• Little

Växjöbabesen ;-)

Tjenixen brudar !

Dax för ännu en ny tråd, vad tiden går fort.

Våren rullar så sakteliga in snart är det sommar igen, underbart !! Kanske planeras fler syskon i stugorna ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-07 07:51
    JANUARI
    * Anton fyller 1 år den 4/1 -09 (Little)
    * Adam fyller 3 år den 23/1 -09 (Honey1982)

FEBRUARI
    * Hilda fyller 1 år den 1/2 -09 (Loveliva)
    * Liam fyller 3 år den 9/2 -09(Emmiz)
    * Alexandra & Isabella fyller 3 år den 9/2 -09 (Twinsen)
    * Isak fyller 3 år den 21/2 -09 (Mamma Cia)
    * Melker fyller 3 år den 24/2 -09 (Loveliva)

MARS
    * Leo fyller 3 år den 1/3 -09 (Le mom)
    * Amanda fyller 3 år den 7/3 -09(Gucci1)
    * Linnea fyller 1 år den 8/3 -09 (Madicken73)
    * Samuel fyller 3 år den 10/3 -09(Sussie29)
    * Simon fyller 3 -08 år den 24/3 -09(Little)

MAJ
    * Albin fyller 3 år 12/5 -09 (Danna80)

JULI
    * Rasmus fyller 4 år den 8/7 -08 (Emmiz)

AUGUSTI
    * Frans fyller 2 år den 4/8 -08 (Waimea)
    * Filip fyller 1 år 23/8 - 08 (Mamma Cia)

OKTOBER
    * Love fyller 4 år den 28/10 -08(Loveliva)

DECEMBER
    * Johannes fyller 3 år den 5/12 -08(Madicken73)
  • Svar på tråden Växjöbabesen ;-)
  • Gucci1

Cia: Jobbar på fredag annars hade jag gärna följt med!

• Rönnbär

Cia....ja utedagis är inte fel!!!!!! var finns det i växjö?...har inte hittat det på nätet nämligen.....här nerifrån kan man ju mest leta där

Här har man annars fått sommarens första myggbett....f-n vad det kliar!!!

Barn sover inte - de ligger på LADDNING!!
  • Mamma060812
    Waimea skrev 2008-06-25 08:29:48 följande:
    Cia: Var ska ni ha barnen? Norrastugan?
    Japp i Norrastugan ska dom va. Blir nog kanon
    Rönnbär skrev 2008-06-25 08:48:15 följande:
    Cia....ja utedagis är inte fel!!!!!! var finns det i växjö?...har inte hittat det på nätet nämligen.....här nerifrån kan man ju mest leta där Här har man annars fått sommarens första myggbett....f-n vad det kliar!!!
    Uteförskolan ÄVentyret heter det. Men det finns fler, även privata.
    Rickard & Cia = Isak & Filip
  • loveliva
    Mamma Cia skrev 2008-06-25 08:12:20 följande:
    Ja idag borde hon ringa med provsvaren. Synd jag missade en trevlig lekstund igår Men det kommer la fler. På fredag bär det av till Ikea med 2 barn, men det får ju gå !!
    Jag är ensam hela fredagen med alla 3 barnen, så jag hoppar nog ikea Å inte hade vi fått plats i 1 bil ändå Hade fått hyra minibuss

Idag är det ju sol (än så länge) så idag blir det Linnéparken
  • Växjömamma1976
    Little skrev 2008-06-24 21:18:05 följande:
    Precis som Love skrev innan så va det typ självinbjudan Det va kl. 15 idag men det blir nog en träff snart igen..
    ja, förstod ju det! Fick sån huvudvärk precis när jag slutat jobbet så jag körde direkt hem även om jag hade stor lust svänga förbi och träffa alla fina bebisar, Linnea har jag ju aldrig sett! Bara på bild som jag fick av hennes mamma en gång!
    (¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • Little

Idag vaknade inte Simon förrens efter 8, han måste vatt helt slutkörd stackarn efter allt lek igår!
    Kanske är det så man måste göra för att de inte ska vakna vid 6 varje morgon

Nu ska jag prova med lite välling till Anton, håll tummarna!

• Växjömamma1976
    Little skrev 2008-06-25 12:00:58 följande:
    Idag vaknade inte Simon förrens efter 8, han måste vatt helt slutkörd stackarn efter allt lek igår!Kanske är det så man måste göra för att de inte ska vakna vid 6 varje morgon Nu ska jag prova med lite välling till Anton, håll tummarna!
    skönt, då fick du väl lite extra sömn då eller hade Anton vaknat då? Samuel sover jättelänge nuförtiden, han är helt slut på morgnarna. Ändå har vi fått han till att somna i tid på kvällarna, han somnar oftast vid 20.00.

Loveliva
    messmör är ett påhitt från norrland där jag är ifrån!
    (¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • Little
    Växjömamma1976 skrev 2008-06-25 12:47:30 följande:
    skönt, då fick du väl lite extra sömn då eller hade Anton vaknat då? Samuel sover jättelänge nuförtiden, han är helt slut på morgnarna. Ändå har vi fått han till att somna i tid på kvällarna, han somnar oftast vid 20.00.Lovelivamessmör är ett påhitt från norrland där jag är ifrån!
    hehe nä Anton vaknar först runt 6 men få då komma över till mig och amma så somnar jag om medans Anton för det mesta ligger och jollrar en bra stund framåt.
  • Waimea

Cia: Mysigt!

Vi har ju Frans på Brände Udde, de har ju vad de kallar uteprofil, barnen är nästan alltid ute, sover i sovsäck i små sovkojor på verandan där, och äter ofta ute. Men jag antar att barnen på alla dagis är ute mycket, så det är väl inget särskilt med det, inte mer än att förutsättningarna för att vara ute är perfekta; tomten är jättestor och fin och de har nära till skogen.

Till hösten ska det byggas ett vindskydd och då kommer det att bli så att 4-5-årsavdelningen delas in i grupper där varje grupp är ute hela dagen en dag i veckan. Lite ur och skur light, liksom. Blir jättebra, Frans älskar att vara ute!

• Mamma060812
    Waimea skrev 2008-06-25 20:38:54 följande:
    Cia: Mysigt!Vi har ju Frans på Brände Udde, de har ju vad de kallar uteprofil, barnen är nästan alltid ute, sover i sovsäck i små sovkojor på verandan där, och äter ofta ute. Men jag antar att barnen på alla dagis är ute mycket, så det är väl inget särskilt med det, inte mer än att förutsättningarna för att vara ute är perfekta; tomten är jättestor och fin och de har nära till skogen.Till hösten ska det byggas ett vindskydd och då kommer det att bli så att 4-5-årsavdelningen delas in i grupper där varje grupp är ute hela dagen en dag i veckan. Lite ur och skur light, liksom. Blir jättebra, Frans älskar att vara ute!
    Nä du alla dagis är inte mycket ute !!! Det var ett av dom avgörande själen till att vi flyttade barnen, i Rottne är det tvärtemot, iaf. på den avd Isak var. Dom var i stort sett aldrig ute
    Rickard & Cia = Isak & Filip
Svar på tråden Växjöbabesen ;-)