• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • jelikas
    annki72 skrev 2008-07-23 18:10:58 följande:
    Men jisses, vilken människa :-ODu är ingen dålig mamma!!!!!Klart man ska passa på att sola när barnen sover, bättre det än när de är vakna.och varför kan inte ett barn vara på golvet???
    Jag undrar det oxå. Har aldrig varit med om att ett barn tar skada av att va på golvet.

Skönt att mer folk känner som jag att det är ok för det är inte kul och höra sådant. Sen tycker jag att om hon ny tycker så som hon sa kan hon ju säga det till mig.
  • skruttan35

Herre gud vilken dålig mamma du är jelikan som passar på att njuta av solen när ditt barn sover och dessutom sätter honom på golvet, där kan han ju utvecklas och upptäcka saker!!!

Själv så sitter william JÄMT i matstolen när han äter och inget annat. Själv så passar jag på att sola, titta på våra bästa år när han sover.

Klart att du inte är en dålig mamma !!! I så fall så finns det inga "bra" mammor.

• Beckah82

Say What? Tvärt om så tycker jag att man är rätt kass eller åtminstone en jäkla tråkig och LAT morsa om ungen får sitta i matstolen istället för att upptäcka världen från golvet/marken.

Släpp ner ungarna så mycket som möjligt!

Alvin sitter i matstol när han ska äta, när jag skurar golvet samt om jag steker mat som sprätter (eftersom han alltid springer runt benen på mig så sprätter det kanske på honom annars).

Varför skulle jag ha honom där MER? Han har visserligen brickbord och kan leka rätt bra i stolen men jisses...näää....

Min mamma hade min lillasyster i matstolen vid köksbordet heeela dagarna typ. Hon fick aldrig vara på golvet innan hon var 2,5 år. Jo en liten stund då och då i en lekhage, annars var det matstolen som gällde. Det är helt sjukt! Vansinne!

Vad gäller solningen så: Sålänge man kan höra/märka när barnet vaknar och hinna ta sig dit inom en rimlig tid så får man väl för fasen göra vad sjutton man vill när ungen sover!

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • solstraalen

Oj vilken dålig mammma jag är!

Golvet har alltid vart mina barns självklara plats.
    Förutom då man äter eller dylikt.

Jösses.

Jag skulle skämas arslet ur mig om Josef satt i sin matstol en massa.

För övrigt skulle de inte gå, han HATAR att sitta still om han inte är hungrig eller jättetrött

Jelikan: du gör HELT rätt som rår om dig själv när ditt barn sover!
    Vad ska man annars göra när dom sover?

*funderar*

Nä du är en bra mamma

• H  e  l  e  n  a
    Beckah82 skrev 2008-07-23 19:34:35 följande:
    Say What? Tvärt om så tycker jag att man är rätt kass eller åtminstone en jäkla tråkig och LAT morsa om ungen får sitta i matstolen istället för att upptäcka världen från golvet/marken.Släpp ner ungarna så mycket som möjligt!Alvin sitter i matstol när han ska äta, när jag skurar golvet samt om jag steker mat som sprätter (eftersom han alltid springer runt benen på mig så sprätter det kanske på honom annars).Varför skulle jag ha honom där MER? Han har visserligen brickbord och kan leka rätt bra i stolen men jisses...näää....Min mamma hade min lillasyster i matstolen vid köksbordet heeela dagarna typ. Hon fick aldrig vara på golvet innan hon var 2,5 år. Jo en liten stund då och då i en lekhage, annars var det matstolen som gällde. Det är helt sjukt! Vansinne!Vad gäller solningen så: Sålänge man kan höra/märka när barnet vaknar och hinna ta sig dit inom en rimlig tid så får man väl för fasen göra vad sjutton man vill när ungen sover!
    *håller med*
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • Lindisen81

har legat på stranden och solat heeeela dagen! så skönt, dessutom tagit årets första dopp (om man inte räknar me thailand då) Inez vill fortfarande inte bada, hon skriker och tycker nog det e för kallt =)
    vad skulle ni valt;
    *sommarstuga (enkel stuga för max 300 000)
    *hus (runt 3 mille å en månadskostnad på ca 15-17 000)
    *utomlandsresa en gång per år + camping sem i sverige

har såååååååååån beslutsångest och vet inte vad jag vill ju! hus är på tok för dyrt, trivs bra i lägenhet men vill gärna ha ett litet torp att fly till. vill åka utomlands samtidigt upptäcka sverige!

• Vos
    Pusselbiten86 skrev 2008-07-23 20:43:39 följande:
    GRATTIS Tiger på 1 års dagen :) Och imorgon kl 08.11 är de Thias tur
    Och klockan 11.03 Är det Robins tur
    (¯`°?.¸ ღ Victor 021119 & Robin 070724 ღ ¸.?°´¯)
  • Pusselbiten86

Lindisen

Jag hade noig valt utomlands semetsre + sverige...
    Då finns de fler möjligheter.. att hyra en studa i sverige...

DÅ kan man ta olika ställe hela tidne och är inte bunden till ett sprecifikt ställe..

• Lindisen81
    Pusselbiten86 skrev 2008-07-23 21:12:21 följande:
    LindisenJag hade noig valt utomlands semetsre + sverige...Då finns de fler möjligheter.. att hyra en studa i sverige...DÅ kan man ta olika ställe hela tidne och är inte bunden till ett sprecifikt ställe..
    det där har du ju rätt i... men drömmer lite om att ha en egen stuga, inreda den på mitt vis, kunna ta mig dit på helgen kanske... lite när jag vill... äh bara drömmer massor, blir väl ett risigt torp om tio år eller så och utomlandsresor + camping fram till dess =)

nä nu ska jag sova, sjukt trött av att ha varit i solen hela dagen! grattis till alla som fyller år!!
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2