• Flippiliflopp

Alla Göteborgare, se hit, måste få hjälp! VIKTIGT!!!

Fick precis reda på att vi ska flytta till Gbg om 3-4 månader och kollar som bäst nu efter ny bostad. Vet inget om områdena, vilka som är bra och vilka som är mindre bra.

Vart ska man bo om man vill bo tryggt och bra och där det finns bra barnomsorg?
    Lista gärna bra och dåliga områden/stadsdelar. Hurdant är Mölndal? Någon som känner till Gånglåten i Västra Frölunda? Hur är Västra Frölunda i stort sett?

Tusen tack för hjälpen!

• Svar på tråden Alla Göteborgare, se hit, måste få hjälp! VIKTIGT!!!
  • signaturbyte

Då tycker vi olika

Agapi skrev 2008-05-20 14:33:44 följande:
    Jag skulle inte säga att kortedala är bra. Okej, och inte så "dåligt" som bergsjön osv men inte bra.Möndal där emot tycker jag är helt okej. Inte möndalsbro de är ganska obehagligt.Svårt att säga vad som är bra och dåligt egenligen. Finns många bra områden i de "dåliga" och tvärtom.Men bra spårvagn och buss går de praktisktaget överallt.
    Ts, hehe ok.. malmö är ett ställe jag aldrig vill bo pga allt man hör
  • Flippiliflopp
    signaturbyte skrev 2008-05-20 14:40:08 följande:
    Då tycker vi olika
    Ts, hehe ok.. malmö är ett ställe jag aldrig vill bo pga allt man hör
    Det förstår jag, vi flyttade när vår dotter skulle födas.
  • Agapi

Ja de är ju så =P Jag skulle personligen aldrig flytta till kortedala. Räcker med att hälsa på vännerna där. men så är jag uppväxt i väldigt trygga örgryte så är nog väldigt kräsen med vad som är lungt och bra.

• Wojtan

Bei bei: Det var faan bland det värsta jag sett....
    Bor Hugh Hefner där idag eller är de sponsrade av spegelvagg.com?? :)

TS, har du barn i åldern 4 år så är du välkommen till Billdal!

• Flippiliflopp
    Agapi skrev 2008-05-20 14:41:48 följande:
    Ja de är ju så =P Jag skulle personligen aldrig flytta till kortedala. Räcker med att hälsa på vännerna där. men så är jag uppväxt i väldigt trygga örgryte så är nog väldigt kräsen med vad som är lungt och bra.
    Jag är också väldigt kräsen, därför vill jag heller inte bosätta mig vart som helst, samma för min man. Det kommer bli svårt det här märker jag :o)
  • Flippiliflopp
    Wojtan skrev 2008-05-20 14:44:24 följande:
    Bei bei: Det var faan bland det värsta jag sett....Bor Hugh Hefner där idag eller är de sponsrade av spegelvagg.com :)TS, har du barn i åldern 4 år så är du välkommen till Billdal!
    Billdal? Vår dotter är knappt året.
  • Agapi

Bildal är väldigt fint. Askim oxå och ut där. Men de är en bit från stan. Nära havet.

• Flippiliflopp

Ja Askim har vi pratat om när jag är färdigutbildad och ska köpa hus.

• Majora

Ring till gårdstensbostäder, de har alltid lägenheter dock aldrig utsatta på hemsidan (?!) varför vet jag inte.

Svar på tråden Alla Göteborgare, se hit, måste få hjälp! VIKTIGT!!!