• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Beckah82

Jag tyckte inte att min amning räckte till 100 % första månaderna så då och då pytsade jag in en skvätt ersättning, detta ända fram tills han började med smakisar (gröt) och det var ju redan när han var 3 månader.

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Halvblod
    madeleine78 skrev 2008-06-26 21:55:46 följande:
    Jaaa... det är ju faktiskt upp till var och en att göra som man själv tycker/känner känns bäst! ingen annan har någon rätt att lägga sig eller tycka högt...
    Exakt.
    Jag skulle aldrig få för mig att sitta på tex babycafé och säga till folk att ditt barn kommer förmodligen att bli ditten och datten eftersom du ammar.
  • jelikas

Jag håller på att bli galen. Har lagt in att folk inte skall kunna kopiera mina bilder på bilddagboken men ändå kan du göra det.
    Nu har jag skickat till suporten för 2:a gången och hoppas på att de fixar de. Vill ju inte att andra skall ta mina bilder även ifall de är mina vänner. För enligt mig tycker jag att man frågar om sånt!

• H  e  l  e  n  a
    Jessys skrev 2008-06-26 21:53:39 följande:
    jag har faktiskt haft tur med min son även fast jag ammat Han var alltid nöjd och glad, första månaden åt han var 4de timme.vid 2 månader börja han sova HELA nätter, dvs mellan 21 och 07. helt underbart. har alltid haft tillräckligt och han har alltid vart en nöjd och glad bebis. ända tills en dag när han va runt 9 månader och vägra mammas tiss en rätt enkel väg att sluta på
    Hej! Jag måste ha missat dig tidigare i tråden! *känner mig lite dum*
    Får väl snoka lite på din sida...
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • madeleine78
    Halvblod skrev 2008-06-26 21:59:52 följande:
    Exakt.Jag skulle aldrig få för mig att sitta på tex babycafé och säga till folk att ditt barn kommer förmodligen att bli ditten och datten eftersom du ammar.
  • H  e  l  e  n  a

Förstår inte heller hur man kan uttala sig om hur andra väljer att göra med amning kontra ersättning. Man får utgå från att mamman valde det alternativ som passade henne bäst. Man kan informera, man kan stötta i amningen men enligt mig är det amningshysteri som råde ri Sverige och jag hör hela tiden om mammor som mår jättedåligt över det.

Personligen var jag en av de mammorna som härdade ut trots att amningen var jättejobbig i början till följd av såriga bröstvårtor som "aldrig" ville läka och en son som ville suga heeela tiden. Kan ibland fråga mig om det var värt det eller ej, men har kommit fram till att det nog var det ändå. Vid 7 månaders ålder ville Eskil dock inte suga mer. Nästa barn vill jag också amma men jag kommer att veta såå mycket mer och styra upp det mycket bättre då (låta brösten vila längre stunder t.ex).

• Lindisen81

H e l e n a skrev 2008-06-26 22:11:04 följande:

(låta brösten vila längre stunder t.ex).
    jag "lärde" mig ju då aldrig att amma, lite nyfiken på hur man gör.... låta brösten "vila" med en hungrig unge skrikandes utan att ge flaska.....???????? (datorn hakade upp sig igen =))
  • H  e  l  e  n  a
    Lindisen81 skrev 2008-06-26 22:13:56 följande:
    H e l e n a skrev 2008-06-26 22:11:04 följande:jag "lärde" mig ju då aldrig att amma, lite nyfiken på hur man gör.... låta brösten "vila" med en hungrig unge skrikandes utan att ge flaska.....???????? (datorn hakade upp sig igen =))
    Tja, i efterhand har jag ju förstått att Eskil använde sin kära mor som napp och det jag trodde var hunger inte var det, utan ett stort sugbehov, närhetsbehov whatever behov. Han ökade alltid jättefint i vikt så därför förstår jag detta, men DÅ som nybliven mamma vågade jag inte neka honom att suga. Jag ville SÅ gärna att det skulle fungera. När jag förhoppningsvis blir mamma igen (och om jag då får ett liknande barn) kommer jag att erbjuda napp tidigare och vara mer ihärdig i mina försök att "trösta" på annat sätt än genom bröstet. Tänker sätta upp regler, typ amning varannan timme i en halvtimme men inget däremellan!

Med Eskil gjorde jag inget annat än ammade i flera månader och DET gör jag aldrig om...
  • Lindisen81

H e l e n a skrev 2008-06-26 22:25:31 följande:

Tja, i efterhand har jag ju förstått att Eskil använde sin kära mor som napp och det jag trodde var hunger inte var det, utan ett stort sugbehov, närhetsbehov whatever behov. Han ökade alltid jättefint i vikt så därför förstår jag detta, men DÅ som nybliven mamma vågade jag inte neka honom att suga. Jag ville SÅ gärna att det skulle fungera. När jag förhoppningsvis blir mamma igen (och om jag då får ett liknande barn) kommer jag att erbjuda napp tidigare och vara mer ihärdig i mina försök att "trösta" på annat sätt än genom bröstet. Tänker sätta upp regler, typ amning varannan timme i en halvtimme men inget däremellan! Med Eskil gjorde jag inget annat än ammade i flera månader och DET gör jag aldrig om...
    aha, då är jag med =)
  • H  e  l  e  n  a
    Lindisen81 skrev 2008-06-26 22:27:10 följande:
    H e l e n a skrev 2008-06-26 22:25:31 följande:aha, då är jag med =)
    Ok, bra
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2