• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Mjukis82

Uscha! Vet också allt för väl hur det är med folglossning! Jag har fortfarande problem med mitt bäcken! Två så täta graviditeter var väl inte drömmen för min kropp precis!
    Och en tredje finns ju på planeringen, men jag tvekar lite just pga mina fogar!

(¯`°?.¸ ღ♥Isabelle f/d 060516♥ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ♥ Denise f 070707 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • L2K
    mrsbygg skrev 2008-07-10 21:54:34 följande:
    bälte hjälper inte har provat.sen har det inte funnits så mycket mer ja kunant gjort. har inte haft tid eller möjlighet att komma iväg på någonting..sen tror jag inte vattengympa skulle hjälpt haha..va å bada idag gjorde lika ont att gå i vatten som på land!gör lixom ont oavsett om ja står, ligger eller sitter...värst är när jag står och går!nu är det juh HÖGST två veckor kvar så nu kvittar det juh..får stå ut!
    Okej. Jag höll ju på med min "lindring" från ganska tidig graviditet så kanske det hjälpte mer då.
    Men som du säger, det är snart över. Hoppas du blir av med värken på en gång!
    Mjukis82 skrev 2008-07-10 21:55:48 följande:
    Uscha! Vet också allt för väl hur det är med folglossning! Jag har fortfarande problem med mitt bäcken! Två så täta graviditeter var väl inte drömmen för min kropp precis!Och en tredje finns ju på planeringen, men jag tvekar lite just pga mina fogar!
    Om det blir en tredje, första minsta lilla du känner att det börjar göra ont så på med bältet och börja med akupunktur. Det tar några veckor innan man känner av verkan men det kommer!!!
    Och skoj att ni planerar!!! Inom snar framtid?
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och Emilia -07
  • Mjukis82
    L2K skrev 2008-07-10 22:01:06 följande:
    Om det blir en tredje, första minsta lilla du känner att det börjar göra ont så på med bältet och börja med akupunktur. Det tar några veckor innan man känner av verkan men det kommer!!! Och skoj att ni planerar!!! Inom snar framtid?
    Hemlis
    Nä, men tanken är väl att vi ska sluta skydda oss nu efter bröllopet så får det väl bli om det blir så att säga!
    (¯`°?.¸ ღ♥Isabelle f/d 060516♥ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ♥ Denise f 070707 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Lindisen81
    Tania skrev 2008-07-10 21:24:49 följande:
    hahahaha, ser det framför mig när alla små små kulor ligger över hela golvet! kan tipsa om mio som säljer snygga säckar på rea just nu... om det finns kvar... tanken är ttvi ska köpa där imorgon men va ett tag sedan jag såg reklambladet...
  • L2K
    Mjukis82 skrev 2008-07-10 22:03:43 följande:
    Nä, men tanken är väl att vi ska sluta skydda oss nu efter bröllopet så får det väl bli om det blir så att säga!
    Spännande!!! Och just det, nu är det nära ju!!! Hur går det med planeringen? Jag önskar jag kunde göra om det en gång till!!!!
  • mrsbygg
    Mjukis82 skrev 2008-07-10 21:55:48 följande:
    Uscha! Vet också allt för väl hur det är med folglossning! Jag har fortfarande problem med mitt bäcken! Två så täta graviditeter var väl inte drömmen för min kropp precis!Och en tredje finns ju på planeringen, men jag tvekar lite just pga mina fogar!

ja, tror därför jag har så ont nu för att det blev så tätt. kroppen han lixom ine återställa sig helt efter förra graven så det blev lixom ennu värre nu....!

Gud så kul med bröllop! Får se om vi hunnit få ihop tillräckligt me pengar tills 2010, annars får vi vänta några år till hehe..

Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Bärfis Bf 080705-10
  • L2K
     Nu önskar jag gonatt och TREVLIG SOMMAR!!!

Lycka till mammab!!!!

Och grattis i förskott till alla härliga ettåringar!
    Imorn åker vi på fyra veckor härlig båtsemester.
  • Tania
    Lindisen81 skrev 2008-07-10 22:08:17 följande:
    hahahaha, ser det framför mig när alla små små kulor ligger över hela golvet! kan tipsa om mio som säljer snygga säckar på rea just nu... om det finns kvar... tanken är ttvi ska köpa där imorgon men va ett tag sedan jag såg reklambladet...
    Ah då blir det MiO i morgon då
  • Tania

HjÄLP SÖKES!!!

Jag behöver hjälp med att hitta ett sånt gosedjur som låter, typ hjärtslag eller lugnande ljud.
    Nån som vet var jag kan hitta en sån på nätet??
  • Prinsessan Zelda

hallå.

ang sov och matvanor. båda mina barn har inga vanor just nu, allt är upp och ner sen vi var i usa och nu när vi varit i dalarna. de lägger sig typ vid 21-22 tiden, men går ändå upp tidigt. sover mer på dagen och äter på alla möjliga tider. snart blir det mer vardag igen så då kommer väl rutinerna fram igen.

jag har gjort ett halsband till Isabel i 1-års present. fast hon har redan fått det, kunde inte vänta. vet hon kommer få halsband av mormor på födelsedagen så hon fick detta tidigare. det är en kedja med vita och lila små pärlor och lite annat. med ett magnetknäppe så den inte kan strypåa henne, för kedjan var rätt stark. satt jättefint och hon brydde sig inte. Adam fick ett halsband på sin 1 årsdag och han har det fortfarande på sig, fast kedjan gått av några gånger dock.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2