• Little

Växjöbabesen ;-)

Tjenixen brudar !

Dax för ännu en ny tråd, vad tiden går fort.

Våren rullar så sakteliga in snart är det sommar igen, underbart !! Kanske planeras fler syskon i stugorna ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-07 07:51
    JANUARI
    * Anton fyller 1 år den 4/1 -09 (Little)
    * Adam fyller 3 år den 23/1 -09 (Honey1982)

FEBRUARI
    * Hilda fyller 1 år den 1/2 -09 (Loveliva)
    * Liam fyller 3 år den 9/2 -09(Emmiz)
    * Alexandra & Isabella fyller 3 år den 9/2 -09 (Twinsen)
    * Isak fyller 3 år den 21/2 -09 (Mamma Cia)
    * Melker fyller 3 år den 24/2 -09 (Loveliva)

MARS
    * Leo fyller 3 år den 1/3 -09 (Le mom)
    * Amanda fyller 3 år den 7/3 -09(Gucci1)
    * Linnea fyller 1 år den 8/3 -09 (Madicken73)
    * Samuel fyller 3 år den 10/3 -09(Sussie29)
    * Simon fyller 3 -08 år den 24/3 -09(Little)

MAJ
    * Albin fyller 3 år 12/5 -09 (Danna80)

JULI
    * Rasmus fyller 4 år den 8/7 -08 (Emmiz)

AUGUSTI
    * Frans fyller 2 år den 4/8 -08 (Waimea)
    * Filip fyller 1 år 23/8 - 08 (Mamma Cia)

OKTOBER
    * Love fyller 4 år den 28/10 -08(Loveliva)

DECEMBER
    * Johannes fyller 3 år den 5/12 -08(Madicken73)
  • Svar på tråden Växjöbabesen ;-)
  • Little
    Gucci1 skrev 2008-07-01 08:19:44 följande:
    Loveliva: Jag ska iväg och handla lite på förmiddagen men i eftermiddag är vi hemma. Så då får ni och alla andra som vill gärna komma och fika och leka lite.
    Vi kan kanske komma, blir också isåfall efter 14.30 snåret..
    Jag hör av mig till dig isåfall, har ditt nummer i mobilen.
    Jag ska upp till barnakuten nu vid 11.30 med Anton så vet inte när vi kommer hem igen.. man kan ju få vänta lääänge ibland.

Ska kolla upp Antons rosslighet, han har ju nästintill varit förkyld hela våren och nu har det suttit 1 månad plus att han blivit mer rosslig den sista veckan..tror de kanske kollar efter förkylningsastma.
    Plus att jag sa till dem om att han ibland börja skaka i hela kroppen samtidigt som han äter, har inte hänt så ofta men några gånger under våren och nu sist en gång under helgen och nu för bara ½ timme sedan och då va det rätt länge han höll på..
  • loveliva
    Little
    Håller tummarna att det går bra på barn!!! Bra att de kollar upp det. Jag hörde han hostade och lät lite när vi sågs sist.

Nu har vi varit på bvc och Hilda fick 5-mån sprutan idag.
    Hilda väger nu 5920 g och är 65 cm lång, hattmått 40 Hon ligger över på längdkurvan och under på viktkurvan, men följer sin egna lilla kurva fint
  • Little
    loveliva skrev 2008-07-01 10:42:59 följande:
    LittleHåller tummarna att det går bra på barn!!! Bra att de kollar upp det. Jag hörde han hostade och lät lite när vi sågs sist. Nu har vi varit på bvc och Hilda fick 5-mån sprutan idag. Hilda väger nu 5920 g och är 65 cm lång, hattmått 40 Hon ligger över på längdkurvan och under på viktkurvan, men följer sin egna lilla kurva fint
    Lång och smal och så litet söt huvud

Tebax igen.. Anton är en "rosslare", hörs tydligare nu när han rör sig så mk då luftstrupen rör sig mer, bör vara borta när han 1-1½ år gammal... men att han skakar till och från just när han äter visste han inte så mkt om
     - Ett fenomen, sa han bara... hmm vet inte om jag är så nöjd med det svaret men men

Gucci
    Vi dyker också upp vid 14.30 tiden, har kollat upp vart du bo på hitta.se

Förresten, jag träffade en dagismamma på akuten, hennes som hade blivit huggormbiten igår i trädgården.... shit, jag ska ta ett ryck och röja i vår trädgård ikväll och fortsätta imorrn... nu är det ju på väg att bli bättre väder så nu kanske man kan klippa gräset .. va ett tag sedan.. plus häcken!
  • loveliva

Nu ska jag väcka Melker och hoppas att han är på toppenhumör

• loveliva

Tack Jenny, Amanda, Magda, Simon & Anton för en trevlig em!!!

• Mamma060812

Nu har vi äntligen fått svar på proverna o det var inte Gluten Phu !! Men han e ff inte bra i magen o vi vet inte vad det är, ska väga han igen nu i veckan för o se om han gått upp i vikt, har han inte det så ska dom gå vidare med undersökningar.

Imon ska jag jobba min sista dag innan semestern o sen om 4v är det dax för allvaret, då börjar Isak äntligen på dagis o Filip månaden senare. Filip känns lite hårt, men han vänjer sig säkert snart. Konstigt bara o börja jobba igen efter flera år hemma

Rickard & Cia = Isak & Filip
  • loveliva
    Mamma Cia skrev 2008-07-01 19:56:44 följande:
    Nu har vi äntligen fått svar på proverna o det var inte Gluten Phu !! Men han e ff inte bra i magen o vi vet inte vad det är, ska väga han igen nu i veckan för o se om han gått upp i vikt, har han inte det så ska dom gå vidare med undersökningar.Imon ska jag jobba min sista dag innan semestern o sen om 4v är det dax för allvaret, då börjar Isak äntligen på dagis o Filip månaden senare. Filip känns lite hårt, men han vänjer sig säkert snart. Konstigt bara o börja jobba igen efter flera år hemma
    Skönt att det inte var gluten, men jobbigt att inte veta varför han inte är bra i magen.
    Ja, här är det också 4 veckor kvar tills de börjar dagis igen. En dag som denna saknar man dagis då de har bråkat med varandra sedan de vaknade.
    Men nu är S ledig i 1 1/2 vecka, skööööööönt!!!!!!
Svar på tråden Växjöbabesen ;-)