• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • ellenwesterlund

Lägger mig i eran diskussion om ammning/flaskmatning lite grann (har inte läst alla inlägg så väldans noga nu så jag kanske är ute och cyklar eller nåt men som jag fattat det diskussiterar ni om flaskbarn är mer sjuka än ammade)...
    Mina barn flaskmatades och de har vari betydligt mindre sjuk(förkylningar) än deras kusin som ammades. Nu säger jag inte att flaskbarn är mindre sjuka än ammade och tvärtom, men det jag fick höra då jag valde bort ammningen var att dom kommer att vara oftare/mer sjuka än om du ammar, det är mycket bättre om du ammar ... För vem? Jag trivdes inte med det och hade ingen mjälk heller och ville inte kämpa heller för att få det.
    Fick höra av min mamma att matade man med flaska så fick inte barnen den närhet som dom behöver-därför ska man amma!(tyckte hon då). Dom kommer att han svårt att knyta an till dig om du inte ammar! Jo tjena! Baserat på vad?

Ja ja skitsamma, men MIN erfarenhet (dock inte så stor ) så har mina flaskmatade barn varit friskare än ett annat som ammats. Men det kan ju bero på massa olika saker, ungen som ammades kanske har varit sämre klädd? (tvivlar starkr på det men som ex.).

Oj vad långt det blevGenerad
    Behöver inte läsa ända hit om ni inte vill

• ellenwesterlund
    Prinsessan Zelda skrev 2008-06-26 20:00:00 följande:
    kul med tand. brukar han vägra mat ibland eller?
    Mmm båda två då det är tand/tänder på G.
    De brukar ha kört en vecka var fast sist vägrade de samtidigt då höll jag på bli K N Ä P P (are)!
  • mrsbygg

saga ammades i 8 månader och sam mja 1 sammanlagt kanske. båda har vart lika mycket/lite sjuka.

nu finns det juh forskning på att amning inte förebygger för nå allergier å sjukdomar osv osv. så kvittar om man ammar eller ger flaska. same shit bara från olika apparater

Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Bärfis Bf 080710
  • solstraalen

Mina barn har ammats:
    barn 1: 3dgr
    Barn 2: 11dgr
    Barn 3 5dgr

Mitt första barn är typ ALDRIG sjuk.
    Dock Josef å Saga

• Prinsessan Zelda
    ellenwesterlund skrev 2008-06-26 20:09:59 följande:
    Mmm båda två då det är tand/tänder på G.De brukar ha kört en vecka var fast sist vägrade de samtidigt då höll jag på bli K N Ä P P (are)!
    jobbigt
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Donna69

jo tjena...................??????????????

• Beckah82
    mrsbygg skrev 2008-06-26 20:11:33 följande:
    .nu finns det juh forskning på att amning inte förebygger för nå allergier å sjukdomar osv osv. så kvittar om man ammar eller ger flaska. same shit bara från olika apparater
    Jojo men det finns forskning som visar motsatsen också så vi kan väl bara lämna allt det åt sidan för ingen sitter på svaret och det är ju möjligt dessutom att svaret är individuellt dessutom.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Anns krypin

Mitt barn sluta amma när hon var 2 månader ca, ååå hmm innan ammning så sondmatades hon.. Jag hade inte tillräckligt me mjölk å det kände mini å då efter många goda råd från nära runt mej som hade snabbt fått erfarenhet om ersättnigsmjölk så börja ja me mjölkersättning å fy fasen va jag å mini mådde bra av det, jag visste att hon fått i sej en bra mängd me mjölk å mini vart fanken mätt å sov gött..

Mini har inte vart nått speciellt sjukt, ingen ÖI, uvi eller nått sånt , åkte på 3dagars feber å sen en magsjuka , lite förskylningar men inte så värst farligt.. vill inte påstå att hon är mer sjuk än ett barn som ammats hela tiden, det har nog mest me oturen å andra faktorer..

Detta är va jag tror, sen vill jag säga att jag trivdes bättre me att flaskmata mitt barn å inget jag skäms över utan ser det som ett lyckosamt tillfälle i livet att hon tog flaska..

Lite trött på moralkakor från andra , tycker att mans kall göra det som känns bäst för sitt barn å sej själv..

Att röka är inte bra när man väntar barn det vet man , men inte heller bra att snusa som jag gjorde till en viss del tyvärr..Men vet oxå att det är farligt att va passiv avgasandare me!!!! Det mesta är farligt för ett litet barn som växer i sin mammas mage, men mamman är nog mån om sitt barn å ..

Skrivet av ett barn som fötts av en rökande mamma som tog sej en öl å fet pannbiff när hon väntade mej!! hahaha.. klart slut

• jennsans

men hos allmänheten så får man många blickar då man flaskade sin bebis =( sen om det är för att det är ovanligt eller att det bara sammanträffade vet jag inte..fick dock inte lika många blickar när jag ammade.. (gjorde ju både och)
    sen är det ren hysteri för det ska gå så långt innan man "får" börja med ersättning för bvc o neo.. nästa gång (om det blir någon nästa gång) tänker jag inte fråga ens.. kommer göra det som känns rätt.. tokvägrar ha en unge jag inte kan röra mig i soffan för utan att han ska vakna.. tokvägrar sitta o amma i över 8 timmar i sträck på kvällarna.. lämna över skrikig unge till pappan bara för man vill gå på toa.. osv osv.. ja ja många av er vet ju historien här så..

• jennsans
    ellenwesterlund skrev 2008-06-26 19:58:13 följande:
    Fick svar idag på varför Kristoffer är så klängig och mammig! En tand till i nederkäken är på G! Märks i blöjan åxå och det luktar mkt värre än "vanligt". Bara att invänta matvägringsveckan då ...(som jag hoppas inte kommer).
    ahh därför A:s mage är kass o luktar skunk då kanske *kom på* tänkt att det är sviter från febern men humöret kom idag med så tror en tand är på g igenom.. tack för tankeväckngen =) (för övrigt mammig osv med)
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2