• Little

Växjöbabesen ;-)

Victoria, Johannes, Linnea, Anna, Love, Melker och Hilda!

Tack för en kanontrevlig träff idag!! Simon va såååå trött nu, däckade (nästan) direkt, inte undra på efter att lekt och stojjat i 4 timmar!!
    Är rätt så trött själv nu

Cia
    Hur mår Filip nu?
  • Little

Idag vaknade inte Simon förrens efter 8, han måste vatt helt slutkörd stackarn efter allt lek igår!
    Kanske är det så man måste göra för att de inte ska vakna vid 6 varje morgon

Nu ska jag prova med lite välling till Anton, håll tummarna!

• Little
    Växjömamma1976 skrev 2008-06-25 12:47:30 följande:
    skönt, då fick du väl lite extra sömn då eller hade Anton vaknat då? Samuel sover jättelänge nuförtiden, han är helt slut på morgnarna. Ändå har vi fått han till att somna i tid på kvällarna, han somnar oftast vid 20.00.Lovelivamessmör är ett påhitt från norrland där jag är ifrån!
    hehe nä Anton vaknar först runt 6 men få då komma över till mig och amma så somnar jag om medans Anton för det mesta ligger och jollrar en bra stund framåt.
  • Little
    Rönnbär skrev 2008-06-28 11:34:28 följande:
    KUB gick bra här i skåneland så det blev lite firat igår och tel till parents
    När är det beräknat?
    Vet ni kön eller ska ta reda på?
    GRattis till Lyckat KUB!!

Här har Anton ätit drygt ½ dl banangröt och druckit 20 ml välling!! Lycka!!
    nya bilder igen förrsten!!
    Johan ringde innan från jobbet, hans skulle faxa och då exploderade faxen!
    J flög baklänges och alla kom rusandes, håret på ärmarna är bortbränt.. han va aningen skakis, stackars liten!
  • Little

Jag hakar kanske på jag med, på en utekväll, håller på att sluta amma nu.

Hade tänkt att kvälls-/morgonamma men har bestämt att sluta helt nu!
    Har verkligen njutit dessa 6 månaderna med amningen att det funkat såå bra också men nu är det dags att sluta helt!
    Har kväll/morgon ammat i 2 dagar nu och ska bara ge välling ikväll..

Idag har han ätit drygt 1 dl banangröt med lite välling till och igår slök han 110 ml välling på kvällen!!! Tjoho!

• Little
    Växjömamma1976 skrev 2008-06-30 09:14:38 följande:
    vi får väl höra med de andra också vad som passar bäst! Kan kolla med Twinsen vad hon säger, för hon är ju verkligen en partypingla!
    Slutet av juli passar nog mig bäst också...jobbar v. 29-30..
    Amalthea skrev 2008-06-29 22:56:25 följande:
    Hej, jag bara tänkte titta in och säga hej, är från växjö, dock barnlös..men Hej iaf! :)
    Hejhej!
    loveliva skrev 2008-06-29 19:46:16 följande:
    Gucci- Vi hade gärna lekt, men i morgon ska jag träffa min barndomskompis. På tisdag skulle vi kunna, men då skulle ni till Tingsryd och bada. Och jag tror jag hoppar över det ensam med 3 barn  Little- Kul att Anton börja gilla välling & gröt Hilda älskar banangröten!!! Gapar JÄTTESTORT Cia- Så ni vågade bjuda hem svärmor igen Hoppas det blir trevligare denna gången!
    Ja det är helt underbart att han äter!!
    Har inte ammat sedan igårmorse...
    Innan åt han 180ml!! välling OCH inte kräktes han heller!

Madicken
    Tack för bilderna!.. våren 2007?

Le Mom
    Vi är nog rätt mkt hemma i kommunen i sommar, blir bara lite dagsutflykter, kanske någon övernattning hos svärmor på Öland..så vi kan säkert träffas!

Gucci
    Så tokigt med husvagnen! Modigt av dig att ändå snirkla dig förbi med hästtransporten, hade inte jag vågat
    Tingsryd Äventysbad har jag aldrig varit på men vi har pratat om det, ska vara ganska ampassat för små barn har jag förstått.
  • Little
    Gucci1 skrev 2008-07-01 08:19:44 följande:
    Loveliva: Jag ska iväg och handla lite på förmiddagen men i eftermiddag är vi hemma. Så då får ni och alla andra som vill gärna komma och fika och leka lite.
    Vi kan kanske komma, blir också isåfall efter 14.30 snåret..
    Jag hör av mig till dig isåfall, har ditt nummer i mobilen.
    Jag ska upp till barnakuten nu vid 11.30 med Anton så vet inte när vi kommer hem igen.. man kan ju få vänta lääänge ibland.

Ska kolla upp Antons rosslighet, han har ju nästintill varit förkyld hela våren och nu har det suttit 1 månad plus att han blivit mer rosslig den sista veckan..tror de kanske kollar efter förkylningsastma.
    Plus att jag sa till dem om att han ibland börja skaka i hela kroppen samtidigt som han äter, har inte hänt så ofta men några gånger under våren och nu sist en gång under helgen och nu för bara ½ timme sedan och då va det rätt länge han höll på..
  • Little
    loveliva skrev 2008-07-01 10:42:59 följande:
    LittleHåller tummarna att det går bra på barn!!! Bra att de kollar upp det. Jag hörde han hostade och lät lite när vi sågs sist. Nu har vi varit på bvc och Hilda fick 5-mån sprutan idag. Hilda väger nu 5920 g och är 65 cm lång, hattmått 40 Hon ligger över på längdkurvan och under på viktkurvan, men följer sin egna lilla kurva fint
    Lång och smal och så litet söt huvud

Tebax igen.. Anton är en "rosslare", hörs tydligare nu när han rör sig så mk då luftstrupen rör sig mer, bör vara borta när han 1-1½ år gammal... men att han skakar till och från just när han äter visste han inte så mkt om
     - Ett fenomen, sa han bara... hmm vet inte om jag är så nöjd med det svaret men men

Gucci
    Vi dyker också upp vid 14.30 tiden, har kollat upp vart du bo på hitta.se

Förresten, jag träffade en dagismamma på akuten, hennes som hade blivit huggormbiten igår i trädgården.... shit, jag ska ta ett ryck och röja i vår trädgård ikväll och fortsätta imorrn... nu är det ju på väg att bli bättre väder så nu kanske man kan klippa gräset .. va ett tag sedan.. plus häcken!
Svar på tråden Växjöbabesen ;-)