• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Prinsessan Zelda
    Halvblod skrev 2008-06-26 19:17:47 följande:
    Prinsessan Zelda skrev 2008-06-26 18:35:04 följande:Ojdå...med andra ord är det kört för oss
    he he. men han är jättesnäll och mysig, inte farligt jobbig förutom att han är väldigt aktiv. han rör på sig hela tiden. en period gick han inte utan han hoppade fram istället
    t o m i tvsoffan rör han sig. dock sitter han still vid datorn.
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Beckah82

Mitt flaskbarn var sjuk heeela tiden första året medan mitt ammade barn haft två öroninflammationer och thats it. Om man nu ska räkna så

Men nu är det ju som så att man inte bygger statitik på personliga erfarenheter det är bland det pinsammaste jag vet när folk gör faktaslutsatser baserat på vad de själv upplevt.

Precis som alla dessa som röker under graviditeten "för min mamma rökte minsann och det är inget fel på mig"

Jag är inte jättepåläst i frågan om "sjukdomar och amning" så jag uttalar mig inte om den saken men snälla, gör inga slutsatser efter vad just ERA barn visat, det gör inte jag heller.

• Halvblod
    Beckah82 skrev 2008-06-26 19:35:26 följande:
    Mitt flaskbarn var sjuk heeela tiden första året medan mitt ammade barn haft två öroninflammationer och thats it. Om man nu ska räkna så Men nu är det ju som så att man inte bygger statitik på personliga erfarenheter det är bland det pinsammaste jag vet när folk gör faktaslutsatser baserat på vad de själv upplevt.Precis som alla dessa som röker under graviditeten "för min mamma rökte minsann och det är inget fel på mig"Jag är inte jättepåläst i frågan om "sjukdomar och amning" så jag uttalar mig inte om den saken men snälla, gör inga slutsatser efter vad just ERA barn visat, det gör inte jag heller.
    Joooo, jag kommer att dra den slutsatsen mot alla dessa som är såååå säkra på att mitt barn kommer att må så mycket sämre av att jag valde ett välmående flaskbarn istället för ett hungrigt ständigt skrikande bröstbarn.
  • Lindisen81

jag gjorde ju då bara en slutsats på vad JAG tror och tycker i jämförelse till hur MIN unge är. sa INGET om nån statistik! måste ju få yttra mg, o kanske tom försvara (?) om det behövs (?) då man som flaskmatande mamma/pappa (!) får höra en HEL del rätt/FEL från allt och alla. så, SNÄLLA, jag gör INGA slutsatser i NÅGONTING, bara skriver vad JAG TROOOOOR utefter MINA erfarenheter och MITT barn! Rätt eller fel (?) då ALLT verkar handla om att skriva, ja just, rätt eller fel =)

• Beckah82
    Halvblod skrev 2008-06-26 19:41:57 följande:
    Joooo, jag kommer att dra den slutsatsen mot alla dessa som är såååå säkra på att mitt barn kommer att må så mycket sämre av att jag valde ett välmående flaskbarn istället för ett hungrigt ständigt skrikande bröstbarn.
    Ja slutsatsen är ju att för ER passade det bättre med ersättning och att just Leia mådde bättre av det och att du var lyhörd mot ditt barn och vågade orkade stå emot folks gnäll.

Slutsatsen är också att folk i din omgivning är ouppfostrade och borde veta hut istället för att klaga på ditt val.

Däremot kan man inte dra några slutsatser angående om ersättningsbarn oftare är sjuka eller ej.
  • Prinsessan Zelda

statistik är ju inte att lita på heller. om man räknar de som fått flaska mot de som ammats så är det säkert många fler sjukare barn bland de som flaskas. men pga av att det är sjukdom eller liknande som gjort att de just flaskas. kanske fötts för tidigt, har nåt handikapp eller sjukdom som gjort amning svårt osv osv. det drar ju ner siffrorna för den gruppen. Nu gissar jag ju bara så...

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Halvblod

Jag kan tillägga att jag INTE tror att ersättningsbarn mår bättre än ammade barn....men jag tror absolut inte att de mår sämre heller...vilket måååååånga har antytt under detta år.

Nu är jag en av dom som inte har brytt mig eler tagit illa upp utan istället idotförklarat dessa människor som tycker det är bättre att vi kör vidare med amningen eftersom det är sååååå mycket bättre för hela hennes framtida liv (strunta i att hon är en väääldigt olycklig och hungrig bebis som inte alls är nöjd med livet).
    Men det finns massor av "flaskmammor" som får höra detta hela tiden och faktiskt tar åt sig och känner sig som extremt dåliga mammor.

• Beckah82
    Lindisen81 skrev 2008-06-26 19:43:41 följande:
    jag gjorde ju då bara en slutsats på vad JAG tror och tycker i jämförelse till hur MIN unge är. sa INGET om nån statistik! måste ju få yttra mg, o kanske tom försvara (?) om det behövs (?) då man som flaskmatande mamma/pappa (!) får höra en HEL del rätt/FEL från allt och alla. så, SNÄLLA, jag gör INGA slutsatser i NÅGONTING, bara skriver vad JAG TROOOOOR utefter MINA erfarenheter och MITT barn! Rätt eller fel (?) då ALLT verkar handla om att skriva, ja just, rätt eller fel =)
    Jag menar detta:
    Lindisen81 skrev 2008-06-26 19:15:18 följande:
    oj skrev fel, menar att jag ej tror "ersättningsbars" blir mer sjuka än barn som ammas
    Det är samma sak som om jag skulle skriva:

Alvin har varit mycket friskare än Victor så jag tror att ammade barn blir mindre sjuka.
  • Lindisen81
    Beckah82 skrev 2008-06-26 19:48:17 följande:
    Det är samma sak som om jag skulle skriva:Alvin har varit mycket friskare än Victor så jag tror att ammade barn blir mindre sjuka.
    ja men herre gud, snälla! ett ord "fel"-skrivet hit å dit. såhär då; jag tror inte ett skit på att MITT barn blir sjuk oftare än ett barn som ammas.
    nöjd??????

(att man ALLTID ska behöva rätta sig/förklara sig......)
  • Lindisen81
    Halvblod skrev 2008-06-26 19:48:01 följande:
    .Men det finns massor av "flaskmammor" som får höra detta hela tiden och faktiskt tar åt sig och känner sig som extremt dåliga mammor.
    jag råkar vara en av dessa (tyvärr) som inte varit stark nog, utan kännt mig helt j-a värdelös emellanåt. men nu, skulle jag sitta på dessa känslor nu och få en bebis, så skulle jag nog inte ens försöka amma då jag tycker det va så mysigt att flaskmata =)
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2