• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Lindisen81
    mrsbygg skrev 2008-07-08 17:06:32 följande:
    ja int fan förder ja nå jävla barn iaf....sovit i princip hela dan. så jävla trött på allt så finns inge vettigare än å ligga å sova..
    naaaa gumman då... men min gissning är ju den 9;e så det är ju inte såååå lång tid kvar till dess. kram på dig
  • Lindisen81
    SusannaT skrev 2008-07-08 16:51:24 följande:
    Jag har en fråga. när ska era barn börja på dagis? och hur vet man vad man ska köpa för storlek på regnkläder till hösten? :/
    min Inez börjar på dagis i januari =) så pappan får va hemma från augusti regnkläder blir storlek 86, eller 80 om vi hittar en stor 80a =)
  • SusannaT

Lindisen81: ok vi tänkte först att pappan skulle vara hemma under sommaren men han fick inte ta ledigt eftersom han bara e timanställd. och då skulle han förlora jobbet. :( så vi ville inte riskera det. jag hade tänkt köpa 86 för hon har 74-80 nu.

• jelikas
    SusannaT skrev 2008-07-08 16:51:24 följande:
    Jag har en fråga. när ska era barn börja på dagis? och hur vet man vad man ska köpa för storlek på regnkläder till hösten? :/
    Tore börjar den 11 augusti. Har bara köpt regn byxor än så länge då det var slut på regnjackor i hans stl.
    Har iaf köpt stl 80 då det är en stl större än vad han har i vanliga fall.
  • jelikas

Nu har jag fått en ny cykel och Tore fått en cykelhjälm. Bara fästen kvar att köpa till cykelkärran så kan vi bege oss ut på äventur på det sättet

• Halvblod
    jelikan skrev 2008-07-08 18:34:32 följande:
    Tore börjar den 11 augusti. Har bara köpt regn byxor än så länge då det var slut på regnjackor i hans stl.Har iaf köpt stl 80 då det är en stl större än vad han har i vanliga fall.
    Kan din lilla kille ha strl80??? Leia kan absolut inte ha 80 så jag hittar inga regnkläder till henne någonstans, helst sjukt att det inte finns mindre storlekar.
    Och gummistövlar skulle vi behöva strl 17. Har hört att det ska finnas strl 18 men de tar i princip alltid slut direkt (kanske an borde ta in fler då!!!!!!!).
    Hittar inga ordentliga skor alls till Leia så jag är så trött på detta nu!
  • madeleine78
    Halvblod skrev 2008-07-08 18:38:18 följande:
    Kan din lilla kille ha strl80??? Leia kan absolut inte ha 80 så jag hittar inga regnkläder till henne någonstans, helst sjukt att det inte finns mindre storlekar.Och gummistövlar skulle vi behöva strl 17. Har hört att det ska finnas strl 18 men de tar i princip alltid slut direkt (kanske an borde ta in fler då!!!!!!!).Hittar inga ordentliga skor alls till Leia så jag är så trött på detta nu!
    men hon hinner kanske växa på sig en del till de är dax för dagis och så.. då kan du ju köpa lite större så har hon o växa i...
  • Donna69

ang dagis så har vi sökt till den 1 nov. hoppas hon får en plats annars får vi la vänta

fast det finns ju x antal dais i denna lilla by så nånstans borde hon la få plats.....

• mrsbygg

Sam börjar den 20:e aug! blir på samma som syster sin. fast hon byter till den andra avdelningen nu, men det är bara en dörr imellan så dom springer lite som dom vill där...

regnkläer å sånt tjaffs får ja köpa när det närmar sig sam växer som en blådåre just nu..
    han har 86 nu...det sitter perfa runt mage osv men är på tok för långt...
    min sam är en riktig kortis bara 74 lång! haha

Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Bärfis Bf 080705-10
  • Vickyb

Isabell börjar på dagis 1 september..
    Jag köpte regnkläder i storlek 80 till henne på Ullared och dom är jätte stora. Men en storlek större skulle jag nog köpa.. eller testa iaf. Det kan vara bra sen när det blir vinter och slask så overallen får plats under!

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2