• lärjunge

Jag är hemmafru

Marre,

Det är okej, fast jag längtar hem mkt mer nu när jag har ett barn än förr. Bara för att jag vill att min familj o släktingar får träffa honom mera, och att han kan leka mera med sina kusiner på min sida av familj. Han har aldrig träffat min brorsdotter som är 1 år äldre än honom, o inte jag heller. Men jag har pratat med henne en gång i telefon iaf. ;) Vi åker dit nästa sommar (vi var där förra maj o firade hans 2:a födelsedag där)...! Min bror o hans fru o dotter flyttade ifrån Alaska hem till NY igen förra året så det ska bli kul att få se dom igen när vi reser dit. Dom väntar sitt andra barn nu.

Ja det är konstigt! Att vara hemmaförälder är så tabu!

• lärjunge

Jenna,

Ja alla frågar om vi har råd med att ha mig hemma med sonen. Uh, hello? Om vi inte hade det, tror du att vi skulle göra det? Ibland undrar hur folk är funtad...

• lärjunge

Tyrlilu,

Du är så klok Gillar dina inlägg.

Jag jobbade som kassörska (i en typ Wal*mart affär) när jag bodde i USA, från då jag tog examen i 1995 tills jag flyttade till Sverige i 1997. Jag gjorde det i samband att jag gick i College. Jobbade deltid och gick på skolan deltid.

Sen från 1998-2002, så var jag på Komvux eller Vuxenutb i sta'n. Från 2002-2003 tog jag usk:a kursen på Vuxenutb i sta'n o hade bara 1 sommarjobb på ett grupphem för handikappade, efteråt. Sen gick jag på Miroi's (Falun) distanskurs i WebbDesign för 5 månader under min graviditeten innan jag orkade inte kursen längre. Sen var jag hemmafru tills jag fick barn och sen dess har jag varit hemmafru+hemmaförälder.

Det är så jäddra varmt ute!! Och soligt!! Det står 23* men jag tror det är faktiskt nära 30* med! Man steker i solen så jag brukar är inne mellan 10 och 15 för jag lärde mig på usk:a kursen att det är dom värsta timmarna att vara ute i solen... Inte konstigt att Spanjorer ta siesta o affärerna är stängda tills kl 17 därborta (har en vännina i Spanien, nära Barcelona). hehe Smarta människor!

• lärjunge

Du skrev: "Alla delar inte er dröm."

Det är en självklarhet? Vi är alla olika... som snöflingor!

• lärjunge

Jag tycker att vara hemmaFÖRÄLDER är det bästa "yrke" någonsin Det finns inga jobb som kan jämföra. Allt annat jobb är ointressant för mig. (Okej, om jag fick spela i en BECK film och fick träffa Persbrandt, då skulle jag kanske jobba lite utanför hemmet.) *ler*

• lärjunge
    Milkina cerka skrev 2008-07-28 17:45:14 följande:
    Skulle inte byta ut min eftermiddag idag mot vilket välbetalt jobb i världen .Vi har stått runt vinbärsbusken, plockat o. ätit av bären, diskuterat vad vi ska göra med dem - bara hur underbart mysigt som helst .På fm. var vi inne, värmen gjorde att vi inte orkade annat, nu fläktar det lite ute däremot :).Vi kommer nog göra kräm och lite gelé, hoppas att det räcker till både och, annars får vi väl plocka mera.Var ungefär så jag tänkte också .
    Vi plockade svarta o röda vinbär igår hos min svärmor... ska ha det i sonens gröt eller i vatten med is :D Måste tvätta dom först, på morgonen, o sen ta med oss en stor karaff med isvatten med vinbär i medans vi leker i lekparken :D

Kram!
  • lärjunge

Idag har vi badat igen i sjön på kvällen, mellan kl 18.30 och 19.15 :D Jätteskönt men det synns att åskväder är på väg ;)

• lärjunge
    tyrlilu skrev 2008-07-28 20:44:23 följande:
    Vilken söt liten kille du har , lärjunge:):)Fin bild!
    Tack så jättemkt... Ska natta sonen nu
Svar på tråden Jag är hemmafru