte tro det.

De skulle ha fixat våran trädgård förra sommaren och nej det gjorde de aldrig. Ringde dem när vi flyttade in och bad dem fixa det och det skulle de ju såklart göra. Ha...

Jag är nog inte den enda som har problem med Stångåstaden.

• Mammatill4a
    ciccielv skrev 2008-07-14 20:44:26 följande:
    ja vi få gärna "vår gård" säker på nått sätt.
    HAHA vi ska lyckas de kan ja lova
  • Mammatill4a

Ser nu att stångåsatden inte är så bra som alla skriker OM, de ser ju ut som om ni skulle mena graflunds, men ikke, sj har vi fått mkt hjälp med fel som är reparedae sen vi flyttade in för ett år sen och då är de en lgh hos graflunds ,de mesta genom vlu, så har inte kostat extra om de gått sönder,, valde nog rätt endå när vi flyttade till linköping

Svar på tråden Linköping, någon?