• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • jennsans

alexander kan äta ca 2 dl gröt ca kl 19-20 sen äter han lugnt ca 3 dl välling 30-60 min senare vid läggdags.. o då sover han bra.. tror vissa behöver vällingen med.. han älskar vällingen o får den gärna. sååå mysigt o kunna ta det lugnt en liten stund.
    han slutar ju o äta om han är mätt så uppenbarligen behövs den allt som oftast..

A äter nog ganska bra tror jag

ca tider finns inte beror på hur hans sovtider blir.. han har inte riktigt fått in något mönster.. men morgon 1.5 dl gröt.. mellanmål oftast 1-2 dl joghurt med fruktpurre, lunch 1 barnmatsburk, middag 1 barnmatsburk, kväll 2 dl gröt och innan läggdags ca 3 dl välling.. vaknar han tidigt får han välling ( 2,5 dl) för att somna om en stund sedan blir gröt eller joghurten överhoppad.

• rullgardinsflikkan

sol:

Nja jag vet inte...man kan ju tycka att det är svårt att få men alltså jag tycker inte att mina kompisars barn är speciellt sjuka, visst in och ut på vc och sjukhus emellanåt men inget jämfört men dina små guldklimpar.

Kanske värt att kolla upp?

Kan säkert vara olika från kommun till kommun

• Jessa6

Äter dåligt? Ja det kan man säga att min gosse gör nu men jag tror det är tänder på G. Han äter så fjuttigt så jag trodde inte att han hade gått upp senast men det hade han.

Såg ni pratade om nya syskon, en mens till sen ska vi påbörja bebismakandet

• solstraalen

rullgardinsflikkan: Man får väl de bara om det är fara för ens barns liv?
    Din kompis barn kanske har åkt på allvarligare sjukor?

Hmm.

Vi får se hur det blir nu med både Saga å Josef på dagis, hur mkt sjukor det blir, om jag kommer kunna klara utbildningen..

• Donna69
    solstraalen skrev 2008-08-05 22:34:23 följande:
    rullgardinsflikkan: Man får väl de bara om det är fara för ens barns liv?Din kompis barn kanske har åkt på allvarligare sjukor?Hmm. Vi får se hur det blir nu med både Saga å Josef på dagis, hur mkt sjukor det blir, om jag kommer kunna klara utbildningen..
    mor min får vårdbidrag för min syster om jag inte minns fel....o hennes liv är nog inte direkt i fara...på så sätt asså
  • rullgardinsflikkan

Nja nä ingen fara för deras liv.

infektionskänsliga och astma....

räckte tydligen

Det beror på hur många sjukdagar och hur många sjukhusbesök också...inte bara omd om har en diagnos

• Anns krypin

Hello tjejer, ställer termos me kaffe å vatten är kokt...Jag börjar jobba halv åtta slutar halv två , det får duga.. Första dagen på Jobbet var i Måndags, jobba kväll å gubben fixa me Johanna själv första gången.. Halv fyra till halv sex var han hemma hos sin mamma å pappa *ASG* jisses... plutt behövde mamma hehhehee... Idag skall han Johanna igen å det går ju bra, han greja å lägga henne förut utan å gjort det innan så detta är väl en baggis, bara jag som skall till baks till jobbet där ja inte riktigt trivs... nåja.. får ge det nån vecka till innan jag gnäller halsen ur led..

• Donna69

Anns krypin skrev 2008-08-06 06:12:16 följande:

Hello tjejer, ställer termos me kaffe å vatten är kokt...Jag börjar jobba halv åtta slutar halv två , det får duga.. Första dagen på Jobbet var i Måndags, jobba kväll å gubben fixa me Johanna själv första gången.. Halv fyra till halv sex var han hemma hos sin mamma å pappa *ASG* jisses... plutt behövde mamma hehhehee... Idag skall han Johanna igen å det går ju bra, han greja å lägga henne förut utan å gjort det innan så detta är väl en baggis, bara jag som skall till baks till jobbet där ja inte riktigt trivs... nåja.. får ge det nån vecka till innan jag gnäller halsen ur led..
    wtf?? skulle du inte va ledig till fredag??
  • Prinsessan Zelda

go morgon. verkar som Isabels näsblod hade med förkylning att göra. för nu är hon snorig. Adam gick upp 5 och Isbel 6. va glad man blir Skrikandes

Idag när Isabel sover ska jag träna pilates. Har inte gjort det på hela sommaren, men nu måste jag komma igång igen. Var ute och joggade med vagnen häromdan, det gick faktiskt bra. trodde det skulle vara jättejobbigt. men Isabel stod bara ut i 4km, men det är ju alltid nåt. får springa längre när sambon kan ha henne. jag vill helst springa på morgonen nämligen.

• Beckah82

Jag måste börja träna... shit vad har hänt lixom... jag har fått mage som i vecka 25 eller något! Iofs ska jag ha mens på fredag så det är ju delvis därför men inte bara, har fött fläsk om ligger som en ring kring mage och häfter. Dessutom väger jag 60 kilo nu.

Får ta tag i mig själv och fixa detta tror jag

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2