• Anonym

Gravid och röker...

Nån mer som är gravid och röker? Jag är i v 38 och röker cirka 10-15 st cigg/dag. Skäms över detta och har ångest för det lilla barnet i magen men jag kan fan inte sluta! Nån mer som röker/har rökt under graviditet? Hur många cigg/dag? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Gravid och röker...
  • Anonym (gah!)

Detta är så jävla typiskt för att vara på Fl å höra alla jäkla moralpredikningar från alla präktiga moralkärringar här inne...det skall hackas på de som behöver hjälp med ngt å trampas på de som redan ligger ned...gör man inte som de andra så är man inte värd ngt...hjälp till ist å stötta...nej då...bara spotta på dem...så arg å besviken på er!!!

Undrar varför trådarna spårar ur när det finns sådana trångsynta människor...hallå vakna upp!

• Anonym (hata S)

Anonym (gah!) skrev 2008-05-31 20:00:38 följande:

Undrar varför trådarna spårar ur när det finns sådana trångsynta människor...hallå vakna upp!
    Har du en atombomb så släpp den, men jag vet inte om ens det räcker för att ta bort trångsyntheten som många här är drabbade av.
  • Anonym (maja)

Jag rökte ca 3-5 cigg om dagen, nu ammar jag och röker ca 5-8 cigg. Än finns ingen skada. Svarar på din fråga, som många här missat.

• Beckah82

Detta inlägg är rent allmänt och inte till någon enskild. Den som vill ta åt sig kan göra det och den som inte vill kan låta bli. Jag har inte läst tråden (än).

www.familjeliv.se/Forum-2-8/m32130136.html

När du röker en cigarett så känns det för bebisen som att du tar en kudde och trycker för bebisens ansikte. Syretillförsen så gott som stryps nästan och det sitter i flera timmar eter varje cigg. Inte så trevligt.

Den bilden skulle iallafall få mig att låta bli oavsett hur sugen jag blev.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Queen70

Va fan är det för fel på folk som inte kan respektera vad en TS säger? Sa hon att hon öppnade tråden för att bli påhoppad eller??? Hon sökte kontakt med andra i samma situation. Ditt inlägg kommer KNAPPAST att hjälpa henne sluta OM det är det hon vill. LÄGG NED!!

Dripknot skrev 2008-05-29 23:51:49 följande:
    TSJag tycker du ska skämmas till fullo. Vad egoistiskt att utsätta en försvarslös liten bebis för ditt nikotin! Vad är det för fel på folk?!
  • Anemia

jag byter ämne lite, till snus, men det är inte bra det heller när man är gravid. Alla gravida vet att rökning/snusnig dricka är bra under grav.
    Jag hade tur, jag kunde slänga min dosa tvärt av, men vissa dagar har det varit SJUKT jobbigt. Tack och lov har jag många omkring mig som stöttar mig, hade jag inte haft det vore det kört.
    det jag vill säga, ge fan i att klanka med på de som röker, de vet mkt väl hur dåligt de är istället, ge posetiv feedback istället, även för det lilla. Det lär hjälpa mycker mera än all skitkastning.

Att Ts i det här fallet faktiskt erkänner att det hon gör inte är bra för någon, och skriver om det, är ett steg i rätt riktning. TS, för varje cigg du hoppar över, är du så BRA!

• Anonym

det va det dummaste jag hört! Jo det skadar visst barnet!
    jag är oxå en rökande gravid och gjort under alla mina grav..
    Anonym (syskon) skrev 2008-05-29 23:47:22 följande:

min mor rökte under alla graviditeter ochjag har rätt många syskon och vi va fullt friska när vi föddes.. men barnmorskan rekomenderar dok att man ska sluta... spelar ingen roll tycker jag om man röker för det skaddar inte barnen...men risken är störa att när barnet bli vuxet börjar det röka..
  • Pontuz och  Zebastian

Queen70
    om nu inte TS vill ha folks reaktioner så skulle aldrig hon startat denna känsliga tråd...
    MVH

• Anonym (ojoj..)

Det är klart det är en känslig tråd. kvinnor som riskerar sina ofödda barns hälsa. Sök hjälp om det är för svårt att sluta. Så enkelt är det med det! Nån jävla uppoffring får man väl göra när man väntar barn! Kan en så kan alla sluta. Dravvel! frågan är bara om man vill det tillräckligt! vill man inte det ska man givetvis fortsätta röka!

• Hemliga 72an

Anonym (ojoj..) skrev 2008-06-01 17:58:58 följande:

Det är klart det är en känslig tråd. kvinnor som riskerar sina ofödda barns hälsa. Sök hjälp om det är för svårt att sluta. Så enkelt är det med det! Nån jävla uppoffring får man väl göra när man väntar barn! Kan en så kan alla sluta. Dravvel! frågan är bara om man vill det tillräckligt! vill man inte det ska man givetvis fortsätta röka!
    Hade du kunnat vräka ur dig det utan att vara anonym?

jag har rökt under alla mina grav men dock dragit ner på det rejält! Min äldste är 18 år och jag har inte märkt på mina barn att dom fått men av det! Har haft stort stöd från min bm att åtminstone dra ner om jag inte kunnat sluta. Det hjälpte mig mycket!
  • Queen70

Va menar du med det? Hon sökte stöd av folk i samma situation bad inte om moralpredikningar. Ni som har behov av att ge såna, kan ju starta en egen tråd och respektera TS.

Pontuz och Zebastian skrev 2008-06-01 07:37:44 följande:

Queen70om nu inte TS vill ha folks reaktioner så skulle aldrig hon startat denna känsliga tråd...MVH
  • Intelligenti pauca
    Anonym (gah!) skrev 2008-05-31 20:00:38 följande:
    Detta är så jävla typiskt för att vara på Fl å höra alla jäkla moralpredikningar från alla präktiga moralkärringar här inne...det skall hackas på de som behöver hjälp med ngt å trampas på de som redan ligger ned...gör man inte som de andra så är man inte värd ngt...hjälp till ist å stötta...nej då...bara spotta på dem...så arg å besviken på er!!! Undrar varför trådarna spårar ur när det finns sådana trångsynta människor...hallå vakna upp!
    Ja det är väl upp till var och en att vilja riskera sitt ofödda barns och sin egen hälsa?
    För den som är intelligent räcker det med få ord
Svar på tråden Gravid och röker...