• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • mrsbygg
    jennsans skrev 2008-07-11 11:37:15 följande:
    mammab: grattis på namnsdagen förresten ;)
    tack tack
    Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Bärfis BF+1
  • Halvblod

Hej hej.

Usch, jag blev så jävla magsjuk igår kväll och satt på toa och hade värsta kramperna. Det kändes som när jag hade värkar så jag blev nästan orolig ett tag att jag faktiskt var ovetande gravis och höll på att föda
    Ett tag var jag inte långt ifrån att åka in för när jag väl var tömd så hade jag så ont att jag inte kunde kissa.
    Idag är jag okej så länge jag inte äter men så fort magen fick i sig en liten macka så var jag tillbaka på toa igen.

I eftermiddag ska vi åka ner till Landskrona-karnevalen så jag undrar hur jag ska klara att gå förbi alla dessa godsaker utan att smaka

Idag var vi på 1-årskontrollen och lillaskruttan hade gått upp dåligt igen, bara 70g på en månad så nu väger hon 8770g och är 76cm lång. Ska dit igen om 3månader för att hålla koll men sköterskan är inte orolig eftersom hon vet hur aktiv Leia är.

• solstraalen

Halvblod: Men usch!!! Hoppas du mår bättre snart!
    Sånt där är inte kul alls

Vad lång hon är ändå =) Josef var 75cm på 1årskollen, men hade dundrat iväg 500gr på tre veckor så han plinga vågen upp på 9.5. Om inte de hade hänt så hade våra vart rätt lika =)

Har du testat drikki till henne?

Det var när vi börja ge Josef minst 1 sån per dag som han rasade upp i vikt =) Brukar få sån till mellis

• Halvblod

Sol: Ja hon ligger snäppet över medel på längden och ett streck under på vikt och huvud så hon är ganska lång men inom gränsen för vad hon "får" vara.

Ja det hade dom ju varit Jag trodde faktiskt att hon skulle ha gått över 9kg denna månaden men icke.

Hon har fått drikki en gång men då drack hon nästan ingenting alls så jag får testa igen.
    Däremot får hon bara 1-års burkar och äter i princip alltid upp så hon äter bra men förbränner uppenbarligen mer än vad hon "borde".
    Visst hon får INGA onyttigheter som kakor, glass, saft osv...men fettet i mat sparar vi absolut inte in på.
    Äh, hon mår bra och äter bra så det kommer nog med tiden...och övervikt finns i båda familjerna så jag är bara glad så länge vi kan hålla henne borta från detta.

• Beckah82
    solstraalen skrev 2008-07-11 12:18:15 följande:
    Halvblod: Men usch!!! Hoppas du mår bättre snart! Sånt där är inte kul alls Vad lång hon är ändå =) Josef var 75cm på 1årskollen, men hade dundrat iväg 500gr på tre veckor så han plinga vågen upp på 9.5. Om inte de hade hänt så hade våra vart rätt lika =)Har du testat drikki till henne?Det var när vi börja ge Josef minst 1 sån per dag som han rasade upp i vikt =) Brukar få sån till mellis
    De har semester här så Alvin har inte fått ngn tid till ettårskontroll än, men hemma är han 75 lång och 9,6 kilo rätt likt.
  • solstraalen

Halvblod: Precis, de verkar inte gå någon nöd på henne =)
    Josef låg en kurva under på vikten enda tills 1årskontrollen nästan.

Josef avskyr drikki med morotssmaken, här funkar bara ris och banan =)

beckah: Ja de va likt =)

Vet ni tjejer, min plutt är ju ETT ÅR och EN MÅNAD på måndag redan.
    Snart fyller han 2

• Beckah82
    solstraalen skrev 2008-07-11 13:27:50 följande:
    Snart fyller han 2
    usch ja... nu är man påväg mot tvåårsdagen...läskigt...
  • misan84
    Halvblod skrev 2008-07-11 12:04:46 följande:
    Hej hej.Usch, jag blev så jävla magsjuk igår kväll och satt på toa och hade värsta kramperna. Det kändes som när jag hade värkar så jag blev nästan orolig ett tag att jag faktiskt var ovetande gravis och höll på att föda Ett tag var jag inte långt ifrån att åka in för när jag väl var tömd så hade jag så ont att jag inte kunde kissa.Idag är jag okej så länge jag inte äter men så fort magen fick i sig en liten macka så var jag tillbaka på toa igen.I eftermiddag ska vi åka ner till Landskrona-karnevalen så jag undrar hur jag ska klara att gå förbi alla dessa godsaker utan att smaka Idag var vi på 1-årskontrollen och lillaskruttan hade gått upp dåligt igen, bara 70g på en månad så nu väger hon 8770g och är 76cm lång. Ska dit igen om 3månader för att hålla koll men sköterskan är inte orolig eftersom hon vet hur aktiv Leia är.
    precis som hampe. han hade gått upp 70 gram med o väger 8340gram o är 71cm. men som sagt dem rör sig mycket nu. Vi ska med tillbaka om en månad o ta sprutan för han var förkyld sist. O en extra vägning med.
    (¯`°?.¸ ღ♥ Hampus 07-07-04 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Prinsessan Zelda

grattis på namnsdagen Ellinor

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2