• Dame72

Ambulanssjukvård!

På förekommen anledning, då det ställts en del frågor i andra trådar ang jobb på ambulansen, så startar jag en tråd. Jag vill ha lite åsikter och diskussion om just jobbet i ambulans, utbildning mm.
    För dig som inte vet så mkt men är nyfiken, ställ gärna frågor. Vet ju att det finns fler än jag som jobbar/har jobbat i ambulans som kan ställa upp och svara.

• Svar på tråden Ambulanssjukvård!
  • Micke
    Dame72 skrev 2008-05-27 19:05:08 följande:
    Behövs helikoptern för 3 mil mellan sjukhusen?
    Givetvis. Välkommen till storstaden där stillastående köer gör att ambulanserna inte kommer fram utan fastnar på vägen och där helikopter är bästa alternativet.
  • Micke

Sen när det gäller Sthlm så finns det väldans mkt skärgård där folk envisas med att göra sig illa...

• Fragile Angel
    Dame72 skrev 2008-05-27 18:54:49 följande:
    Ok. Ja det är inte där jag jobbar så jag har ingen aning.Fragile Angel skrev 2008-05-27 18:51:42 följande:
    Det förstår jag, men jag tänkte att du kanske hade en susning om resonemanget till den massiva uttryckningen .
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Fragile Angel

UTRYCKNINGEN .

• Dame72

Nu ställde jag frågan där det handlade om transport 3 mil mellan 2 sjukhus.

Micke skrev 2008-05-27 19:11:02 följande:
    Givetvis. Välkommen till storstaden där stillastående köer gör att ambulanserna inte kommer fram utan fastnar på vägen och där helikopter är bästa alternativet.
  • Micke
    Dame72 skrev 2008-05-27 19:14:54 följande:
    Nu ställde jag frågan där det handlade om transport 3 mil mellan 2 sjukhus.
    Sker också en hel del, men där har jag inte koll på orsaken. Vet bara att det sker frekvent...
  • Dame72

Så alla frekventa transporter 3 mil mellan sjukhus ska ske i helikopter?

Micke skrev 2008-05-27 19:16:31 följande:
    Sker också en hel del, men där har jag inte koll på orsaken. Vet bara att det sker frekvent...
  • Dame72

Nope!
    Men jag känner ju inte heller till din mammas bakgrund, var hon befann sig osv.

Fragile Angel skrev 2008-05-27 19:13:50 följande:

Det förstår jag, men jag tänkte att du kanske hade en susning om resonemanget till den massiva uttryckningen .
  • Fragile Angel
    Dame72 skrev 2008-05-27 19:17:19 följande:
    Så alla frekventa transporter 3 mil mellan sjukhus ska ske i helikopter?
    Snacka om slöseri med pengar (om jag får tycka i den frågan )...
  • Dame72

Jaaa, jag kan ju tycka det iof Men som sagt, jag vet inte bakgrunden. Kanske bättre att fråga SOS op som var i tjänst.

Fragile Angel skrev 2008-05-27 19:18:54 följande:

Snacka om slöseri med pengar (om jag får tycka i den frågan )...
Svar på tråden Ambulanssjukvård!