Inlägg från: Halvblod |Visa alla inlägg
  • Halvblod

... Född: Juli 2007 ... 2

H e l e n a skrev 2008-08-12 11:52:55 följande:

Berätta! Var?
    Hehehehe IKEA!
  • Halvblod

H e l e n a skrev 2008-08-12 12:03:04 följande:

Kul! Tror säkert det kan vara skoj att jobba där Kanske får du lite skön rabatt också
    Mmmm...vet dock inte riktigt vad jag jobbade med i drömmen. Stor del av IKEAs verksamhet finns här i Helsingborg så jag får väl kolla vad dom har att erbjuda oxå. Hade gärna gått tillbaka till ett kontorsarbete eller testat på butiksjobb i mindre butik.
  • Halvblod

Ni som har börjat lämna på dagis/har fått plats...är det ett "vanligt" dagis eller är det någon speciell inriktning?

• Halvblod
    Tania skrev 2008-08-12 15:14:28 följande:
    Reggio Emilia
    Det var jag oxå inne på att söka, men det fanns inget i vårt område som hade (vi får utgå ifrån sambons väg till jobb eftersom jag inte vet var jag kommer jobba)

Vi har sökt 3 musik/dans/rytmik/teater inriktade dagis samt ett som simmar en gång i veckan från att dom är 2 eller 3år plus att dom satsar på siffror och bokstäver även i småbarnsgrupperna.
  • Halvblod
    Jessa6 skrev 2008-08-12 18:08:00 följande:
    Sånt har inte vi ens att välja på här tror jag....De vi valt nu skrev bara "vi prioriterar språket"
    Det är fördelen med att bo i stan, att det finns mycket att välja på (OM man nu tycker att det är viktigt!).
    Passar på nu för nästa barn bor vi förhoppningsvis i hus i en liten by istället och då får vi ta vad som erbjuds.
  • Halvblod
    Jessa6 skrev 2008-08-12 18:14:45 följande:
    Vi bor mitt i stan i Halmstad, kan knappt komma mer centralt....
    Okej, men då borde det nog finnas lite inriktningar för det är inte puttehåla ju
  • Halvblod
    Tania skrev 2008-08-12 20:15:36 följande:
    Alltså... vi valde ungarnas dagis bara för att jag själv gått på lekis och skola där, inte för att det var Reggio Emilia. Det var bara ett plus.

Sen vet jag inte om man märker så värst mycket. Tycker inte att det är så stor skillnad på det här dagiset och det som Melle gick på tidigare. Men man är ju inte med och ser hur de arbetar varje dag heller.
    Jag tror inte heller att man märker så jättemycket på de flesta ställen tyvärr, utan det ska nog mest låta bra med en speciell profil på förskolan.

Min väninna jobbade tidigare på en Reggio Emila och nu på en "vanlig" och hon märker jättestor skillnad...men som sagt är det ju väldigt olika.

Det ena "musikdagiset" vi har sökt misstänker jag är ett "vanligt" som bara har satt en profil medans de andra två vet jag är ordentligt inriktade på musik och teater med flera uppträden varje år.
    Utanför dagiset har de även musik/teatergrupper som varje år spelar in en cd och sätter upp en musikal...ja för äldre barn då givetvis, inte så lätt att spela in seriösa skivor med 1-3åringar
  • Halvblod

Prinsessan Zelda skrev 2008-08-12 20:30:50 följande:

jag valde ju ett ur och skur dagis just för att jag gillar att vara ute. och de är verkligen ett ur och skur dagis. ute jämt och äter ute så mycket det går osv. superbra dagis. hoppas bara isabel kommer dit också.
    Skönt när man får vad man förväntar sig!
  • Halvblod
    veronicaq skrev 2008-08-12 21:54:18 följande:
    dagmamma.. som är HUR BRA SOM HELST!!!ja kan inte va mer nöjd. dom är ute mesta tiden. träffar andra dagmammor i en lokal så dom delar upp barnen i åldrar 1 gg i veckan. gör utflykter JÄMT. hemmalagad mat och massa mys..Barnen är så himla goa med varandra.. till och med så att Tiger gick fram och gosa med allihopa redan igår och dom pussa o krama tillbaka och totalt bara 6 barn.. Tiger år minst 1år sen 2st 2åringar 1st 3åring och 2st 4åringar
    Jag har själv aldrig varit på dagis eftersom min mamma jobbade som dagmamma i många år, så jag förstår varför man väljer dagmamma framför dagis, mycket mer personligt och lättare att anpassa efter barnen.

Här är det dock ganska ont om dagmammor plus att Leia nog är ett typiskt dagisbarn
  • Halvblod
    solstraalen skrev 2008-08-13 06:50:14 följande:
    Josef var vaken 06.10 - 19.30 igår å därimellan sov han 1h20min på dagis och GISSA! Han sov iaf 11 timmar inatt *woooho*
    Skönt. Hoppas han stannar i dessa rutiner så fort febern försvunnit!
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2