Tania skrev 2008-08-12 20:15:36 följande:
Alltså... vi valde ungarnas dagis bara för att jag själv gått på lekis och skola där, inte för att det var Reggio Emilia. Det var bara ett plus.
Sen vet jag inte om man märker så värst mycket. Tycker inte att det är så stor skillnad på det här dagiset och det som Melle gick på tidigare. Men man är ju inte med och ser hur de arbetar varje dag heller.
Jag tror inte heller att man märker så jättemycket på de flesta ställen tyvärr, utan det ska nog mest låta bra med en speciell profil på förskolan.
Min väninna jobbade tidigare på en Reggio Emila och nu på en "vanlig" och hon märker jättestor skillnad...men som sagt är det ju väldigt olika.
Det ena "musikdagiset" vi har sökt misstänker jag är ett "vanligt" som bara har satt en profil medans de andra två vet jag är ordentligt inriktade på musik och teater med flera uppträden varje år.
Utanför dagiset har de även musik/teatergrupper som varje år spelar in en cd och sätter upp en musikal...ja för äldre barn då givetvis, inte så lätt att spela in seriösa skivor med 1-3åringar