• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Prinsessan Zelda

men inget lap sang drickande i mitt hus

• Lindisen81

Prinsessan Zelda skrev 2008-08-04 19:26:17 följande:

men inget lap sang drickande i mitt hus
    haha, lovar! nä nu ska jag stänga ner, fixa mitt te och krypa ner under täcke i soffan!
  • Vos

Nu uptäckte jag precis att robin håller på att få en ny tand igen!!!
    Tand nummer 12 på G
    Har under en vecka upptäckt fyra nya tänder. Men denna har inte brutit igenom än. Helt svullet och han har haft feber idag och gnällt heeeeeela dagen lång
    Jobbigt.
    får ta fram lilla boken och anteckna så fort den bryter igenom

(¯`°?.¸ ღ Victor 021119 & Robin 070724 ღ ¸.?°´¯)
  • Prinsessan Zelda
    Vos skrev 2008-08-04 19:40:17 följande:
    Nu uptäckte jag precis att robin håller på att få en ny tand igen!!!Tand nummer 12 på G Har under en vecka upptäckt fyra nya tänder. Men denna har inte brutit igenom än. Helt svullet och han har haft feber idag och gnällt heeeeeela dagen långJobbigt.får ta fram lilla boken och anteckna så fort den bryter igenom
    he he. Isabel har fortfarande sina 2 där nere.
  • H  e  l  e  n  a
    Lindisen81 skrev 2008-08-04 18:28:24 följande:
    hej på er alla!första dagen på jobbet har gått superbra! bara 6 barn men känner mig rätt mör i skallen ändå =) fick beröm i mängder, hehe. alltid kul. är en pojke på min avdelning som har lite svårt at tty sig till andra, han är uppkäftig o allmänt "jobbig"... men??? jag tycker han va en liten ängel, hur mysig som helst. han ville leka med mig, vara med mig, prata med mig osv. fick han att gå till en kompis och säga förlåt. det skulle tydligen va svårt att få pojken att göra det... hmmm nä han är det inget "fel" på alla fall!skönt att komma hem till en mysig liten Inez, trodde det skulle va mkt värre att vara hemifrån, men kändes riktigt bra. Hon somnade i sackosäcken bredvid mig kl 18! hon blir trött av att va hemma med pappa =)Här har det varit ett riktigt regnoväder! nu är det ännu lite regn och blåser en hel del. Sambon spelar xbox och jag sitter här en stund, ska snart göra mig en kopp Lap Sang te (det du zelda!!!)
    Åh vad skoj att det gick så bra! Du var ju så nervös innan!
    Vos skrev 2008-08-04 19:40:17 följande:
    Nu uptäckte jag precis att robin håller på att få en ny tand igen!!!Tand nummer 12 på G Har under en vecka upptäckt fyra nya tänder. Men denna har inte brutit igenom än. Helt svullet och han har haft feber idag och gnällt heeeeeela dagen långJobbigt.får ta fram lilla boken och anteckna så fort den bryter igenom
    Shit! 12 tänder! Eskil har åtta men ett par på g.
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • Vos
    H e l e n a skrev 2008-08-04 21:18:54 följande:
    Shit! 12 tänder! Eskil har åtta men ett par på g.
    Robin har haft åtta tänder sen han var ca sex månader. Men nu bara ploppar det upp tänder verkar det som
    (¯`°?.¸ ღ Victor 021119 & Robin 070724 ღ ¸.?°´¯)
  • Beckah82

Här ploppar det också en massa tänder på löpande band nej men han har iaf fått 3 st på ett par veckor  så nu har han 10  tänder.

Mammig/pappig

Alvin är nog både och eller varken eller han är inte så där jobbigt gnälligt mammig men han är allt lite mammig

Men så fort han hör ljud i dörren skiner han upp och ropar PAPPA ochspringer dit! När Mathias kommer så kastar sig Alvin i hans famn och ska kramas och sen vänder han sig till mig och vinkar och säger Hejjååå! innan han ens fått på sig skor

Taskigt

• Beckah82
    Beckah82 skrev 2008-08-04 22:12:28 följande:
    Här ploppar det också en massa tänder på löpande band nej men han har iaf fått 3 st på ett par veckor  så nu har han 10  tänder.****Mammig/pappigAlvin är nog både och eller varken eller han är inte så där jobbigt gnälligt mammig men han är allt lite mammig Men så fort han hör ljud i dörren skiner han upp och ropar PAPPA ochspringer dit! När Mathias kommer så kastar sig Alvin i hans famn och ska kramas och sen vänder han sig till mig och vinkar och säger Hejjååå! innan han ens fått på sig skor Taskigt
    Häromdagen blev han lurad av grannarna...

De lät ute i trappuppgången så Alvin sprang glatt till dörren och ropade pappa!

jag gick efter. Han stod ett par sekunder och lyssnade och väntade på att dörren skulle öppnas men jag försökte förklara och sa att "nej det är inte pappa". Då började han störttjuta så besviken. Meeen det gixk över på några sekunder
  • Mum23

Melvin är mammig för hela slanten. Pappa går givetvis jättebra när jag inte är där men finns jag i närheten så är det mig han vill vara med, sitta i knät hos osv. Vet att det går i perioder så vi funderar inte så mycket på det.Flört

Tror jag fått x-tra jobb. Ska bara jobba varannan lördag som det ser ut just nu, men det passar mig perfekt!

• Jessa6

Elias är också ganska mammig men pappa fukar ibland med men ska man gnälla kommer man så klart till mig, lite strängt ibland när man bara får ta gnället...

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2