• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • mrsbygg

Sams vanor/ovanor

06: Vaknar och får en flaska välling, ligger å myser i sängen med mig å jonas..

08: Frukost, macka med skinka/kalkon gurka och ägg. Mjölk till det..

11-12: Lunch, fäter å dricker det vi äter..

12-14: Sover middag. Får ev. en flaska välling beror på hur mycket lunch han åt innan. sover i sin säng på sitt å syrrans rum!

15: Mellis, macka eller frukt..

17-18: Middag, äter och dricker det vi äter..

20-21: Sov dags, får en flaska välling och lägger sig i sin säng..

sover oftast hela natten. vaknar ibland runt 04 och vill ha nått att dricka...
    somnar om med engång...

Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Bärfis Bf 080705-10
  • Beckah82
    Alvins mat och sovvanor

OBS! Allt är ca-tider/exempeltider.

07:00 vaknar, ammas
    08:30 Pulvergröt

ammas fritt på förmiddagen

Sover någon gång mellan 11-12 och allt mellan 5 minuter och 2 timmar.

13:00 Lunch. Hemlagad mat med en frukt till efterrätt. Mjölk till maten.

ammas fritt på eftermiddagen.

Sover någon gång på eftermiddagen mellan 5 min-2 timmar

18:00 Middag. Hemlagad mat med en frukt till efterrätt. Mjölk till maten

ammas fritt under kvällen

19:30 Pulvergröt

Därefter är det bad eller noggrann tvätt, tandborstning och sedan nattning. jag ligger med honom i min säng tills han somnar och sedan går jag upp (om jag inte somnar hahaha).

Sen sover han till morgonen utom i sällsynta fall då han vaknar och vill ha bröstet och då får han det.

Om han är längre stunder ifrån mig, är hos sin pappa, så får han mellanmål istället för amningen. Det kan vara en portion gröt eller frukt eller macka och liknande.
  • mrsbygg
    solstraalen skrev 2008-07-10 13:07:26 följande:
    Sådär, hemkommen från frissan =)För den som vill se så kan man kikainutihuvudet.blogspot.com/Fick även se de med mina lockar å de kändes oxå skitbra =)ÄNTLIGEN en frisyr som inte alla andra har
    fint!

men här i stan har dom flesta den frillan hehe.
    långt fram å kort bak...även jag..
    fast nu va det ett tag sen ja klipte mig så måste toppa mig snart får göra det när bebis kommit ut!
    Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Bärfis Bf 080705-10
  • Beckah82
    Sådär, hemkommen från frissan =)För den som vill se så kan man kikainutihuvudet.blogspot.com/Fick även se de med mina lockar å de kändes oxå skitbra =)ÄNTLIGEN en frisyr som inte alla andra har
    Tjusigt
  • Beckah82
    Beckah82 skrev 2008-07-10 13:07:52 följande:
    ...
    På dagarna sover han middag i soffan (om jag sitter där) eller på fårskinnet på golvet med kudde och filt eller i sjal om vi är iväg någonstans.
  • Jessys
    Beckah82 skrev 2008-07-10 13:16:33 följande:
    På dagarna sover han middag i soffan (om jag sitter där) eller på fårskinnet på golvet med kudde och filt eller i sjal om vi är iväg någonstans.
    va använder du för sjal?
    ja använde BB sele när Charlie var mindre men usch va hemska dom är! är jätte intresserad av att använda sjal, ser så mysigt o behändigt ut!
    kanske är för sent att börja med sjal med Charlie nu.
    men syskon kommer ju i feb så kanske skulle satsa då ist.
  • Beckah82
    Jessys skrev 2008-07-10 13:32:41 följande:
    va använder du för sjal?ja använde BB sele när Charlie var mindre men usch va hemska dom är! är jätte intresserad av att använda sjal, ser så mysigt o behändigt ut!kanske är för sent att börja med sjal med Charlie nu.men syskon kommer ju i feb så kanske skulle satsa då ist.
    Absolut inte försent man kan bära med sjal lika länge som man använder vagn

en vävd långsjal eller en ergonomisk sele är bäst till sånna här stora.

Ergonomiska selar: Ergo, Beco, Manduca, patapum, Angelpack

När det gäller vävd långsjal så är det bästa att välja en som man tycker är snygg

Finns ett trevligt forum med allt som handlar om sjalar plus begagnatmarknad här:

www.sjalbarn.se
  • zandrisen

Pilliss, Grattis till din ettåring

Idag fyller min Mick också ETT ÅR! fzattar ingenting, vart har tiden tagit vääägeeen???

• misan84
    Jätte fint o shit vad smal du blivit!! Syns speciellt på ansiktet tycker jag. Duktig du är tjejen!!!!

Hampes sov o matvanor:

07-08 vaknar och äter då en portion gröt o en smörgås

10.00 frukt mellis eller macka

12.00 äter middag antingen burk eller hemlagat sover sedan 2-3 timmar

16.00 äter middag igen samma som innan

19.00 tar en flaska välling (just  nu havrevälling för magen) och sen sover han hela natten efter det.
    (¯`°?.¸ ღ♥ Hampus 07-07-04 ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2