• Little

Växjöbabesen ;-)

Nu ÄNTLIGEN är det dax !!!!

Måndag den 11e Augusti släpps nya Me & I kollektionen ! Kl 17.30 visas den här hemma hos mig !

Ni kommer väl ???

* Loveliva
    * Little
    När barnen sover dansar mammorna på bordet....
  • Little

Fasiken vad trist!
    Hoppas det löser sig.
    Vad är det ni gräver för något egentligen, låter som något stort projekt?

Mamma Cia skrev 2008-08-06 13:42:04 följande:
    Grrrr...... Var så dumma & snälla att vi bytte med vår granne ang. grävningen.. Dom ska iväg på måndag så då så fick dom gräva innan oss. Bara för det så e det inte säkert att den som gräver ska jobba nästa vecka nu så vi kanske inte får jobbet gjort. Så j-a surt nu när man planerat efter det o plockat ner staket o grejat o så kanske det inte blir nåt ?? Åhhhhh....
  • Little
    Växjömamma1976 skrev 2008-08-06 12:39:43 följande:
    tack tack för gratulationerna!! Var en fartfylld dag med jobb hela dagen, blev väl uppvaktad på jobbet! Kul! Hade med mej fika som jag bjöd på och som Gucci fick ta del av! Sen köpte vi hem kinamat på kvällen och kollade på film. Av Magnus fick jag ett presentkort på Nuna.. sen fick jag pengar och många trisslotter!LittleSamuel är också inne i en trotsperiod nu, är nog rätt så vanligt i den åldern! Han ska styra och ställa, men vi försöker att vara konsekventa så gott det går. Han är bara extremt tjurig ibland, men han orden och språket har utvecklats nåt enormt på sistone så det är framstegen vi gläds åt när han är jobbig och tjurig!
    Här har det också hänt mkt på sistone just med pratet (pratar "för" mkt ibland sedan Simon slutat med nappen helt för 3 veckor sedan.
  • Little

Kände idag en lite vass kant i Antons mun, första tanden på G, kan va därför han har/är väldigt sur och kinkig hela tiden plus att jag tror att han är inne i en tillväxtperiod nu, hungrig mest hela tiden.

Va inte alls förberedd på att det skulle komma någon tand då storebror fick första tanden vid 9 månader, Anton är "bara" 7 månader.

Waimea
    Iris, vilket sött namn!!

• Little

Love
    Både Simon och Anton följer med ut till Cia, blir lite trångt kanske

Cia
    Då få vi puscha varandra!!
    Har du fått en ny CT? Den första va väl sönder?
    Då få vi utmana varandra
    Ha så trevligt på bröllopet och njut av maten i helgen, sen kan man faktiskt göra GID nyttig mat också ju
    Vi gjorde pizza igår, mest på dinkelmjöl men hade 1 dl vetemjöl också, frukt,banan,kyckling,mozarella... yummi!!
    Nu blir det strax kyckling/sallade i tortillabröd men jag kommer välja bort brödet.. är inte alls förtjust i bröd över huvudtaget.

Sussie
    Här sitter Simon också hellre på stora toan än pottan, har du ingen pottring till toan så rekomendera jag det verkligen, då finns ingen risk att dem trillar i

Twinsen
    Sicka stora tjejer du har, långa och ståtliga.. jag gissar på att simon nu väger knappt 12 kg och längden 89cm (mätt med måttstock )

• Little
    loveliva skrev 2008-08-08 12:59:40 följande:
    Ja, ni gör som ni vill Plats finns det, vi har ju alltid 3 barn i bilen Har Anton babyskyddet fortfarande?Ska du börja jobba sen eller vara hemma på heltid?
    Jäpp Anton har babyskydd fortfarande men snartdags att kolla upp nytt till honom då hyrperioden ta slut inom 2 månader.
    Förmodligen så börja jag jobba i januari, så har året ut kvar att vara hemma på... känns lite så där.
    Vi har även pratat om att kolla dagis redan nu i januari..

Har ni alla stolar i bilen så Simon skulle kunna låna Melkers eller Loves?
    Kan man sätta babyskyddet där bak (funkar ej i vår bil då vi har för korta bälten)  eller kan Anton också sitta i en av era stolar?
  • Little
    loveliva skrev 2008-08-09 22:12:32 följande:
    Vi har ju också korta bälten i vår bil, Hildas babyskydd kan inte användas utan basen. Så det går nog inte då Vi har ju bara 1 bakåtvänd, Love åker framåt.Vi får köra varsitt skepp Ses där då!
    Ingen fara, har precis bestämt " dejt" med en kompis ute i Rottne och ska hälsa på dem innan partyt
  • Little
    Gucci1 skrev 2008-08-09 21:58:33 följande:
    För alla ni som är hästintresserade Här är en film på mig och min nya stjärna! Är från framridningen på träningen förra söndagen. jaycut.se/mix/20372/preview
    Ser ju kanonbra ut !!
  • Little
    Mamma Cia skrev 2008-08-10 14:48:44 följande:
    Jaså ska du träffa Katta
    Yes!! Första gången sedan Viktor föddes!
  • Little

Cia

Så jäkla tråkigt men vi måste stanna hemma idag, Anton har blivit jätteförkyld under gårkvällen och har haft en jobbig natt.
    Fasiken hoppas han inte smittade familjen vi va och hälsade på igår..

Ville ju ser de nya kläderna ju från Meandi OCH träffa Kattas minsting!! 

Svar på tråden Växjöbabesen ;-)