• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Halvblod

Folk köper ju inte direkt lösk*kar på dagtid (förutom på apoteket numera )

• L2K
    Halvblod skrev 2008-07-08 18:38:18 följande:
    Kan din lilla kille ha strl80??? Leia kan absolut inte ha 80 så jag hittar inga regnkläder till henne någonstans, helst sjukt att det inte finns mindre storlekar.Och gummistövlar skulle vi behöva strl 17. Har hört att det ska finnas strl 18 men de tar i princip alltid slut direkt (kanske an borde ta in fler då!!!!!!!).Hittar inga ordentliga skor alls till Leia så jag är så trött på detta nu!
    Synd att jag inte kommer ihåg var jag såg små regnkläder just nu... Emilia har fortfarande några 68-plagg men sen är det mest 74/80 som gäller och hon har ett regnsett i storlek 80 och ett i 86. Det funkar det med. Mitt tips är att kolla så det är bra resör nertill så dom sitter kvar uppe så gör det nog inget att dom är lite stora.
    Stövlar.... Hmm.. Har ni Vincent skoaffär hos er? Dom ska väl ha små storlekar?

När det gäller dagis har vi sökt från i januari. Jag ska va hemma så länge dagarna räcker. Vi snålar allt vi bara kan. Sen ska maken va hemma lite över bla julen.

Idag har jag packat kläder för oss alla som ska räcka 2-4veckor på semestern. Jag gissar att Emilia är den som har fått mest med sig. Gud vad det va svårt att packa till henne. Hon ska ju ha både shorts,kjolar och klänningar och hur mycker ska man ha av varje ?
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och Emilia -07
  • madeleine78
    Halvblod skrev 2008-07-08 20:11:25 följande:
    Jo jag vet att det är kassa tider....men jag har haft betydligt sämre tider tidigare så allt är relativt, hahaha.
    jaa jag jobbar själv i butik...
    de är ett roligt jobb och jag gillar de så...
    men inte tiderna.. jag är hemmifrån ca 12tim...
  • Halvblod
    madeleine78 skrev 2008-07-08 20:20:28 följande:
    jaa jag jobbar själv i butik... de är ett roligt jobb och jag gillar de så... men inte tiderna.. jag är hemmifrån ca 12tim...
    Ja det vet jag att du gör
    Nu tror jag inte att jag har sådan tur att jag lyckas få ett heltidsjobb direkt så jag kanske kan mjukstarta lite och känna av om det passar mig.
    Slutar förmodligen med att jag jobbar med något heeeeeelt annat...men det är det jag är inne på just nu iaf.
    Sambon tycker att jag skulle passa på Indiska så det hoppas han på
  • Mjukis82

Jag jobbar ju också i butik... och hatar också tiderna! MEN, eftersom Magnus jobbar 7-15 och jag typ 9,30-18 eller 20,30 och är ledig minst en dag mitt i veckan så innebär det lite tid på dagis för Denise vilket vi tycker är mycket positivt. Men man är ju som sagt trött på att aldrig vara ledig när alla andra är lediga o lever familjeliv!

(¯`°?.¸ ღ♥Isabelle f/d 060516♥ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ♥ Denise f 070707 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • madeleine78
    Lindisen81 skrev 2008-07-08 20:06:14 följande:
    håller med! hatar butiksjobb då jag inte vill jobba helger, då vill jag ägna tiden till familjen. men.... jag vill ju jobba i en inredningsbutik... hehe. nä håller mig till förskolejobb en bra tid fram över då arbetstiderna passar mig och familjen sååå bra och jag äääälskar att jobba med små söta barn!!sambon min jobbar inom handels å jobbar jääämt tamejsjutton när "normalt" folk lever familjeliv... men förhoppningsvis får han nytt jobb efter pappaledigheten! *hoppas*
    jaa de blir mycke tid borta från familjen =( trist men ETT jobb är bättre än inget ialf..
    min sambo jobbar shitf så jobbar om varann mycke ibland..
    De kommer bli mormor o morfar som hämtar kottarna från dagis de dagar de inte går ihop sig..
    men hema hos mormor o morfar är som hemma för dom ialf.. el så lägger dom dom här hemma om vi båda jobbar sent...
  • Halvblod
    L2K skrev 2008-07-08 20:19:35 följande:
    Synd att jag inte kommer ihåg var jag såg små regnkläder just nu... Emilia har fortfarande några 68-plagg men sen är det mest 74/80 som gäller och hon har ett regnsett i storlek 80 och ett i 86. Det funkar det med. Mitt tips är att kolla så det är bra resör nertill så dom sitter kvar uppe så gör det nog inget att dom är lite stora. Stövlar.... Hmm.. Har ni Vincent skoaffär hos er? Dom ska väl ha små storlekar? När det gäller dagis har vi sökt från i januari. Jag ska va hemma så länge dagarna räcker. Vi snålar allt vi bara kan. Sen ska maken va hemma lite över bla julen. Idag har jag packat kläder för oss alla som ska räcka 2-4veckor på semestern. Jag gissar att Emilia är den som har fått mest med sig. Gud vad det va svårt att packa till henne. Hon ska ju ha både shorts,kjolar och klänningar och hur mycker ska man ha av varje ?
    Håll mig lite i tanken om det skulle dyka upp igen

Känner inte igen Vincent men det kanske finns i Malmö annars, ska kolla upp!

Haaha....ja packning till de små är hur svårt som helst. Bara man ska ut i parken har jag värsta stora väskan med mig, hahaha.
  • Beckah82
    Halvblod skrev 2008-07-08 19:49:27 följande:
    Men för oss är inte regnkläder direkt dagiskläder eftersom vi är ute massor och Leia går så vill jag inte att hon ska vara begränsad även om vädret är dåligt. Som när vi är i vår koloni och det är vått i gräset så vill jag att hon ska kunna springa runder och sitta och leka i gräset.Men det kommer ju blir mer akut inför dagistiden, då måste vi ju mer eller mindre ha till henne.
    Min åsikt också regnkläder är till för både hemma och dagis (dagmamma).

Jag har alltid haft två uppsättningar till Victor för att slippa forsla dem emellan. Vet att måååånga inte har regnkläder hemma för att de helt enkelt ändå aldrig går ut med barnen i sådant väder på helgerna och därför får regnkläderna vara på dagis.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Mjukis82
    Halvblod skrev 2008-07-08 20:25:14 följande:
    Ja det vet jag att du gör Nu tror jag inte att jag har sådan tur att jag lyckas få ett heltidsjobb direkt så jag kanske kan mjukstarta lite och känna av om det passar mig.Slutar förmodligen med att jag jobbar med något heeeeeelt annat...men det är det jag är inne på just nu iaf.Sambon tycker att jag skulle passa på Indiska så det hoppas han på
    Jag håller nog med din sambo om att du skulle passa där!
    Ngt speciellt ställe annars som du är sugen på, eller det är butiksjobb i största allmänhet?
    (¯`°?.¸ ღ♥Isabelle f/d 060516♥ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ♥ Denise f 070707 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • jelikas

Jag fick faktiskt fast jobb en vecka innan jag gick hem då jag sökt hp så det känns så skönt att ha något och gå tillbaka till.
    Jobbar i fabrik men har ett ganska så soft jobb ändå. Sorterar grejer ocg väger och packar och har bra lön för det jag gör.

Är utbildad finsnickare men tålde inte dammet riktigt så jag känner att det är inget för mig att fortsätta inom den branchen annars är det kul och göra möbler och göra dom från sin egen ide

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2