• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Mum23
    solstraalen skrev 2008-08-03 07:37:13 följande:
    Här har jag sprungit å torkat spyor hela natten.Saga har blivit magsjuk nu.Hennes storebror var de i förrgår, men bara en halv dag.Önsketänkande att Saga ska va de så kort tid, hon har alltid bara vart magsjuk i 11dygn tidigare..Frisk hela sommaren så magsjuk nu när dom skulle börja på dagis imorrn, typiskt.

Usch och fy, stackars Saga.Ledsen

Hoppas att hon kryar på sig riktigt snabbt!!

• annki72

Behöver hjälp jag skulle göra guacamole, köpte mix och avokado och gräddfil.

Min fråga är hur mosar man avokadon??? den är ju stenhård och inte f***n är den grön, ska man ha skalet oxå???

Förmodligen inte mogen avocado jag köpt men jag fattar inte ju, har aldrig köpt avocado innan

• mrsbygg
    annki72 skrev 2008-08-03 14:07:24 följande:
    Behöver hjälp jag skulle göra guacamole, köpte mix och avokado och gräddfil.Min fråga är hur mosar man avokadon??? den är ju stenhård och inte f***n är den grön, ska man ha skalet oxå???Förmodligen inte mogen avocado jag köpt men jag fattar inte ju, har aldrig köpt avocado innan
    Man delar avocodon, tar bort kärnan å gröper ur "köttet" sen mosar du med en gaffel.
    köttet ska va grönt om den är mogen...
    Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Tom 080718
  • annki72
    mrsbygg skrev 2008-08-03 14:31:06 följande:
    Man delar avocodon, tar bort kärnan å gröper ur "köttet" sen mosar du med en gaffel.köttet ska va grönt om den är mogen...
    ok, tack, tror inte mina var mogna, hur ser man utan på om de är mogna?
  • annki72
    annki72 skrev 2008-08-03 14:35:22 följande:
    De var liksom bara grön runt skalet sen gula innuti, smaken är ok men inte konsistensen för den blev liksom grynig, jag körde i mixern.
  • mrsbygg
    annki72 skrev 2008-08-03 14:35:22 följande:
    man får känna efter!
    är dom stenhårda så är dom omogna. Dom ska vara lite mjuka och skalet ska va mera åt det bruna hållet än det gröna!
    Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Tom 080718
  • annki72
    mrsbygg skrev 2008-08-03 14:40:31 följande:
    man får känna efter! är dom stenhårda så är dom omogna. Dom ska vara lite mjuka och skalet ska va mera åt det bruna hållet än det gröna!

Ok tack, då ska jag testa en gång till senare och leta burna istället frå gröna hahaha

Tack så mycket för hjälpen!

• Donna69

o in rullar molnen......tack jane!!!!

• jelikas

Nu har vi vart på ikea. Blev lite allt möjligt faktiskt. Nytt köksporslin i svart samt nya kaffe koppar. Allt porslin vi haft innan har typ vart ihopa plock som vi fått från andra.
    Blev även en potta till Tore så nu skall vi ta tummen ur och börja pott träna.

Idag flyttar vi upp från gästrummet och allt blir typ som vanligt igen.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2