Inlägg från: Milla med killar |Visa alla inlägg
  • Milla med killar
    Mum23 skrev 2008-08-22 09:33:51 följande:
    Hur ofta får du ont?
    Hmmmm..inte ofta typ 3-4 gånger per år kanske.
  • Milla med killar
    Mum23 skrev 2008-08-22 09:58:24 följande:
    Å då gör man inget åt det?
    Nej. Inte förrän man har ont ofta typ 1 gång per månad. Många gallblåseinflammationer, inte kan äta osv. Det man gör är göra en gallröntgen för att fastställa om man har galllstenar bara.
    Mum23 skrev 2008-08-22 10:00:08 följande:
    HJÄLP: Vad ska jkag köpa i födelsedagspresent till min fyra-åriga systerson???? Har ingen aning om vad pojkar i fyra-års åldern leker med!!!!!!!!!!!
    Robot?,Bilgarage med ambulans, polisbilar? Kulor, utklädningskläder?
  • Milla med killar
    Mum23 skrev 2008-08-22 10:19:51 följande:
    Tack för hjälpen Milla! Ska nog kunna hitta något utifrån detJag har sen i slutet av graviditeten med Melvin haft gallstensbesvär. I perioder har jag fått anfall 2 ggr i veckan och i perider går det ca 1 månad emellan. Har inte slutat hoppas på att det ska försvinna av sig själv. Eller att jag iaf inte har några besvär så att jag slipper op. Läkaren som gjorde ul tyckte att jag skulle op. Men jag förstår inte varför vissa opereras och andra inte??
    Jo det beror på hur stora stenarna är och om de sitter dumt tex nära gallgången så stenen kan täppa till där. Det är då man får gallblåeinfl. Man får feber och får jätteont måste läggas in och fasta och få antibiotika i dropp. Är de över 0,5mm så sätts man på väntelista här i Örebro i allafall. För att mota Olle i grind. För det är ju dyrare för sjukvården om man måte läggas in på sjukhus ofta och få dyr behl än att op innan det börjar strula för mycket. Men om man får en infl kan man oftast inte op på ett tag för infl måste läka ihop och blåsan skrumpna ihop.
    Fast i vissa fall tar de än direkt första gången man får en infl innan blåsan blivit för infl. Förstår du?
  • Milla med killar
    zandrisen skrev 2008-08-22 14:50:40 följande:
    Nu har Mick varit hos tandis, och det var "heeelt normalt" Blåmärken, men hon höll med om att det såg läskigt ut när det var så svart!
    Vad skönt Kram
  • Milla med killar

Morsning! Jag har lite nya bilder på Theo i Meandi kläder om ni vill glutta....

• Milla med killar

Nu har jag läst i kapp lite och jag säger om Vos, Bra skrivet Rullis, inget hack o skit nu, Friends eller hur? Annars försvinner vår tråd det vill vi ju inte.

• Milla med killar
    Halvblod skrev 2008-08-23 09:51:49 följande:
    Rullis: word!
    Hur gick det med dina converse, hittade du några till lillan?
  • Milla med killar

*använder ni skötbord?
    Ja

*har ni börjat med potta?
    Nej

*äter barnet själv?
    Ja både och.

*gillar ditt barn soppa =)?
    Japp

*vaknar barnet på natten?
    Ja, måååånga gånger:snark..zzz

*använder barnet napp/snutte?
    Nope

*barnets favoritmat?
    All mat gillar han

*sitter barnet framåt eller mot dig i vagnen?
    Framåt sen månader.

*har ni rutiner/fasta tider vid sova, mat osv?
    Ja

*Aktiviteter:
    Hänger med på det mesta som stora syskonen gör. Leker bra själv annars.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2