• lärjunge

Jag är hemmafru

Jag är oxå hemmafru/hemmaförälder Trivs superbra!

• lärjunge

Maken jobbar, tjänar bra. Vi bor i en tjusig 3rok bostadsrätt lägenhet med billigt hyra (under 4000kr/mån). Storhandlar mat på ICA Maxi...

Tja... det funkar liksom. Men om vi skulle leta hus, då skulle jag kanske behöver jobba deltid för att hjälpa med ekonomin.

• lärjunge

Jo man bara kan få vårdnadsbidrag om barnet är imellan 0-3 år. :\

• lärjunge
    asparinC skrev 2008-07-07 16:42:54 följande:
    Låter härligt! JAg är hemma med vår son 11mån och vi funderar på att ha honom hemma tills 3-4års åldern. Funderar också kring yrkesidentitet, egenvärde, och hur man sysselsätter en aktiv liten individ och sköter hemmet. Berätta gärna hur ni gör och mår!
    Öppna förskolan
  • lärjunge

Tyrlilu ~

Min mor dog i 2004 av lunginflammation (hon hade leukemi i remission under 5½ år)... så jag vet hur det känns... hon var bara 54 år gammal... dog 2 veckor innan sin 1:a barnbarn föddes (min 4 årig brorsdotter)... det är tufft... men som tur är, har jag alltid haft min tro, och det har hjälpt mycket... jag vet hon är uppe i Himmelen och vakta över oss och ser på oss med glädje... speciellt hennes barnbarn

• lärjunge

3busungar,

Jag ser det som min kallelse att stanna hemma o vara fru o mamma o inte jobba utanför hemmet.

Jag håller oxå på att fixa till allt så jag kan ta körkort (automat för vi har en automat växlande bil). Har USA körkort så jag behöver inte många lektioner.

• lärjunge

Jag skulle heller se mina barn växer upp dom första åren innan dom börja skola, än att jobba. Jag är "old fashioned" o tycker vi kvinnor ska vara hemma och sköta barn och hemmet... O att mannen ska jobba o vara "the bread winner".

• lärjunge

Det jag är trött på att höra från grannarna, är, "ska du inte sätta honom i dagis?? social-biten behöver han, han är ju 3 år..." o jag har sagt att vi går varje dag på ÖF o där får vi båda, ett socialt liv! Herregu', om 2,5 år så börjar han skolan!

• lärjunge
    Jenna4 skrev 2008-07-18 13:10:39 följande:
    Skit i dom människorna!!! Har oxå fått höra en del sånt. mina barn är minst lika sociala/duktiga i skolan och livet/friska/trygga osv osv än alla dagisbarn. Har alltid haft massa ungar här- jag är den enda hemmamamman i vår ort. Barnen ser nog mig/vårt hem som en trygghet.
    Hon tyckte oxå att han kunde lära sig "prata klart" (alltså prata "perfekt") om han var på dagis. Han pratar så alla förstå men hon verkar "inte förstå ett enda ord han säger"... hmm. Undrar varför hon prata med honom då om hon inte förstår honom? Som sagt, han pratar helt normalt för en 3 åring o dessutom är 2 språkig... så det kan ta lite längre oxå med "perfekt" uttalandet... herregu' även för mig som invandrare som svenska är mitt andra språk... jag kan inte rulla mina "r" som svenskar göra... Han låter som mig när han prata svenska och som vanligt när han prata amerikanska...
  • lärjunge

Glamrockare:

Hmm, jag undrar varför min bror, jag, min man o hans tre syskon, och många andra "icke"-dagisbarn blev helt normala? Alla mina vänner var aldrig dagisbarn heller. Helt normala är dom också. Ingen sen i utvecklingen alls.

Min son o jag går på ÖF o har gjort det sen han var 6 månader gammal. Stormtrivs - o det är GRATIS Dagis/förskola kostar uppåt 1000+kr/månad o det tycker jag att jag kan använda åt något bättre än dagiskostnader. Dagis för mig är som en dyr barnvakt...

Min son är smart för en 3 åring - han kan alla bilmärke, många olika bildelars namn, alla färger, han kan räkna ganska högt, o detta på 2 olika språk. Han kan mkt mer men jag vill inte låta som en "bragger" (skrytmåns?).

Svar på tråden Jag är hemmafru