• Dame72

Ambulanssjukvård!

På förekommen anledning, då det ställts en del frågor i andra trådar ang jobb på ambulansen, så startar jag en tråd. Jag vill ha lite åsikter och diskussion om just jobbet i ambulans, utbildning mm.
    För dig som inte vet så mkt men är nyfiken, ställ gärna frågor. Vet ju att det finns fler än jag som jobbar/har jobbat i ambulans som kan ställa upp och svara.

• Svar på tråden Ambulanssjukvård!
  • Deirdre

jag vill gärna veta hur det är att jobba i ambulansen?

• Dame72

Ställ gärna lite frågor. Annars kan jag sitta i timmar

Deirdre skrev 2008-05-27 17:35:14 följande:
    ingen som kan berätta?
  • Deirdre
    Svar på #3
    allmänt hur det är? var ni har för utrustning i ambulansen mm.
  • Deirdre

är du ambulanssk eller ambulanssjuvårdare?

• annica26

Här är en som gått ambulansutbilningen, men till ambulanssjukvårdare..som det idag inte kanske finns så många kvar utav, anställs väl flest ssk i ambulanserna idag!
    Jag stormtrivds,ev kanske det blir att försöka komma tillbaks till detta efte jag läst till ssk.
    Jobbar dag som skötare inom barn&ngdomspsykiatrin. Trivs lika bra där, men känner ibland suget att komma tillbaks.

• annica26

Här är en som gått ambulansutbilningen, men till ambulanssjukvårdare..som det idag inte kanske finns så många kvar utav, anställs väl flest ssk i ambulanserna idag!
    Jag stormtrivds,ev kanske det blir att försöka komma tillbaks till detta efte jag läst till ssk.
    Jobbar dag som skötare inom barn&ngdomspsykiatrin. Trivs lika bra där, men känner ibland suget att komma tillbaks.

• Tecken

Jag har några frågor: Hur blir man ambulanssjukvårdare? För det räcker väl inte bara med vanlig usk-utb? Behöver man VUB för att jobba som ssk i ambulans? *nyfiken*

• Dame72

Sjuksköterska i ambulans.
    Just idag är det lugnt Liten station, men långt till sjukhus. Mkt ojämn belastning. Men piper det nu så är det 14 timmar tills jag slutar och det kan bli att vi kör resten av dygnet.

En salig blandning av pat. Allt från Agda 87 med höftfraktur till förlossningar.

Vi har ju en hel del läkemedel. Deff, ekg, cpap, div fixmaterial, intubering osv.

Svar på tråden Ambulanssjukvård!