Efter Galloperation!!!
Vill att ni som opererat bort gallan, berättar hur ni mått och mår efter operationen, oavsett hur länge sedan det är. Själv opererade jag mig i onsdags.
Vill att ni som opererat bort gallan, berättar hur ni mått och mår efter operationen, oavsett hur länge sedan det är. Själv opererade jag mig i onsdags.
Jag opererades 20/12-06 och jag mådde bra direkt. En vecka senare jobbade jag och det var inga problem.
Jag mådde väll rätt bra efteråt. Vart kanske orörlig i kroppen, inte så smidig alltså dom första dagarna. Hade lite ont vid förflyttningar som tex från liggandes till sittandes. Vart sjukskriven i två veckor efter pga fysiskt arbete.
Hade ni inga problem med maten? kunde ni äta som vanligt direkt? Även det ni inte klarat av innan operation?
Eftersom jag helammade vid tidpunkten för operationen, så valde jag att inte ta något smärtstillande efteråt. Det gjorde att jag hade fruktansvärt ont de första dagarna, och ingen vidare aptit heller.
Efter en vecka sisådär kunde jag börja äta normalt, och då åt jag allt! Tyvärr visste jag inte att gallopererade lätt kan få magkatarr/magsår, så jag åt mig glatt till en kronisk magkatarr. Den har jag levt med i snart 13 år.
Ja, det har varit väldigtdålig information efter operationen om hur man ska äta, vad man ska undvika och vilka komplikationer man kan få. I katrineholm sa de ingenting, mer än att jag skulle klara äta pizza efter typ en vecka.....
Jag opererades i mars i år, en vecka efter operation började jag prova att äta sånt jag inte kunde äta innan, det fungerade hur bra som helst och jag kan nu äta allt! Himla skönt :) Däremot har jag varit dålig i magen ända sen operationen och det vill inte ge sig.. Vet inte om det har med operationen att göra men jag har hört flera som det blivit så för.. Men hellre det än gallstensanfall iaf, usch usch d va de värsta jag varit med om..!