• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • TheLove
    Mizzz skrev 2008-05-14 12:09:49 följande:
    Jag hade byglar hela amningsperioden (8mån) men fick inte en enda mjölkstockning. Men jag rekomenderar nog att iaf inte använda de det första dagarna när mjölken rinner till.
    okej jag har ju inte testat men känner inte att det är värt att riskera det... Har dock använt bygelbh en dag sen jag började amma eftersom alla andra var smuttsiga... men jag tyckte inte det var skönt... men allt är väl individuellt från person till person.
  • Cia80
    TheLove skrev 2008-05-14 12:20:31 följande:
    Jo klart du kan ha det innan h*n kommer... Rekomenderar dig dock att köpa några st amningsbhar. De blir nermjölkade lätt (iaf om man har en bebis som gillar att spotta ut det han dricker). Jag har tre dtycken men det är på tok för lite haha...
    Jag får väl ut o shoppa sen när skrutt kommit. Tycker det är så svårt att köpa nu innan. Tycker iofs det är svårt i vanliga fall också
  • TheLove

hihi jag har varit och kikat flera ggr sen han kom men har inte köpt någon för jag vill inte in i provrummet utan honom

• Cia80

lovelyy,
    Inte lätt när man är själv.
    Jag får väl dra med sambon så han kan passa skrutt. Vill ju inte gå på stan själv.

• Elphaba
    TheLove skrev 2008-05-14 13:02:59 följande:
    hihi jag har varit och kikat flera ggr sen han kom men har inte köpt någon för jag vill inte in i provrummet utan honom
    Finns ju typ "handikapp-provrum" i många butiker (bl.a Lindex) där man kan mosa in både sig själv och vagnen. Och i vissa vanliga provrum (iaf MQ har jag provat, deras stora provrum var under renovering) funkar det med att få in vagnen om man trixar lite, även om det blir j-ligt trångt att prova ;)

Men visst, det är lite tråkigt att gå i stan själv, men även om min sambo är hemma på halvtid tycker inte han det är roligt att gå på stan med mig, så jag får ändå gå själv eftersom jag inte har någon att gå med ;) Då får man göra det bästa av situationen..
  • Cia80

Elphaba,
    Du får hojta till när du ska gå på stan så kan jag följa med dig

• Leos och Vincents mamma

Jag kan inte på fredag nu, ska ut på långpromenad med en kompis, sen ska vi bara vara hemma o mysa, känner att det behövs.

Fika i trädgårdsföreningen(?) fredag 16/5:

-Snobben79
    -Ionea
    -dinana (kan vilken dag som helst)
    - Missnööjd (helst fredagen )
    - glitterkorn
    -Elphaba

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Snobben79

Jag kan fortfarande fika på fredag

TheLove skrev 2008-05-14 13:02:59 följande:
    Det har jag funderat på hur man gör om man vill prova nåt och är själv på stan. Men man kanske vågar lämna vagnen en liten stund precis utanför? Eller ta med sig bara liften in. Det blir ju billigare iaf om man inte kan prova nåt
    Cia80 skrev 2008-05-14 11:29:01 följande:
    Snälla tjejer säg att en amningsbh töjer sig lite.
    Jag köpte några på HM utan byglar som var mjuka och sköna och töjde sig ganska bra tycker jag. Men nu ammar jag inte längre så dom ligger mest och skräpar
  • dinana

vet inte om det är så bra att fika på fredag, visseligen har väderutsikterna den här veckan inte stämt hittills, men 5 grader och regn och blåst låter inte som en bra väderutsikt för fredag. någon som har hört något annat?

• Elphaba

Cia80: Jag ska lägga det på minnet, shoppingsugen eller bara sällskapssjuk? ;) Jag lär vara sugen på att ge mig ut på stan nångång nästa vecka hursom..

Fika fredag 16/5:

-Snobben79
    -Ionea
    -dinana (kan vilken dag som helst)
    - Missnööjd (helst fredagen )
    - glitterkorn

Stryker mig, åtminstonde tillsvidare, för jag har haft så mycket att göra i veckan och fredag blir enda "slappdagen" så jag är halvsugen på att ta en lugn hemmadag då, men jag kan ju ändra mig och vara fikasugen då ändå, vi får se.

Svar på tråden Linköping, någon?