• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • jennsans

Prinsessan Zelda skrev 2008-06-26 18:33:47 följande:

när vi flyttade adam var han 9 månader och vi bara flyttade honom från en dag till en annan. och han slutade äta på natten automatiskt då, vilket var jäkligt skönt. Isabel flyttade vi till eget rum när hon var 6 ån och lika där, vi bara flyttade. Båda var vana att sova borta hos andra så det var inget konstigt.
    ja hoppas det blir lika för A.. han är ju inte van o sova borta så (förutom på dagen) men sover överallt hemma annars.. vagn , spjälis, vår säng, o i famnen, på golvet osv.. så hoppas hoppas det går bra! flytten blir i morgon allt utom spjälsängen är möblerat nu sen fattas bara lite tavlor o sånt
  • ellenwesterlund
    jennsans skrev 2008-06-26 21:03:48 följande:
    ahh därför A:s mage är kass o luktar skunk då kanske *kom på* tänkt att det är sviter från febern men humöret kom idag med så tror en tand är på g igenom.. tack för tankeväckngen =) (för övrigt mammig osv med)

Va så lite så!
    K´s bajs är kletigt o nu i kväll (självkalrt strax efter han fått ny blöja, välling och ska sova) kommer en laddning till och då var det nästan diarreé ...

Hoppas K´s klänginghet o mammighet hinner gå över ifall S skulle komma på att få en tand eller två han med och klänga och ha sig. Som svårt att ha båda hängandes i bena samtidigt eller bära på båda ...

• Beckah82
    Anns krypin skrev 2008-06-26 20:51:21 följande:
    Mitt barn sluta amma när hon var 2 månader ca, ååå hmm innan ammning så sondmatades hon.. Jag hade inte tillräckligt me mjölk å det kände mini å då efter många goda råd från nära runt mej som hade snabbt fått erfarenhet om ersättnigsmjölk så börja ja me mjölkersättning å fy fasen va jag å mini mådde bra av det, jag visste att hon fått i sej en bra mängd me mjölk å mini vart fanken mätt å sov gött..Mini har inte vart nått speciellt sjukt, ingen ÖI, uvi eller nått sånt , åkte på 3dagars feber å sen en magsjuka , lite förskylningar men inte så värst farligt.. vill inte påstå att hon är mer sjuk än ett barn som ammats hela tiden, det har nog mest me oturen å andra faktorer..Detta är va jag tror, sen vill jag säga att jag trivdes bättre me att flaskmata mitt barn å inget jag skäms över utan ser det som ett lyckosamt tillfälle i livet att hon tog flaska..Lite trött på moralkakor från andra , tycker att mans kall göra det som känns bäst för sitt barn å sej själv.. Att röka är inte bra när man väntar barn det vet man , men inte heller bra att snusa som jag gjorde till en viss del tyvärr..Men vet oxå att det är farligt att va passiv avgasandare me!!!! Det mesta är farligt för ett litet barn som växer i sin mammas mage, men mamman är nog mån om sitt barn å ..Skrivet av ett barn som fötts av en rökande mamma som tog sej en öl å fet pannbiff när hon väntade mej!! hahaha.. klart slut
    www.familjeliv.se/Forum-5-74/m33382209.html

Läst denna?
  • mrsbygg

tycker jg fick mer blickar när ja amma än när ja flaska..
    och det berodde då inte på att ja visa nå bröst för d va ja noga med att den inte skulle kika ut haha...

så skummt d där. jaja kvittar.
    huvudsaken är att ungen får i sig mat och är nöjd.

sen om det är från ett bröst eller en flaska tycker inte jag spelar någon roll.

Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Bärfis Bf 080710
  • Anns krypin
    jennsans skrev 2008-06-26 21:02:13 följande:
    men hos allmänheten så får man många blickar då man flaskade sin bebis =( sen om det är för att det är ovanligt eller att det bara sammanträffade vet jag inte..fick dock inte lika många blickar när jag ammade.. (gjorde ju både och) sen är det ren hysteri för det ska gå så långt innan man "får" börja med ersättning för bvc o neo.. nästa gång (om det blir någon nästa gång) tänker jag inte fråga ens.. kommer göra det som känns rätt.. tokvägrar ha en unge jag inte kan röra mig i soffan för utan att han ska vakna.. tokvägrar sitta o amma i över 8 timmar i sträck på kvällarna.. lämna över skrikig unge till pappan bara för man vill gå på toa.. osv osv.. ja ja många av er vet ju historien här så..
    Lika bra å blunda för va andra tycker, man blir knäckt annars.. Jag har fått lära mej den hårda vägen, så nu för tiden får folk tycka som dem vill bara dem inte trgar på sitt tyckande på mej.. stå på dej gumman *kram*
  • Beckah82

Jag känner också att jag får mer blickar av amningen än med flaskmatningen. Men jag vet inte om det verkligen ÄR så eller om det är jag som förväntar mig att folk tittar snett och därför känner mig mer uttittad.

Jag känner mig inte bekväm alls med att amma offentligt längre, vilket egetligen är helt sjukt för han är faktiskt inte ens ett år och jag ammar väääldigt diskret -  såklart.

• mrsbygg

haha inte ens ett år, låter skoj. han blir juh faktiskt ett år om en vecka drygt

• Beckah82
    mrsbygg skrev 2008-06-26 21:27:16 följande:
    haha inte ens ett år, låter skoj. han blir juh faktiskt ett år om en vecka drygt
    jojo men jag började ju inte känna så idag
  • mrsbygg
    Beckah82 skrev 2008-06-26 21:28:22 följande:
    jojo men jag började ju inte känna så idag
    "lät" bara så på meningsuppbyggnaden...
  • Pusselbiten86

Noah ammades i 2 månader ca.. o är typ aldrog sjuk .. bara detta nu med Ceiliakin

och lilla T ammades kanske 2 ½ mån o aldrig sjuk ...

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2