• Flippiliflopp

Alla Göteborgare, se hit, måste få hjälp! VIKTIGT!!!

Fick precis reda på att vi ska flytta till Gbg om 3-4 månader och kollar som bäst nu efter ny bostad. Vet inget om områdena, vilka som är bra och vilka som är mindre bra.

Vart ska man bo om man vill bo tryggt och bra och där det finns bra barnomsorg?
    Lista gärna bra och dåliga områden/stadsdelar. Hurdant är Mölndal? Någon som känner till Gånglåten i Västra Frölunda? Hur är Västra Frölunda i stort sett?

Tusen tack för hjälpen!

• Svar på tråden Alla Göteborgare, se hit, måste få hjälp! VIKTIGT!!!
  • Flippiliflopp
    Majora skrev 2008-05-20 14:51:48 följande:
    Ring till gårdstensbostäder, de har alltid lägenheter dock aldrig utsatta på hemsidan (?!) varför vet jag inte.
    Vet du i vilka områden de har bostäder?
  • Majora
    Flippiliflopp skrev 2008-05-20 14:52:51 följande:
    Vet du i vilka områden de har bostäder?
    Gårdsten

Vänta så ska jag visa dig, vi flyttar tyvärr därifrån nu, från västtra gårdsten som är mycket lugnt och trevligt. De andra områdena är inte lika lugna men eftersom inget "intrssant" finns där vi bor så blir det aldrig stök o bråk där,.

Massor med barnfamiljer, trevliga grannar och fräscha stora lägenheter med stooora balkonger, billigt!
  • Pumanprinsen

Hej!

Vi bor i Kortedala och trivs jätte bra.
    Tvekade väldigt mycket innan jag flyttade dit för ca 2 års sen när jag träffade min man.

Men nu ångrar jag mig inte. Vi har en stor trea på 84 kvm med inbyggd ugn, stora ytor och en riktigt fräsch lägenhet.
    Sen kan jag tillägga att det beror lite på vart i Kortedala man bor, finns visa delar som jag har sett som jag inte alls skulle kunna tänka mig att bo på.

Nåt mer du undrar om så bara att fråga på

• Eliza

Kan rekommendera Partille. Nära till natur, barnvänligt. Nära till köpcentrum. Om ni ska ha hus så kan Sävedalen rekommenderas! Skulle vilja bo där själv.
    Lycka till och välkommen till Göteborg!!!

• suzzit

Alla tycker ju naturligtvis om sitt område. Själv bor jag I Väster och fördelen är nära till havet och till stan. Sedan så finns det fina områden i Mölndal, Hisingen, Östra Göteborg osv men jag har inte bott där. Det finns områden jag absolut inte skulle kunna tänka mig och det är i områden med riktiga betong höghus. Alltså vem kom på tanken och bygga dessa styggelser?

Det finns många privatvärdar som inte sätter ut sina lägenhet utan man måste ringa till dom och kolla hur det ser ut.

Bergstrands, wass, glg-fastigheter, osv kolla även in här.
    www.boplats.se/custom/landlord_links.aspx

• Flippiliflopp
    Eliza skrev 2008-05-20 15:01:49 följande:
    Kan rekommendera Partille. Nära till natur, barnvänligt. Nära till köpcentrum. Om ni ska ha hus så kan Sävedalen rekommenderas! Skulle vilja bo där själv.Lycka till och välkommen till Göteborg!!!
    Vad bra, nu känner vi väl att vi vill bo så centralt som möjligt då jag ska studera. Vi får se vart vi hamnar :o) Tack så mycket!
  • Flippiliflopp
    suzzit skrev 2008-05-20 21:56:16 följande:
    Alla tycker ju naturligtvis om sitt område. Själv bor jag I Väster och fördelen är nära till havet och till stan. Sedan så finns det fina områden i Mölndal, Hisingen, Östra Göteborg osv men jag har inte bott där. Det finns områden jag absolut inte skulle kunna tänka mig och det är i områden med riktiga betong höghus. Alltså vem kom på tanken och bygga dessa styggelser?Det finns många privatvärdar som inte sätter ut sina lägenhet utan man måste ringa till dom och kolla hur det ser ut.Bergstrands, wass, glg-fastigheter, osv kolla även in här.www.boplats.se/custom/landlord_links.aspx
    Så i Väster är det bra över lag? Vet inte varför men jag har fått för mig att det skall vara det. :o)
    Vi har blivit medlemmar på en sajt där vi kommer åt samtliga hyresvärdar i Gbg, så igår satt jag och skickade ut massmail, får se om någon har något att erbjuda. :o)
  • MarieHJ

Högsbo är nära till både stan och havet=) Ligger imellan majorna och Frölunda. Flyttade själv till Mölndal för 5 månader sen och trivs oerhört. I mina ögon går ställen som Gårdsten,Kortedala,Bergsjön helt bort! Har vänner som bor åt det hållet och det är ju skottlossning där för jämnan. Sist var iaf för 2 veckor sen i gårdsten. Örgryte är ju Väldigt eftertraktat! Där är lugnt och barnvänligt + väldigt nära till stan!

• Pumanprinsen

Skottlossning för jämnan?
    Märks vilka fördomar folk har.

MarieHJ skrev 2008-05-21 08:03:37 följande:
    Högsbo är nära till både stan och havet=) Ligger imellan majorna och Frölunda. Flyttade själv till Mölndal för 5 månader sen och trivs oerhört. I mina ögon går ställen som Gårdsten,Kortedala,Bergsjön helt bort! Har vänner som bor åt det hållet och det är ju skottlossning där för jämnan. Sist var iaf för 2 veckor sen i gårdsten. Örgryte är ju Väldigt eftertraktat! Där är lugnt och barnvänligt + väldigt nära till stan!
Svar på tråden Alla Göteborgare, se hit, måste få hjälp! VIKTIGT!!!